Iridiumlins i dåligt väder?

LeMoniteur

Ny medlem
Har självt tänkt införskaffa ett par Crowbar Fire iriduim. Jag har däremot inte tänkt köpa mer än en lins, eftersom att jag tycker att det helt enkelt blir för dyrt. Tycker ni att det är dumt att bara köpa Fire/iridium och att jag istället skulle köpa en annan lins, om jag bara ska ha en? Ifos så kan man ju använda gamla goggles om det är dåligt väder, men hur kul är det om man lägger ner ca 1500kr på ett par nya balla goggles............?

Fire Iridium är ju inte så rolig en dag då dimman tränger in över berget och gör det mörkt, tycker även kvällsåkningen blir ganska mörk..
Jag har ett par Crowbar, och har haft ett par Wisdom. Jag körde med en lins som heter "Black Iridium" till Wisdomen, den är lite ljusare än fire och funkar alldeles utmärkt.
Det är helspegel så ingen ser in i den heller, och nu har jag en Pink Iridium lins, den är nog ännu ljusare än min förra och det är skönt. I våra backar i sverige behöver man inte fire iridium om man ska se det från skyddsidan eller hur mycket ljus som tränger in..
Äh, jag e trött, kan inte skriva ordentligt, du fattar säkert ingeting men försök köpa en ljusare..

Där jag köpte min A-Frame sa killen att det blir jäkligt mörkt om man kör med Iridiumlins i kasst väder. Därför så är det bättre att köpa en allroundlins som Persimmon om man inte kan eller vill köpa mer än en lins. Det kan bli farligt om man inte har tillräkligt bra sikt.

Drakbabis sa:
Där jag köpte min A-Frame sa killen att det blir jäkligt mörkt om man kör med Iridiumlins i kasst väder. Därför så är det bättre att köpa en allroundlins som Persimmon om man inte kan eller vill köpa mer än en lins. Det kan bli farligt om man inte har tillräkligt bra sikt.
Helt rätt Iriduim linserna funkar till en viss del men.. Jag tycker du bör överväga och köpa med persimmon eller alternativt en vr28 lins.. Vr28 linsen är mörk den passar även i sämre väder dock inte lika bra som persimmon lins. Men eftersom den är mörk så slipper man det intensiva ljuset som man kan uppleva om man har persimmon lins och det är stålande sol ute... Dessutom ger Vr linsen lite mer "insynsskydd" för oss som vill dölja ögonen :)

Jag personligen har goggles med både Blackiridum, VR28 och persimmon linser.. Fast min personliga favorit är Spy vars motsvarihet till blackiridium går att anväda istorsett som mörkerseende.. helt sjuk bra lins! och funkar dessutom likabra som blackiridium när solen lyser...

Senast ändrad:
Jag har ett par crowbar med fire linsen men jag ska köpa den gula linsen till när det är sämmre väder. Om du inte vill köpa en extra lins skulle jag nog köpt crowbar fasst med nån allround lins.

=) fan vad osäker jag blev nu då..... vill ha iridium. Men det känns ju enormt dumt om man åker runt och inte ser ett skit bara för att det är mulet/dimma..... hm ... finns ju high intensity också, men dom är ju inte lika snygga =).

Köp Blue Iridium då, den är rel. ljus, bra mycket ljusare än Gold och Black iaf, och det viktigaste, den ser ju snygg ut också!

Vill man har bra linser för mörkt väder och kvällsåkning då är det H.I. Yellow, VR28 eller Clear som gäller.

okej - jag har däremot inte sett några crowbar som säljs med blue iridium orginal. Är det en lins man köper till löst eller finns den till andra modeller?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp