Inomhusbacke vid isaberg?

perra_90

Ny medlem
Hej har hört ett rykte om att isaberg ska bygga en inomhusbacke och längdspår någon som hört något om detta?

Hoppas verklgen på detta

förlåt att jag skriver nåt som jag egentligen inte vet något om men jag tror definitivt inte att dom kommer bygga nån inomhus backe i isaberg
för de första, hur mycke skulle inte en sån byggnad kosta?
för de andra, dom skulle aldrig bygga den i isaberg isåfall i stockholm eller nåt.

jag har dock hört nåt liknande men det måste vara ett rykte!

tittti540 sa:
förlåt att jag skriver nåt som jag egentligen inte vet något om men jag tror definitivt inte att dom kommer bygga nån inomhus backe i isaberg
för de andra, dom skulle aldrig bygga den i isaberg isåfall i stockholm eller nåt.

Frågan är väl för fan inte var dom placerar backen grejen är ju vilken anläggning som satsar. Det är ju inte så att nån dude nånstans får för sej att bygga en inomhusbacke någonstans i sverige. Det handlar ju om att det är hestras skidanläggning som bygger den.
Tror liksom inte att gnosjö kommun pröjsar för att dom bygger en inomhusbacke i stockholm.

Senast ändrad:
Kan ju hoppas det går igenom så man kan få lite sommarskidåkning utan att behöva åka långt. Tror dock inte det är dax att lämna österrike än.

Låter riktigt vettigt om det nu blir av. Skulle vara grymt om dem gjorde liknande i hammarbybacken. Det var bara ett aprilskämt.

dom har ju planer på att bygga något liknande i sthlm vid flottsbro tror jag!
vi får väl se hur detta går!

vore askul med en inomhus backe i sverige hur som helst! hoppas de blir något av det :)

Bor 2 mil från isaberg och dom har planer att bygga det. Dom har planer ocksåplaner att åka till dubai och kolla på den innomhusbacken. Jag kan skriva mer om jag får reda på nått.

aepe sa:
ja jag ser ju fram emot inomhusbacken i Täby norr om Stockholm som förhoppningsvis börjar byggas nästa år.

Se och njut: http://www.frosundaviksparken.se/070122_light.pdf

add http://www.ullna.nu/
Ser ju sjukt bra ut men tror inte de e så lätta att få igenom bygglov på nått sånt. Dessutom tar det nog minst 7 år att bygga... spec. i dagens ekonomiska situaiton kanske inte någon e villig att pumpa in de X miljarder som krävs...
Men skoj vore de...

Soophie sa:
aepe sa:
ja jag ser ju fram emot inomhusbacken i Täby norr om Stockholm som förhoppningsvis börjar byggas nästa år.

Ser ju sjukt bra ut men tror inte de e så lätta att få igenom bygglov på nått sånt. Dessutom tar det nog minst 7 år att bygga... spec. i dagens ekonomiska situaiton kanske inte någon e villig att pumpa in de X miljarder som krävs...
Men skoj vore de...
Jo men asså kommunen röstade för projektet för drygt ett år sen. (orkar inte leta upp någon källa på de just nu) Så det som återstår nu är väl mest administrativt, och även finansiellt förstås.

JoakimE sa:
Bor 2 mil från isaberg och dom har planer att bygga det. Dom har planer ocksåplaner att åka till dubai och kolla på den innomhusbacken. Jag kan skriva mer om jag får reda på nått.
Dom har redan varit i Dubai, Tyskland och i Holland och kollat på deras anläggningar.

350 Miljoner kostar hela projektet och kommer dra ca 300 000 besökare räknar dom med under sommaren.
Och om allt går enligt planerna så ska det stå klar 2010 och ha sittlift (4stols lift)

Fallhöjd på 90m
Längden kommer bli 525 meter
Bredd ca 40 meter ( är inte säker på denna siffran)

Soophie sa:
aepe sa:

Men skoj vore de...
Det är ju just i dessa dagar man ska investera i sådana här saker, det är det som folk måste inse. Dåligt med andra byggen=konkurens för företagen och priserna pressas.

tittti540 sa:

i stockholm eller nåt..haha. no offence men allt kretsar inte runt stockholm. Beror ju helt på vilka som satsar. Isaberg är en stiftelse vilket innebär att de måste investera i de pengar de drar in ( i stort sett skulle man kunna förklara det så). Detta gör att de är villiga att satsa på inomhus backe, en annan anledning är att de senaste vintrarna varit otroligt dåliga vintrar.

som någon redan skrivit har ledande personer från Isaberg varit runt på diverse platser i världen, bland annat dubai och någonstans i tyskland och tittat på inomhus backar. Bidrag har sökts hos Kommunen med halvtaskigt resultat. Backen som planeras att byggas in har jag hört på ryktesväg ska vara den som heter "norrbacken". För er som är intresserade och orkar kolla pistkartan är det den längst till höger på kartan. Där finns dessutom redan en 4-stolslift.

v-larsson sa:
Soophie sa:
aepe sa:

Men skoj vore de...
Det är ju just i dessa dagar man ska investera i sådana här saker, det är det som folk måste inse. Dåligt med andra byggen=konkurens för företagen och priserna pressas.
tack för att det finns andra som ser detta fenomen! Det finns naturligtvis redan kapital avsatt för ett sånt här projekt. Dessutom har det från flera håll kommit uppgifter om att folk in prioriterar bort skidåkningen, trots ev kommande lågkonjunktur. Så detta är precis som v-larsson säger ett bra tillfälle att bygga.

Jag börjar bli rätt less på alla som oroar sig för sin privatekonomi. Så här i julhandeln så är det många handlar mindre än vanligt. Men det är fel. Vi måste konsumera för att vända trenden. Visst kanske arbetslösheten kommer öka med några procentenheter, men det är bara en bråkdel av befolkningen. Man sitter i princip aldrig helt säker på sitt jobb, så denna begränsade ökade arbetslöshet är inte motiverande till att dra ner så kraftigt på konsumtionen.

Det resonemanget håller enbart för de som har kapital att spendera!
För de som hotas av sämre tider, dvs lägre och/eller osäkrare inkomster så är det inte helt lätt att ta på sig spenderarbyxorna och gå ner till julmarknaden.
Privatpersoner kan inte vända en lågkonjunktur, för att stimulera en marknad krävs att staten hjälper till, det handlar dels om stora investeringar och dels om att utgöra en stabil grund för företagen så de vågar investera.
För den som redan har sparat ihop pengar till att bygga något är det ett gyllene läge nu, men för de som måste ta lån för att finansiera ett projekt är det något mera instabilt.
Att svensson inte drar ned på skidsemestern beror nog till stor del på att den redan är bokad, betald och klar, inte på grund av att den är högt prioriterad i familjebudgeten.

Att privatpersoner inte vänder en recession stämmer. Men staten och näringslivet gör det inte heller ensamma. Staten stimulerar så kunden känner sig trygg -> kunden spenderar -> företag får inkomster -> anställer personal -> företag och privatpersoner betalar skatt.

Alla delar behövs. Men det jag säger är att marknaden drar otroligt mycket åt samma håll. Vilket för åtminstone ett par veckor sedan inte var nödvändigt, då få egentligen riskerar att förlora sitt jobb. Folk agerar ekonomiskt utan att vara medvetna om sin personliga situation. Det avgör om det blir en ekonomisk svacka, eller en riktig lågkonjunktur.

jag har snackat med folk lite överallt i bygden här ( ser isaber från mitt fönster som är 1.5 km borta men skitsamma) dom planerar att bygga in norrbacken som någon nämde och det är bara ett av många rykten. en pistvakt kille i sexstols liften säger att dom ska bygga in 120 fottbolsplaner( låter verkligen för mycket) och dubai som e störst i världen har 3 fotbollspaner om jag inye minns fel. sen säger nån kommun gubbe att hela härligheten ska byggas in. sen säger folk att det ska bygga en liknande sak som i dubai( allstå fristående backe) så många rykten och uttalanden jag har hört som bor här jämte isaberg så tror jag nästan att jag har hamnat i typ ljuglandet. och ni som bara tror att dom inte har pengar behöver inte uttala er om sånt ni inte vet för pengar det har dom

specimannen sa:
jag har snackat med folk lite överallt i bygden här ( ser isaber från mitt fönster som är 1.5 km borta men skitsamma) dom planerar att bygga in norrbacken som någon nämde och det är bara ett av många rykten. en pistvakt kille i sexstols liften säger att dom ska bygga in 120 fottbolsplaner( låter verkligen för mycket) och dubai som e störst i världen har 3 fotbollspaner om jag inye minns fel. sen säger nån kommun gubbe att hela härligheten ska byggas in. sen säger folk att det ska bygga en liknande sak som i dubai( allstå fristående backe) så många rykten och uttalanden jag har hört som bor här jämte isaberg så tror jag nästan att jag har hamnat i typ ljuglandet. och ni som bara tror att dom inte har pengar behöver inte uttala er om sånt ni inte vet för pengar det har dom
Ska jobba på måndag, ska ta reda på vad som gäller. Men den informationen jag fick var att den skulle bli som jag skrev tidigare

Fallhöjd på 90m
Längden kommer bli 525 meter
Bredd ca 40 meter ( är inte säker på denna siffran)
Sen så är det så att Isabergs stiftelsen har jag alla pengar, men komunerna runt omkring isaberg ska gå in med pengar, Tror Gnosjö Kommun gå in med 60 Miljoner och Gislaved också. Isaberg är en stiftelse och måste då göra åt pengar som tjänar.

Men på måndag ska jag försöka få lite mer information! =)

senaste jag hörde så har de skickat in papper till eu för att få nått bidrag. det jag har hört är att de har räknat med ca 1000 besökare om dagen, året om, villket i mina ögon är en omöjlighet. med tanke på att inomhusbacken i tyskland är påväg att kursa (om den inte redan har gjort det) så kommer definitivt inte isabergs inomhusbacke gå bättre. i tyskland snackar vi 10 milj pers en timmes bilfärd från anläggningen. och vad gällande gnosjö och gislaveds kommuner så går de endast i borgen för bygget, iaf är det den infon jag har fått. snacket går jävligt mycket fram och tillbaka just nu, och jag har inte full koll, men detta är det jag har hört om bygget på jobbet.

//Oskar Karlsson

mutti-mannen sa:
senaste jag hörde så har de skickat in papper till eu för att få nått bidrag. det jag har hört är att de har räknat med ca 1000 besökare om dagen, året om, villket i mina ögon är en omöjlighet. med tanke på att inomhusbacken i tyskland är påväg att kursa (om den inte redan har gjort det) så kommer definitivt inte isabergs inomhusbacke gå bättre. i tyskland snackar vi 10 milj pers en timmes bilfärd från anläggningen. och vad gällande gnosjö och gislaveds kommuner så går de endast i borgen för bygget, iaf är det den infon jag har fått. snacket går jävligt mycket fram och tillbaka just nu, och jag har inte full koll, men detta är det jag har hört om bygget på jobbet.

//Oskar Karlsson
Det det är om 1000 besökare om dagen kan jag nog inte riktigt hålla med om, Det är inget varken Ernie eller Pelle har sagt iaf men inget är omöjligt! ^^, Pratade med Pelle om inomhus backen i fredags efter stängning när vi var ute och pistade. Men alla på isaberg har lite flummade, om man vill ha korrekt info som man kan lita på 100% så ska man nog kontakta Kjell Åke.

Stugbyn och Finskaviken är uppbokade hela somrarna av danskar, så du menar att dom inte skulle vilja åka? Om det blir av så kommer nog ännu mer danskar, som planerar att bygga mer stugor också. Jag tror detta kommer funka för Stiftelsen Isabergstoppen!
Dom ska även göra längdskidspår som är inbyggt ca 2km.

Jag tror på detta och bara längtar tills man kan säga när det är +20 grader " - Ska vi dra och åka lite bräda?" hehe

En sak till mutti-mannen, det är jävligt läskigt att du har samma namn som mig, samma stavning, samma ålder och jobbar på Isaberg, som jag! -_-

Jag har svårt att tro att en inomhusbacke kommer att fungera på Isaberg med tanke på upptagningsområdet. Det är helt enkelt för lite folk som bor där...

Hur som helst så pratade jag med VD:n Kjell-Åke i lördags och han tror stenhårt på konceptet med inomhusbacke, 1300m längdspår och en skyttevall för skidskytte samt en skridskobana. I onsdags eller torsdags så lämnade stiftelsen in en ansökan till EU för ett bidrag på 100 milj kr och de ska få svar i april. Blir det ett ja, så kommer bygget att stå färdigt i slutet av 2010.

Kommunen har gått i borgen för samma summa som stugbyn är värd om jag inte är helt fel underrättat.

Kan ju tillägga att en av de två backarna i Tyskland har gått i konkurs efter 1,5 år och även inomhusbacken i Holland kursade, men nnågon har visst myntat det korkade uttrycket att hoppet är det sista som överger människan. Tror de lär behöva rätt mycket hopp om det ska lyckas.....

"Jag har svårt att tro att en inomhusbacke kommer att fungera på Isaberg med tanke på upptagningsområdet. Det är helt enkelt för lite folk som bor där."

Gekås i Ullared Tjänar in 30 000 kr var tredje minut, även fast det inte bor en människa Ullared.

jag vet att det inte är samma sak men jag tror inte det har med hur många som bor i Isaberg att göra.

Doggystyle sa:
"Jag har svårt att tro att en inomhusbacke kommer att fungera på Isaberg med tanke på upptagningsområdet. Det är helt enkelt för lite folk som bor där."

Gekås i Ullared Tjänar in 30 000 kr var tredje minut, även fast det inte bor en människa Ullared.

jag vet att det inte är samma sak men jag tror inte det har med hur många som bor i Isaberg att göra.
Word, bra jämförelse där tycker jag!

med tanke på det som ska byggas så tror jag det kommer fungera! Då det inte finns någon backe nu i sverige och den som ska byggas i norrköping eller vart det nu är kommer ju vara typ som en svart backe! Isaberg satsar ju på barnfamiljer och danskar! ^^

Jag tror på på detta!

jag skiter i vilket om dom bygger det eller inte,
men hade det inte varit jävligt gött att dra en skate runda på dagen,
och på kvällen drar man till berget och åker lite snowboard??

Doggystyle sa:

Nä, det är klart att det inte beror på hur många som bor i Hestra (Isaberg är själva backen). Men om man kollar på upptagningsområdet realistiskt sett så undrar jag om det är tillräckligt...

Med tanke på att de räknar med en fördubbling av antalet besökare under ett år så innebär det att lika många besökare skall komma dit på sommaren som det gör nu på vintern. Detta eftersom det inte går att trycka in mer folk i backen än de som redan kommer dit nu.

En annan aspekt är ju att kolla på den 4-stolslift som finns i backen idag. Kolla vad den har för kapacitet, den är en av de absolut långsammaste liftarna i Sverige. Tror ni att folk kommer åka till Hestra och köa för att åka 525m skidbacke sommartid?!?

Lycka till

andy sa:
Doggystyle sa:

Nä, det är klart att det inte beror på hur många som bor i Hestra (Isaberg är själva backen). Men om man kollar på upptagningsområdet realistiskt sett så undrar jag om det är tillräckligt...

Med tanke på att de räknar med en fördubbling av antalet besökare under ett år så innebär det att lika många besökare skall komma dit på sommaren som det gör nu på vintern. Detta eftersom det inte går att trycka in mer folk i backen än de som redan kommer dit nu.

En annan aspekt är ju att kolla på den 4-stolslift som finns i backen idag. Kolla vad den har för kapacitet, den är en av de absolut långsammaste liftarna i Sverige. Tror ni att folk kommer åka till Hestra och köa för att åka 525m skidbacke sommartid?!?

Lycka till
Enligt slao så får den inte gå snabbare än 2.5m/s,
6 stolen går 3.6m/s inte så jätte mycket skillnad.
Toppliften 2.3-2,6m/s
Daliftarna 2.5m/s
Som du ser så går 4:an lika snabbt som daliftarna.
Men skillnaden mellan 4:an och 6:an är att 4:an sitter fast på vajern medans 6:an lossar från vajern och går saktare inne i stationen och sen snabbare när den kommer ut på vajern!

Ja, jag tror att folk kommer komma till inomhusbacken sommartid, Du förstår nog inte hur mycket danskar det kommer komma heller. Eftersom backen ska ha 2km längdskidspår, Sidskytte hall och en backe så kommer det dra folk, och eftersom det är enda inomhusbacken i Sverige, samt skidspår, Torsbys skidspår har väl kursat om jag inte minns fel pga att närmare hotell osv låg 10 mil ifrån. ( är inte säker på detta)

Så jag tror absolut på detta och jag kommer garanterat åka dit på sommaren och åka någon gång!

Slutdiskuterat om inomhusbacke på Isaberg,

Har i dagarna varit på Isaberg och åkt skidor med fantastiska dagar och superfina backar,
MEN, inget folk???!!!??
Detta på att de dessutom beslutat att stänga påskveckan när folk är lediga, ger mig många frågetecken att försöka räta ut.

Hur f**n kan man då planera att bygga in en backe med förväntan att 1000 personer per dag ska åka inomhus. Vi snackar 300+ miljoner!

Vem kan tänkas vilja åka inomhus med en fejkad blå himmel när folket inte ens kommer hit i det strålande solskenet?!? För mig är det ganska svårt att förstå. Är det någon som kan argumentera emot eller tala om för mig hur man lockar dit turisterna.

Vore det inte bättre att lägga en del av alla dessa pengar på att restaurera befintliga lokaler och bygga bättre värmestugor och eventuellt en toppstuga med soldäck...

Jag är inte pessimist, mera realist, bara rädd att kommunen får stå för fiolerna och i slutändan skattebetalarna, när hela anläggningen kommer att gå omkull, hmm....?!?!

Tacka vet jag att åka skidor utomhus i solsken

Utomhusskidakaren sa:

Har i dagarna varit på Isaberg och åkt skidor med fantastiska dagar och superfina backar,
MEN, inget folk???!!!??
Detta på att de dessutom beslutat att stänga påskveckan när folk är lediga, ger mig många frågetecken att försöka räta ut.

Hur f**n kan man då planera att bygga in en backe med förväntan att 1000 personer per dag ska åka inomhus. Vi snackar 300+ miljoner!

Vem kan tänkas vilja åka inomhus med en fejkad blå himmel när folket inte ens kommer hit i det strålande solskenet?!? För mig är det ganska svårt att förstå. Är det någon som kan argumentera emot eller tala om för mig hur man lockar dit turisterna.

Vore det inte bättre att lägga en del av alla dessa pengar på att restaurera befintliga lokaler och bygga bättre värmestugor och eventuellt en toppstuga med soldäck...

Jag är inte pessimist, mera realist, bara rädd att kommunen får stå för fiolerna och i slutändan skattebetalarna, när hela anläggningen kommer att gå omkull, hmm....?!?!

Inget folki isaberg?! är du tokig?
Det kryllar av folk i isaberg!!!

Utomhusskidakaren sa:

MEN, inget folk???!!!??

Vadå slutdiskuterat? denna tråden handlar ju om inomhusbacken! haha

Jag har jobbat Måndag- Fredag på isaberg, Nej det har inte varit folk för säsongen är slut, danskarna har slutat komma hit osv. Imorgon söndag stänger vi Isaberg!

Ang Påskveckan! Det kommer vara skit dålig snö att åka på.. det har varit ca 15 grader i 2 dagar i sträck med solsken som legat på.. Snön har varit som smör och snön försvinner snabbt nu. Nere vid 6 stolen försvann ca 40cm på 1 dag

Vid inomhusbacke bygget, om det blir av så kommer campingen att flytta sig och nya lokaler kommer byggas där om jag inte minns fel!

Sen är det skillnad, vad väljer du?
Strålande sol och 10-15 plus och snö som är som smör
eller
En inomhus anläggning med bra snö som man kan åka i?

Att få det att gå runt kortsiktig är ingen idé, men dom tänker långsiktigt!
Jag tror Isaberg lyckas med detta, dom har lyckats med allt annat dom har gjort
Det blev ju ett jävla liv när 6 stolen skulle byggas också.. Men 6 stolen kör 60%.. 60% av åkarna på isaberg med en kapacitet på ca 1800/timmen (som bäst denna säsongen tror jag vi ligger på 1600-1700 åkare i timmen, med hastighet på 4m/s) Isaberg har haft ca 130 000 betalande iår, ca 78 000 åkningar i 6 stolen!

Jag tror på detta.

Mvh Liftwaffe Oskar ;)

TheFibretech sa:
Utomhusskidakaren sa:

MEN, inget folk???!!!??

Inget folki isaberg?! är du tokig?
Det kryllar av folk i isaberg!!!
Jag skrev om att det inte är något folk i backen idag när det är underbart väder och hela förmiddagen var det hårt och fint i backen.....
INTE att det saknas folk under högsäsong för då vet vi alla att det är hur mkt folk som helst där!

MadebyMe sa:
Utomhusskidakaren sa:

MEN, inget folk???!!!??

Vadå slutdiskuterat? denna tråden handlar ju om inomhusbacken! haha

Jag har jobbat Måndag- Fredag på isaberg, Nej det har inte varit folk för säsongen är slut, danskarna har slutat komma hit osv. Imorgon söndag stänger vi Isaberg!

Ang Påskveckan! Det kommer vara skit dålig snö att åka på.. det har varit ca 15 grader i 2 dagar i sträck med solsken som legat på.. Snön har varit som smör och snön försvinner snabbt nu. Nere vid 6 stolen försvann ca 40cm på 1 dag

Vid inomhusbacke bygget, om det blir av så kommer campingen att flytta sig och nya lokaler kommer byggas där om jag inte minns fel!

Sen är det skillnad, vad väljer du?
Strålande sol och 10-15 plus och snö som är som smör
eller
En inomhus anläggning med bra snö som man kan åka i?

Att få det att gå runt kortsiktig är ingen idé, men dom tänker långsiktigt!
Jag tror Isaberg lyckas med detta, dom har lyckats med allt annat dom har gjort
Det blev ju ett jävla liv när 6 stolen skulle byggas också.. Men 6 stolen kör 60%.. 60% av åkarna på isaberg med en kapacitet på ca 1800/timmen (som bäst denna säsongen tror jag vi ligger på 1600-1700 åkare i timmen, med hastighet på 4m/s) Isaberg har haft ca 130 000 betalande iår, ca 78 000 åkningar i 6 stolen!

Jag tror på detta.

Mvh Liftwaffe Oskar ;)
Hela poängen är just det du skrev på sista raderna. I år var det ca 130000 besökare och för att få bygget på drygt 300 miljoner att gå ihop så krävs det 300 000 besökare årligen, alltså mer än en fördubbling! Det är detta som är min poäng. När det är fint väder så vill folk inte åka skidor inomhus och just därför blir jag skeptisk till att man lyckas få tillräckligt många besökare.

Jag tycker att det är en ganska stor skillnad på att köpa en lift för vad den nu kostade, kommer inte ihåg om det var ca 20 miljoner eller 300 000 000 för inomhusbygget. Känns som att det är två olika ligor dessa investeringar spelar i. Rätta mig om jag har fel...

Vill inte att anläggningen skall gå omkull utan hoppas kunna åka här många år framöver.

Hejsa

Var faktiskt i Isaberg idag och åkte. MEN körde bara en timmeskort då anläggningen är som den är. Skoj var det men att bara åka upp-ner räcker inte.

Om de skulle satsa på en välbyggd park och haft en hade det lätt åkts hela dagen men de vill inte. De bryr sig bara om danskturisterna och inte de mer lokala åkare om de inte är i slalomklubben eller åker slalom, så känns det iallafall.

Skulle lätt köpa kort hela vintern om det fanns men lär aldrig hända

Om de gör det måste de dessutom göras bra, ett litet tips

Sen undra jag om de inte får gäster när vädret är så här fint skulle de då får mer gäster på sommaren under tak när folk inte tänker alls på snö?

Senast ändrad:
Inomhus i Isaberg skulle ge en stor fördel inför exempelvis en Alpresa! Att kunna vara garanterad att få åk i benen innan man ger sig av, även en snöfattig vinter. Och skippa träningsverken på morgonen dag tre!
Det skulle ge alla slalomklubbar och längdåkarklubbar med 20mils omnejd fördel.

Säg att en Dansk eller Svensk familj vill köra en sommar eller höst weekend, då kan ju de vuxna paddla kanot, medans tonnåringarna kan hänga i backen.
Den som tänkt lära sig att åka skidor kan göra detta på försässongen och känna sig trygg i backen utomhus när sedan tillfälle bjuds.

Sen har vi konferenserna/företagsjippon, kan jämföras med gokarting, prova på golf mm. Utför ena dan, skidskytte den andra.

Nån som vet vilken del somm är planerad att byggas in? Själv tror jag på norrbacken! Eller att man bygger en helt ny intill.

Håller oxå med om att det finns mycket att önska från Isaberg med eller utan tak!
Själv skulle jag föreslå en Skidvärd i backen, som håller lite koll på folk som sitter efter skymda krön, inte vet hur man beter sig i liftkortsläsaren, liftkön, när man hoppar på liften, när man hoppar av osv, eller bara frågar om de har det bra! Vore högst lämpligt då det är mycket folk i backen. De flesta är ju ändå nybörjare.
Skulle oxå vilja ha nåt nät som skiljde av huvudbacken då den svänger av mot vänster och övergår till dalbacken. Så att man kan stå på lite i innerkant utan att nån kommer kommer från dalliften i motsatt riktning osv.
Skulle oxå vilja ha en liten avgränsning från övriga utfarter från övriga backar som mynnar ut i dalbacken.
Gärna oxå en grovshaktning i dalbacken så att den blev mer jämnbrant, eller jämnflack, hur man nu vill uttrycka det!
Nån typ av park hade ju inte heller skadat, med egen lift. Samt någon som skötte att det fanns eld vid eldstäderna, känns ju lite konstigt att behöva släpa runt på ved, tändvätska mm. för att bränna nån stackars korv.

Hemsidan är ju oxå under all kritik, man vet ju inte om det är öppet eller ej! Hur svårt kan det vara att uppdatera lite. Känns ju sådär att åka 8mil och att det sedan kanske är stängt.

Själv så kör jag på helgerna, kl:09 - kl:11, sen är det för mycket trängsel och oerfarna åkare för att jag ska trivas. Kl 10:30 anländer bussarna, sen är det kört!
Men på dessa två timmar trivs jag bra!

Vi kanske syn i Isaberg nästa år!

Tillbaka
Topp