Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har parkeringsplatsfester blivit ohippt?Dannepanne sa:Det slog mig just att: om man nu är/vill vara indie, och man inte kan gå på after-ski av ovanståeende anledningar. Var tar man vägen då efter en skiddag? "Hem och softa" känns om möjligt ännu mer oindie. Eller gör det?
Jag skrev ingenstans att jag brukar sitta och läsa på krogen. Det händer i och för sig några gånger per år, mest när man väntar på försenat sällskap eller en spelning.Jibberisch sa:la_grave:
Intressant, har aldrig riktigt förstått och alltid fascinerats lite över människor som sitter och läser en bok ute på lokal. Är det inte skönare att läsa en bok hemma?
Hm, på den tiden det begav sig hamnade man ofta vid en bagagelucka full med ölbackar när man inte längre var välkommen på after-skin... Ja inte jag då, jag skötte mig alltid exemplariskt!Jibberisch sa:Tompan14:
Inte sett på väldigt länge![]()
la_grave sa:Jag skrev ingenstans att jag brukar sitta och läsa på krogen. Det händer i och för sig några gånger per år, mest när man väntar på försenat sällskap eller en spelning.Jibberisch sa:la_grave:
Intressant, har aldrig riktigt förstått och alltid fascinerats lite över människor som sitter och läser en bok ute på lokal. Är det inte skönare att läsa en bok hemma?
Jag har å andra sidan aldrig förstått folk som tar med sig en sk smartphone när de går ut och sedan sitter och tittar på den stora delar av kvällen. Då är en bok bra mycket intressantare.
Det hela blir en fråga om vart du äter och dricker. Jag skrev "lokal", om du inte sitter och äter/dricker i en lokal...blir jag lite förvirrad? =)la_grave sa:Jag brukar sätta mig med en bok och något att äta/dricka.
Du skrev ute på lokal. Rimligen betyder krog eller liknande, eller?Jibberisch sa:Det hela blir en fråga om vart du äter och dricker. Jag skrev "lokal", om du inte sitter och äter/dricker i en lokal...blir jag lite förvirrad?![]()
Eller varför inte den här gamla stänkaren?la_grave sa:Jag läser även böcker i liften, börjar med Decamerone (PoD) imorgon. Ett bra sätt att utnyttja tid som annars vore bortkastad på att utveckla sin personlighet.
…hemma, inte på afterskin (eftersom afterski är så jävla oindie, läs trådrubriken).Jibberisch sa:Haha va fan? Då får vi reda ut detta.
Du skrev:
"Jag brukar sätta mig med en bok och något att äta/dricka."
Fast efter några veckor x några timmar om dagen i liften har man sällan så mycket kvar att prata om, åtminstone om man inte får någon extern stimulans, tex från en bok.Jibberisch sa:I liften brukar jag snacka med polarna jag åker skidor med. Ett bra sätt att utnyttja tid som annars vore bortkastad på att utveckla sin personlighet.
Ord. Ärtor.Leder sa:Borta bra men hemma bäst... After whatever är bäst med Fernet. Har alltid varit och kommer alltid att vara.
Visst är det så, var generation har sina traditioner men alkoholen brukar förena gammal som ung.Jibberisch sa:Intressant att pondera över. Jag vet faktiskt inte. Tycker inte hets på afterskin är varken mer eller mindre nu än för 10 år sedan. Kanske rör det sig om traditioner som inte förts vidare?
Oindie.Tompan14 sa:något som inte hände förr om åren utan då var det allt eller inget under pjäxdansen.
Det är nog nästan så man kan säga att twintipsen förstörde det svenska alpsupandet.
Å andra sidan verkar svenska ungdomar vara ganska dåliga på att supa idag, man köper alkoläsk som smugglats in från Tyskland istället för ryskt hembränt som man bytt till sig för några västerländska porrblaskor i hamnen... Håhåjaja...
Bra fråga. Har inget rakt svar. Kanske inte går? Men bort med allt skidsnack till att börja med. Det är ungefär lika roligt som att samma ord kan betyda helt olika saker på olika språk HAHAHA.limegreen sa:För att komma vidare mot kärnan:
Hur skulle en exemplarisk indie-after-ski te sig i din värld?
Och vad innebär begreppet indie (Shoreline bort/inräknad) för dig?
Du är ny här förstå jag...la_grave sa:För övrigt pratar engelsktalande om aprés-ski.
KaitsuH sa:Vilken misär.
Hasse_Lindborg sa:Tänkte skriva att han som äger Moosewirtz tjänar sjuka pengar men sedan såg jag denna och då blev det pinsamt att vara svensk...
Jag tränker precis som du Hasse, mânga skrattar när dom ser denna, men det är bara jävligt pinsamt, ser att videon är fran ifjol, jag trodde i min enfald detta sätt att festa minskat![]()
En handfull människor från Västra Götalands län ( av dialekt att döma ) har varit på "aprés-ski".la_grave sa:Kan någon sammanfatta klippet? 11 minuter av vadå?
Herregud!Ogi-June sa:En handfull människor från Västra Götalands län ( av dialekt att döma ) har varit på "aprés-ski".
1st mansperson ( aka Göran,ca 8 min in i filmen ) har överskridit gränsen där sinnen och kontroll är förlorad, konsekvens av för stort intag alkohol.