Insted språkresa!

kebnekaijsa

Ny medlem
Insted språkresa!
Ngn som har erfarenhet av Insteds språkresor?

Hur var kvliteten på deras resor/boende/kurser?
Hade ni möjlighet att surfa/åka skidor på fritiden?
Fick ni csn som täckte allt, inkl.. resan?

Ja funderar på san sebastian! Ngn som varit just där? eller har alla varit i chamonix?? hihi...

Insted språkresa!
Kan inte svara pà insteds spràkresor.
Men jag är just nu i San Sebastian och pluggar pà en skola som heter Lacunza och har àkt med Bt-language (www.bt-language.com)

www.lacunza.com för att komma direkt till spràkskolans hemsida

Skolan är väldigt bra, de finns ingen speciellt surfinriktning men du kan ägna varenda dag àt att surfa pà fritiden ifall du vill.
Sen kan du gà surfkurs via skolan ocksà..

Csn täcker allting inklusiver resa och bra med fickpengar ifall du vill àka hit.

Peace oout

Insted språkresa!
Storerik!?

Vaddå CSN täcker allt? För att få utlandsstudiemedel krävs minst 13 veckor studier. Och om du räknar på de får du ca: 10 000 från csn då....Hur menar du att du betalat allt med detta och har dessutom fickpengar????

Insted språkresa!
rydellen:

om man tänkt studera 13 veckor utomlands, får man en klumpsumma på 10 tusen av csn då?
Man måste med andra ord ha fickpengar själv eller? :-(

Insted språkresa!
Vet ärligt talat inte hur pengarna betalas ut...Ingen erfarenhet av hur detta fungerar.
Det jag blir konfuderad av är att killen säger att han fått allt betalt...han måste mena att han tagit lån osv för att ha råd...? För man får max ca: 10800kr för 20 veckors studier enligt csn.se där jag simulerat vad för bidrag jag får

Insted språkresa!
jaha...du menar enbart bidragsdelen?

ja, han menar nog att han tagit lån också...de antar jag! annars kan man ju inte ha råd med resa o boende osv...:-)

va de så du menade...lite trög nu på natten :-)

Insted språkresa!
hehe jasså ni e sånna snyltare ,D Ne men varför inte...har faktiskt inte tänkt på lån för att utnyttja för nöje men varför inte ,D

Insted språkresa!
ja, men de är ju enbart nöje i så fall...de är ju för att täcka boende, mat, kurslitteratur osv...sen måste man ju se till att man kan leva liiite! de är väl ungefär samma som när man har studielån här, man kan ju nte direkt slösa med pengarna...haha..

Insted språkresa!
stoerik:

just nu sitter jag o försöker välja mellen insted och bt-language....haha...måste fråga dej varför du valde just bt??
hur länge kommer du vara borta? Hur bor du? är de lgh eller i skolan? osv...

Insted språkresa!
Hallà!
Grejen är den att det är samma skola som du pluggar pà vare sig du väljer insted eller bt-language för bàda dessa är bara spràkagenturer som är kopplade till samma skola.

Jag valde Bt-language för att jag även ville läsa Äventyrsturism ocksà, grejen är den att jag bor dà lite utanför San Sebastian istället och àker tàg till skolan.
Men jag har alltid en kontaktperson i närheten som kan svenska och sà fick jag transfer fràn flygplatsen.

Men ifall du vill kan du gà direkt till den här skolan, som bàde agenturerna är kopplade till och boka resan där, för dom kan bàde spanska och engelska, men dock ingen svenska.
Jag kommer att vara borta fram till september.

Ifall du har andra fràgor maila gärna
grodinge@hotmail.com

Insted språkresa!
wow! det lät ju intressant ang. äventyrsturism också!! :-) Tycker inte att de står så mycket på bt-languages hemsida men ska in o kolla en gång till ang. det där!! De lät ju spännande...:-)

Hur länge kommer du att ha varit borta då? Är det liksom längre tid då du valt att läsa äventyrsturism också!?

Valde du att bo utanför san sebastian? Eller , ja....de är det jag är lite skeptisk till nämlige- att dem kanske placerar en på ngt annat ställe typ!! haha...:-)

tack för svar

Insted språkresa!
Ja hallà!
Ifall du gàr in pà Bts sida sà stàr det lite om det där.
Det man kan välja ä adventuresports de ä faktiskt väldigt roligt. Alla som àker via bt bor en bit utanför som jag, sà man kan säga att jag valde det medan jag valde BT.
Jag kommer att ha vart borta ett halvàr när jag kommer hem, sà det är shysst.

Ifall du àker direkt med Lacunza sà är du garanterad ett boende med max 15 minuter promenad fràn skolan. Med andra ord väldigt centralt, standarden varierar väl men generellt ä den okej absolut.

När funderar du pà att àka ner?
Nu under sommaren eller?

Insted språkresa!
ok!

Jag funderar väl att åka till nästa vår tror. Men det kan bli tidigare eller senare...beror lite på. Har sökt lite jobb osv...så jag får se (i sverige alltså)så de beror lite på såna saker....hah..

Men de låter ju shysst i allafall! Tack så jätte mycket för svar! :-)
Jag kommer nog på fler frågor,så då skickar jag dem till dej om de är OK!? haha...

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp