Inköp av goggles för litet ansikte

hajlajt

Ny medlem
Hej! Nu börjar vintern närma sig och jag ska iväg på skidsemester och skulle behöva ett par goggles! Problemet är att jag inte lyckats hitta några som passar mitt ansikte (Har varit i stadens sportbutiker). Har letat runt på internet men har inte hittat någon som verkar ha samma problem som jag!

Problemet som jag ser det är att jag har ett litet ansikte, där avstånden från ögonen till näsan är mindre än normalt, och då menar jag på höjden! Formen på näsan gör det inte enklare då jag har en ganska liten uppåtnäsa.

Känslan när jag provar goggles är att antingen sitter de bra runt näsan men då är ögonen nästan nere vid ramen på gogglesen, eller så sitter gogglesen bra för ögonen men då är googlsen inprincip på näsan istället vilket är väldigt obekvämt.

Vore väldigt tacksam om någon vill hjälpa mig med var jag kan hitta de perfekta gogglsen!

!

Senast ändrad:
Många tillverkare har något som de kallar för AsianFit. Det som oftast skiljer är att de har tjockare skumgummi över näspartiet, vilket gör att de sitter bättre om man tex har en mindre näsa eller låga kindben. Kan vara något att kolla upp...

Sambon har typ samma problem som du men POC Cornea passar som handsken ändå, de har utöver detta varit toppen enligt henne, sen älskar hon att de hon köpt är rosa och passar till den rosa Receptor Bug hjälmen men nu börjar det låta som reklam så avslutar nu........ :)

Smith har en pytteliten vuxenmodell som heter heiress. Kan vara värt att pröva tillsammans med din hjälm.

Tillbaka
Topp