Ischgl 2010/2011

klemantin

Ny medlem
Ischgl 2010/2011
hey!!

Är en sprallis som ser framemot en kanon säsong på både skidor och bräda!!

Tänkte dra till Ischgl denna säsong! Nån fler som ska ner och känna kärleken? Dela boende? Vars kommer folk att jobba, inte jobba?

gjort 2 säsonger i Verbier, kände att det var dags för nått nytt! Nån som varit i Ischgl förut som vill dela med sig av lite erfarenhet?

Kör hårt/Emma

Senast ändrad:
Ischgl 2010/2011
Anmäler intresse (igen)!!

Har jobbat hela våren/sommaren och fått ihop en schysst resekassa, tänkte nu ge mig ut för en första säsong i Alperna! Har dock tänkt jobba lite även där - för att få allt att gå runt, men främst är det SKIDÅKNING som gäller!

Delar gärna boende, har du något på G för stunden? Hur hittar man ett på bästa sätt? Finns det någon snäll organisation som hjälper en, typ alpservice.com och liknande?

Ischgl 2010/2011
Hej,

Har varit i Ischgl ett flertal tillfällen och har bekanta som har gjort reseledarsäsong där.

Är du medveten om hur svårt det är att hitta jobb och boende? Oftast är enda möjligheten att söka sig till byar utanför, om ens det fungerar...

Lycka till dock! Hoppas det går bra för pudret är kvar rätt länge där pga fulla tyskar o ryssar som bara åker pist o super. Finns också mkt bra turmöjligheter.

Plan B kan ju alltid va att dra över till St Anton (40 min med bil) i Januari om ni fortfarande inte löst ngt i Ischgl.

Lycka till!

Ischgl 2010/2011
Hej,

Har fått jobb på ett hotel i deras garderoben och dom ger en boende och mat, jobbar bara kvällar/ nätter så MYCKE skidåkning för mig!!

Tack för infon :) ser framemot puder och park!!

Mvh/ Emma

Ischgl 2010/2011
Grattis till jobbet.
tror att det är helt rätt väg att fixa en säsong i Ischgl.
undrar bara på vilket hotel det är, lite nyfiken

hoppas du får en skön säsong med mycket fluff...
om det är något ni undrar över om Ischgl, så har jag nog en del svar att ge er...

mvh Patrik

Senast ändrad:
Ischgl 2010/2011
Tackar tackar! Ska jobba på Appartement Adler hoppas att det blir bra!! Jo hoppas på massor med pow och sköna dagar i parken! har jag frågor så hör jag av mig!!

Mvh// Emma

Ischgl 2010/2011
Jag har varit i verbier i 2 säsonger och är inte jätte impad av parken i verbier, den funkar absolut och den har blivit bättre från min första säsong men jag tycker att Ischgls park ser grym ut med många lines och half pipe, parken är en av de stora anledningarna att jag valde Ischgl i vinter!! http://www.ischgl.com/en-silvretta-arena-funparks-runs.htm
Patrik du kanske kan berätta lite om parken?

// emma

Ischgl 2010/2011
Angånde resa till Ischgl är min rekomendation att åka bil, då det kan vara skönt att få ett break nån dag och kunna åka till landeck, Innsbruck eller St Anton. sen Är det ju fördelen med packning, samt om man är flera så är det ganska billigt. Samt att det inte är mer än typ 5 mil till st anton om man samåker med någon därifrån.

Om man flyger får man tänka på att man blir tvungen att ta tåg och buss oxå. Men man flyger smartast till Innsbruck eller Zürich. och sen tar tåget till Landeck (tidtabell www.oebb.at) och från Landeck tar man postbussen, men tänk på att den sista går vid 19.00 tiden och efter det blir det taxi för ca.70€.

Angående parken är det lite svårt för mig att veta exakt (åker väldigt sällan där) men vad mina vänner säger så skall den vara förhållandevis bra och välskött. Men Lite bökigt att komma upp igen, ingen lift i direkt anslutning till parken... Men detta är sånt jag snappat upp, eftersom jag inte åker där så mycket.

Mvh Patrik

Ischgl 2010/2011
Gjorde en säsong i denna fantastiskt trevliga byn förra säsongen! Bra skit! Dock så stämmer parken inte överräns med de dom skriver på hemsidan men den var skön och bra shape. släng till mig på msn kan du få bilder på hur den ser ut

Ischgl 2010/2011
hej igen.
glöm inte den goda fördelen med att vara "mittarbeiter" då får man säsongs kortet för typ 250€. plus att man kan jobba in det. men fråga dem också vilka driks regler dom har...

mvh patrik

Ischgl 2010/2011
Patrik-The-Man sa:
hej igen.
glöm inte den goda fördelen med att vara \\\"mittarbeiter\\\" då får man säsongs kortet för typ 250€. plus att man kan jobba in det. men fråga dem också vilka driks regler dom har...

mvh patrik
vad e det för nåt, \"mittarbeiter\", är det bara i ischgl eller funkar/finns det på andra orter ochså

Ischgl 2010/2011
Tjo
Jag och en kompis har lite funderingar på att sticka ner till Ischgl och jobba som skidlärare. Vi har kommit i kontakt med de som driver skidskolan i Iscgl och st. Anton. Vi har dock aldrig varit i ischgl så har ingen koll alls på den orten.
Vi var i St. Anton förra säsongen och tyckte de var grymt. Vi kommer att bila ner då vi gjorde de förra året och de var väldigt lyckat då man lätt kunde ta sig runt till andra ställen. Någon som har erfarenhet om Ischgl som säsongsort?

/David

Ischgl 2010/2011
tjena.
Angående Ischgl kan jag säga att det är ett grymt hak. Grym åkning, lätt åtkommlig offpist, sansad puder hets, superbt ute liv (aftreski & nattliv) plus möjligheten till taxfree shoping i Samnaun.
inte allför långt till grannbyarna med lite mindre system, men ochså möjligheten att med guide åka mellan kappl och Rendl (st Anton).

att säsonga i ischgl är helt great. lite dyrt men har man jobb med boende, så tjänar man helt ok oxå.

angående Mittarbeiter fördelen med ischgl, så har jag ingen koll förutom i Ischgl.

ha en nice vinter.

Patrik

Ischgl 2010/2011
Här är en som tänkte testa en säsong i Ischgl i vinter=). Är det någon mer som ska ner? Jag behöver både boende(hur tusan får man tag i det?Några tips?), sambos och kul folk att hänga med. Hoppas på en awesome vinter =)

Ischgl 2010/2011
Ja vi har faktist äntligen skickat in ansökan till skidskolan i Ischgl, så för hoppningsvis kommer jag och 2 kopisar hänga där denna säsong. Har aldrig varit där så ska bli grymt spännande :) Hoppas de är några andra sköna krabater som ska ner dit :)
Ha de gött :D

Ischgl 2010/2011
Hej!

Jag är en överarbetad 20åring ifrån Göteborg som behöver några månaders skidåkning och en eller två öl för att bli rehabiliterad. Åkt skidor sedan jag var 2 månader men nu är det dags att bli bra på riktigt!

Mina kompisar söker sig till varma länder så jag söker helt enkelt nya, för detta funkar ju inte.

Nån som vill dra igång något/har en soffa att erbjuda?Hör gärna av er.

Mvh Samuel /copypaste

Ischgl 2010/2011
haha helt rätt samuel! dags att skaffa ny vänner! :P finns ett super gäng för dig i Ischgl denna vinter!! vi väntar på dig med glasen höjda! tyvär bor jag på jobbet och vet inte riktigt hur läget där ser ut så kan tyvär inte erbjuda nån soffplats än!

// Tjorven

Ischgl 2010/2011
Halloj halloj ! va härligt att höra att det är några mer som drar till ischgl :D
ja har visserligen jobb me boende men det hade vart riktigt skoj å träffas där!! hör gärna av er =)
Ha de strålande så länge !!

Ischgl 2010/2011
Hej! Jag har ocksa funderingar pa att sticka till Ischgl i vinter. Jag ar just nu ute pa en asien-resa, men kanner hur det kliar i fingrarna av langtan efter skidakningen! Det ar i snon jag hor hemma! Gjort en sasong i mayrhofen innan och vet hur svart det ar att fa boende. Men om nagon kommer upp med nagot ar jag pa! :)

Ischgl 2010/2011
Är det verkligen helt omöjligt o få tag på nån stans o bo i denna by? Finns det inte en endaste människa med några kontakter från tidigare boenden eller så? I´m dying here...Please? Nä men som planen ser ut nu blir det väl att åka ner o försöka lösa det på plats. Kommer inte ner förrän i början av januari och jag vill vill vill vill vill hitta nånstans o bo. Är det nån mer än de som tidigare visat intresse som tänkt satsa på Ischgl i vinter? Jag är en eminent roomie;)

Sitter du på information???Jag betalar bra...=) Eller är det nån som är i samma sits?

Käre gode gud......

Ischgl 2010/2011
Tack snälla Emma! Ska kolla upp det. Hur är det där nere då? Kommit nån snö? Hur mycket säsongare är det? Jobbar typ alla eller?

Kraam

Ischgl 2010/2011
Härligt med lite goa svenska gummor och gubbar som ska ner i vinter!
Jag kommer jobba som guide för Nortlander där nere från 7/12 (drar ner tisdag) till 30/4 2011!
Så ser ni nån skäggig jävel med Nortlanderjacka där nere så skrik till :D

Ischgl 2010/2011
Hej! Har också funderat på att dra ner till Ischgl denna säsongen! Vill åka så snart som möjligt. Väntar bara på en tenta som jag ska göra på lördag.

Är dock väldigt pumped! Har åkt snowboard hela livet men är nu intresserad att köra en del skidor efter att ha provat det i några dagar!

Hade varit kul att ha kontakt med några andra som ska dra ner! Hade också varit bra om det fanns någon som skulle åka bil ner.

Later...

Ischgl 2010/2011
Du här är det snö och har åkt varge dag sen jag kom hit! jomen vi är några stycken! ;) jo alla jag känner har jobb men det är ju inte riktig läge just nu att komma som bummare, "säsongen" har inte riktigt börjat en ge det 1-2 veckor så kör det igång på riktigt!

Victor ska kolla efter en skäggis! :P

Ischgl 2010/2011
Hej!

Är inne på att göra en säsong i Ischgl, men är man försent ute om man åker i veckan?
Någon som vet något billigt boende där man kan bo dom första dagarna då man söker jobb??

Jag älskar att åka skidor men har även börjat åka bräda så har tänkt att jag ska lära mig det under säsongen. =)

//Lovisa

Ischgl 2010/2011
Tänkte bara kolla om det e någon som vet om något sjysst boende mitt i smeten för 4 pers i en vecka någongång mellan vecka 6 - 12 4 grabbar.

bara höra av er tobeyeriksson@hotmail.com

Ischgl 2010/2011
Det har möjligtvis inte blivit någon lucka i ett boende för en person någonstans? Jag är så himla sugen på att säsonga nu och Ischgl hade varit perfekt! Snälla, hör av er om ni vet något!

/Sanna

Ischgl 2010/2011
Tjena allihopa! Ja har varit i Saalbach 2 sässonger nu som internationell skid o snowboard instruktör o vill nu åka till ischgl, e de nån som skulle vilja dela boende eller vet hur man fixar ett. Tänkte jobba som instruktör där o min tyska o engelska e riktigt bra hör av er ja e såå jävla trött på saalbach! mvh Jacob

Ischgl 2010/2011
Hej du!!
klart du ska komma till ischgl!!
Dom kommer att behöva instruktörer här i februari, hör av dig till skidskolan får du jobb där hjälper dom dig med boende! Annars kan du mejla info@ischgl.com och få alla boenden som är lediga i ischgl!

Mvh// Emma

Ischgl 2010/2011
Tjena all! på fre så kommer ja och en en kompis till ischgl! vi stannar fre-sön! vet nån nått okej boende ?? ska dit o kolla lite jobb möjligheter! är internationell skid o snowboardinstruktör o jobbat 2 sässonger, hör av er!:D

Tillbaka
Topp