inköp av goggles!

inköp av goggles!
tjenare alla hjälpsamma liftåkare

Drar snart iväg till Chamonix och nu när jag plockade ihop alla mina saker så såg jag att det var en schysst spricka rätt över ramen och en bit in på linsen... så nu behöver jag inhandla ett par nya innan jag drar tänkte jag, kan även göra det där nere dock men känns skönt att ha allt redo när man kommer ner!

Det jag skulle vilja ha är ett par som jag kan byta linsen på, även information om vilka linser jag skall satsa på att införskaffa. Det skall alltså vara optimalt till Chamonix, antar att de fungerar bra i Sverige också.

Så lite tips för en vilsen jävel skulle vara kanon!

mvh en sjuuukt snösugen snubbe!

Tack på förhand!

inköp av goggles!
Jag skulle rekommendera ett par oakley googles.
Lätta att få tag i dem linserna du behöver (borde räcka med 2). Då hade jag satsat på en H.I yellow/pink iridium och en mörkare lins till soligare dagar.

Mvh John

inköp av goggles!
Du vill ha minst två bågar och tre linser. Snöiga varma dagar är det ett måste att kunna byta mellan två bågar med likadana orange:a linser för att slippa improblem. Utöver de två linserna för flatljus vill du ha en mörk spegellins för soliga dagar (men då brukar det inte vara lika stor risk för imma så det kan räcka med en sådan lins).

Jag har Oakley A-Frame och tycker de är rätt bökiga att byta linser på. Inget man gör på en minut i liften i alla fall. Ta med dig ett par tunna fleecehandskar eller liknande så du slipper sätta fingeravtryck på linserna när du byter.

inköp av goggles!
Bollé Gravity eller Bollé Nova inkl Modulator glas. Då behöver du inte ens byta glas eftersom glaset anpassar sig efter rådande ljus.
Har aldrig varit så nöjd med ett par goggles som Bollé med Modulator glaset.
Köpte ett par extra förra året, ifall olyckan skulle vara framme.

Ifall du är ute efter skiftande ljusförhållanden i backen är Modulatorglasen riktigt bra. Vill du däremot kunna byta ifall något glas går sönder men ändå behålla själva ramen, ska du välja ngt helt annat.

Modulator hittar du för mellan 600-1000 kr, beroendes på var du beställer.

G

inköp av goggles!
mmarcus sa:
Scott LCG, sjukt lätt och smidigt att byta linser och ställbar passform i foamen. :)
Tummen upp på Scott LCG. Kom precis hem från en långhelg i Ischgl och man byter lins riktigt lätt. Givetvis går det lättare om man tar av sig hjälm och goggles, men testade själv att byta två gånger i stollift med hjälm och brillor på huvudet och en kompis spegelglas att titta i...smäktande!

inköp av goggles!
Dragon NFX, byter väldigt lätt och snabbt. Bluebird verkar vara enkla att byta på, själv inget fan alls av designen men det är ju personligt. Men rekommenderar NFX, använder sig av någon avancerad teknik för att slippa imma också. Bygger på samma teknik som NASA har (står det på hemsidan men det känns inte riktigt sant, lär väl vara löst baserat) Imma slipper man i alla fall.

inköp av goggles!
GALSAC sa:
Bollé Gravity eller Bollé Nova inkl Modulator glas. Då behöver du inte ens byta glas eftersom glaset anpassar sig efter rådande ljus.
Har aldrig varit så nöjd med ett par goggles som Bollé med Modulator glaset.
Köpte ett par extra förra året, ifall olyckan skulle vara framme.

Ifall du är ute efter skiftande ljusförhållanden i backen är Modulatorglasen riktigt bra. Vill du däremot kunna byta ifall något glas går sönder men ändå behålla själva ramen, ska du välja ngt helt annat.

Modulator hittar du för mellan 600-1000 kr, beroendes på var du beställer.

G
Funkar modulator bra? Har du använt dem mycket i olika ljusförhållanden? Min tanke är ju att OM de funkar bra så vore det ju helt fantastiskt att slippa byta glas. Klarar de riktigt stark sol utan att det blir irriterande? Mörker?

inköp av goggles!
WWW.KASKOFSWEDEN.COM
Galet sköna googles, Rekommenderar starkt MASK 4, stora,bra passform,bra kvaltet, bra pris, du får även med en lins för dåligt väder, pris 1.500kr sjukt värt! sen finns det mindre modell som heter MASK3 och dom är lika bra!

Snödjup

Tillbaka
Topp