Irriterande länkar i forumet...

JockeSki

Medlem
Jag är helt förskräckt. Läste denna tråden och såg att vissa orden ("Chamonix" och "hotell") var gröna länkar som när man för musen över så kommer det upp en liten ruta med JÄVLIGT IRRITERANDE MENINGSLÖS REKLAM SKIT INFO.

Vad är detta?

Senast ändrad:
tror inte det är något virus.. och ingen skulle ändå sakna dig om du avslutade ditt konto.....

håller med! jag trodde det var min data det var fel på,

testet funkar inte, det var bara första gången du skrev "hotell" som är grönt och understruket för mig

Senast ändrad:
Rixx: Håll dig till ämnet. Jag skiter i om nån saknar mig eller inte

Det är det värsta jag vet när man surfar i forum och hela tiden råkar man dra musen över nått markerat ord så den där rutan poppar upp. Det blir som ett labyrintspel att köra musen genom. Man får koncentrera sig mer på att "missa" länkarna än att läsa innehållet.

Senast ändrad:
Det är inget virus, utan det är en typ av annonser från Vibrantmedia som vi just nu testkör på Freeride.

Så just nu är det bra att yttra sig om man som JockeSki inte gillar det eller om ni tycker det är ett ok sätt att finansiera Freeride. Låt mig höra vad ni tycker!

JockeSki sa:
Rixx: Håll dig till ämnet. Jag skiter i om nån saknar mig eller inte
vi skiter i om du avslutar ditt konto eller inte..
nej men faktiskt så har jag märkt sån skit på massa hemsidor som det inte varit sånt på förut så jag började undra om det var min webläsare som ordnat den skiten, men nu när jag vet att det inte bara är jag så måste det ju nästan vara johan som gjort så för att tjäna en slant. tänk på att freeride är helt gratis att bli medlem på osv, och största delen av sin inkomst får han från reklam skulle jag tro..

Hmm, vet inte vad jag tycker, det är ju bara där å skadar inte direkt.
Så länge man håller muspekaren borta så äre ju lungt och om det hjälper till att finansiera FR så är det ju i aldra högsta grad värt det!

Sen att det kommer upp en ruta bara man drar muspekaren över är väll inte så praktiskt kanske, hade varit bättre om man klickade på den för att få upp informationen.

johan sa:
Det är inget virus, utan det är en typ av annonser från Vibrantmedia som vi just nu testkör på Freeride.

Så just nu är det bra att yttra sig om man som JockeSki inte gillar det eller om ni tycker det är ett ok sätt att finansiera Freeride. Låt mig höra vad ni tycker!
jag tycker absolut inte att det är nått fel med det, men jag tycker det vore bättre om man var tvungen att trycka på texten för att få upp rutan..

johan sa:

Jo jag gissade nästan att det låg till så. Självklart måste pengarna komma nånstans ifrån men jag är lite tveksam till detta. KANSKE om det ger mycket pengar år FR men jag är inte heltnöjd med det. Jag ser hellre andra lösningar (vilka har jag dock inte funderat på).

Vibrantmedia kan inte anpassa annonserna för oss (så att man måste klicka på dem för att få upp popup-rutan). Utan de kommar att automatiskt öppnas om vi nu behåller dem.

Vad tycker ni andra?

ja tycker den gröna texten inte gör nånting. och för dem som inte gillar det så behöver man väl inte dra med musen på dem!? :P

Stör inte allt för mycket då utsträckningen är någorlunda begränsad. Vet inte hur det funkar om det blir större och fler annosörer kommer in. För så länge det är några enstaka ord som reklamen finns under tycker jag det kan vara acceptablet för att ni ska få in pengar. Men börjar det komma upp ett antal per sida känns det som att det kan bli ganska iriterande.
Skuller vara klar fördel om man var tvungen att klicka på reklamen för att visa innehållet men om det inte är en möjlighet så.
Så, nu har jag sagt hur jag reagera på det

de stör inte mig speciellt mycket och kan de hjälpa till att finansiera Freeride.se är jag helt klart för att de ska fortsätta vara gröna länkar i forumet..

bra johan =)

Kan det hjälpa till att utveckla freeride.se så är det bara att köra :)
SÅ jävla irriterande är det inte...

inte ett dugg förvånad över att de är just JockeSki som tar upp ämnet då han är sur på allt o alla jämt, nån som vet om han har pms eller bara är allmänt rubbad ?

alwaysCrash sa:
inte ett dugg förvånad över att de är just JockeSki som tar upp ämnet då han är sur på allt o alla jämt, nån som vet om han har pms eller bara är allmänt rubbad ?
Skulle du tagigt upp detta forum så skulle det inte heller förvånat mig :)

jockeski är ett barn i en vuxen mans kropp.

ne men jag tycker faktsikt inte att det är allt för störande.

det som dock förvånar mig mest är att jockeski fortfarande är medlem

förövrigt tycker jag absolut att reklamen ska vara kvar om det kan resultera med en bättre sida, dessutom kanske man hittar nått nyttigt på dom där länkarna

henning2 sa:
alwaysCrash sa:
Skulle du tagigt upp detta forum så skulle det inte heller förvånat mig :)
screw you! kom in till Örebro nån dag så gör vi upp =) haha

om freeride tjänar cash på det vilket leder till att dom kan göra flera funktioner osv så är det en bra grejj.

Deespin sa:
det som dock förvånar mig mest är att jockeski fortfarande är medlem

förövrigt tycker jag absolut att reklamen ska vara kvar om det kan resultera med en bättre sida, dessutom kanske man hittar nått nyttigt på dom där länkarna
yeah right! som om man lägger några sekunder av sitt liv till att läsa dom.. ?

=)

Tycker ärligt talat det är sjukt fult, störande och onödigt.Kan man inte få läsa texterna utan att man skall bli påtivingad massa reklam i texten. Den gröna färgen e ju heller inte särskilt fräsch...

Nej, hitta andra sätt att finansiera sidan. Förfulat innehåll tjänar ingen på...

Kan vara lite smått irreterande ja. försök få en annan lösning på det...eller funkade inte det?

Pojkar hur är detta med forumreglerna nu då? Och person påhopp??

LÄS reglerna.

//H

Jag håller med JockeSki här. Bra för er andra att det inte irriterar er, men ni kan väl låta oss andra ha åsikter för det.
Annonserna har stadigt ökat sen jag började här. Klart att jag ser sambandet mellan större sida=högre driftkostnader men vad hände med sambandet mer besökare=mer betalt per annons? När överbannern som ligger högst upp på sidan kom kändes det som att det var på gränsen. Ska reklamen t.o.m. ta sig in i själva forumet nu? In i användarnas egna texter? Det känns faktiskt inte okej.
En annan störig sak är att saker man förstorar, bilder m.m. förstörs av annonserna, d.v.s. dom lyser igenom.
Nu är det dags Johan och ni andra som styr sidan att stanna upp, tänka till och fråga er hur långt ni är villiga att gå.

Jag avskyr det redan.
Dessutom diggar jag JockeSki. Det är skönt att det finns någon som trycker dit fjortisarna ibland.

Jag tycker att det är väldigt irriterande, speciellt när jag läser längre inlägg då jag gärna markerar med musen allt eftersom jag läser för att inte tappa bort mig.
För övrigt är reklamen dålig och ibland totallt irrelevant.

johan sa:
Vibrantmedia kan inte anpassa annonserna för oss (så att man måste klicka på dem för att få upp popup-rutan). Utan de kommar att automatiskt öppnas om vi nu behåller dem.

Vad tycker ni andra?
Oerhört irriterande. Jag förväntar mig att länkar i en text är relevanta för texten och inte reklam för något som är vagt relaterat (jag tror t ex att ordet/förkortningen "pga" blev länkad till något om golf).

Freeride är lika lite gratis som s k gratistidningar. Det kostar att driva och pengarna måste komma från någonstans. Reklam är ett sätt att finansiera en verksamhet på, men när reklamen blir för påträngande (som i det här fallet eller när TV-program/filmer avbryts för ofta) och/eller att man inte kan värja sig skapar det irritation hos mig. Popup-fönster är tex en styggelse.

Jag tyckte det var ett klart nerköp när det började dyka upp annonser "mitt på" förstasidan.

Jag står ut med reklam och annonser, men de skall inte förstöra besöket.

Sedan går det förstås att värja sig genom att filtrera bort eländet rent programmatiskt. Någon är villig att betala en slant för det, kanske? :-)

Jag tycker att det känns lite trist när ens egen text blir reklampelare. På forumet så vill man ju söka eller förmedla kunskap och information. Om man då förhoppningsvis lagt ner lite själ och möda på sitt inlägg för att tillföra något till diskussionen vill åt minstone inte jag att det ska bli en reklamskylt.
Dessutom är det lite konstigt om det är ett kritiskt inlägg som innehåller nyckelorden för reklamen. Eller?
Hitta andra vägar snälla!!!

Snödjup

Tillbaka
Topp