Internet för en säsongare?

nostromo

Ny medlem
Flyttar om några dagar upp till Åre och undrar lite vad alternativen för internet är?

Är det mobilt som gäller? Trist att behöva binda upp sig bara... Vet att man kan skippa bindningstid på TRE men då måste man själv köpa det där modemet för en dyr peng.

Några tips? Måste ju finnas fler som varit i samma sits.

Ska förövrigt bo själv så att att fixa bredband från Telia med en startkostnad på 2000 kr och dyr månadsavgift är uteslutet!

hejs

Gå in och kolla på ice.net. Det hade jag förra säsongen när jag var i Hemsedal. Kan vara fför dyrt men jag kunde säga upp det när jag inte behövde det mera, 200 kr i månaden kostade det med fri surftid. Dock var modemet (dongeln) ganska dyr, kostade 1500 om jag inte minns fel.

Ha de!

jag kör med mobilt bredband från telenor i åre. funkar kanon. ingen trafikgräns.kommer ganska ofta upp i 200-300 kb/s. vilket är helt ok för att vara mobilt.kostar 199 i månaden och dongeln fick jag på köpet. och jag tror det är 3 månaders uppsägningstid när man vill.

Får kika lite på vad dom erbjuder. Blir annars Telia mobilt bredband kontakt. Startpaket för några hundralappar samt 279 kr för en månad. Sen en sån där gräns på 5 gb.

Telenor verkar ju nice med obegränsad nerladdning. Men dom vill ha 600 för ett modem och en startavgift. Annars fanns ju alternativet kontant där också. 500 för ett startpaket sen 289 kr per månad.

Får nog fundera lite...

Senast ändrad:
Jag kör comviq i år funkar faktiskt rätt bra då de inte är någon som helst bindningstid plus den kopplar upp sig på telias nät, vilket är de bästa man kan få i Norrland.

Clemme sa:
Jag kör comviq i år funkar faktiskt rätt bra då de inte är någon som helst bindningstid plus den kopplar upp sig på telias nät, vilket är de bästa man kan få i Norrland.
Ungefär samma priser som Telia ser ja. Men nu lockar Telenor lite mera då det var obegränsad nerladdning.

jag kör på telenor, det är ju den enda man kan ha eftersom alla andra har olika begränsningar (ofta redan vid 5 Gb).
KOstar 200 kr i månaden, funkar asbra i åre, ingen bindningstid.
Vi är två grabbar som kör på samma modem och vi har dragit 29 gig på drygt 2 veckor, då är det mycket streamad video men hursomhelst så drar man lätt över 5 gig i månaden.

Sen kan man köra spotify också :) Blir kila ner på stan immmorn och fixa telenor.

tack för tips folk!

hejs

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp