Inomhusbacke

Whybeck

Ny medlem
Inomhusbacke
Jag satt och kikade runt lite på diverse skidsiter och fann en skön länk på skidförbundets hemsida, i en artikel om landslaget.

De hade varit och tränat i en av de inomhusbackar som ligger i Holland. Jag hade tidigare aldrig kollat på hur backarna såg ut då jag trodde att det handlade om rena träningsbackar, med en knapplift och supersmala backar.

Kolla denna sida http://www.snowworld.nl/ och klicka på "actuelle" - Webcams. Kolla t.ex. Landgraaf, det ser grymt ut! Fun Park, 8 (!) liftar och 500 meter lång backe! (Längre än de flesta sthlmsbackar)

Snacket om att bygga om Hammarbybacken till inomhus har avtagit, någon som vet något mer om de planerna?

Kanske någon som har bilder eller hemsida på fler och större inomhusbackar? Vore grymt kul att kolla lite!

/Mackan..

Inomhusbacke
Det ligger en grymt stor i Tyskland ska ragga tag på en länk. Japan har väl också ett par stycken av rang om jag inte minns fel. Tror till och med SVT "Packat och klart" hade ett reportage därifrån. Eller om det var fyran...

Europas största Madrid Xanadú.

Inomhusbacke
Grymt! Jo den där i Japan hittade jag lite info om, men deras hemsida verkade inte fungera.
Den där i Spanien var enorm.
Vore något att dra och åka inomhusbacke...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp