Ishalls åkning, VART är den Bästa ishalls åkningen?

KalleOhlson

Medlem
Tjena,

Jag och några polare hade tänkt att göra en Ishalls turne senare i höst runt om i Sverige.

Vart finns den bästa ishallsåkningen? Vilken stad?

Vart är de mest snö? En backe i närheten? Mest åkare? Mest features? PVC rör? Spines? Rails....?

Tacksam för svar och motiveringar varför :)

//Kalle Ohlson

I Örebro är det iaf inte!
Men jag brukar köra lite vid Trängen och ibland vid Behrn arena. Problemet är ju att det är helt platt på närkeslätten... Men med lite lastpallar så får man en dropin. Sen ligger det lite PVCrör man kan åka på både vid behrn och trängen.
Man drömmer ju om att ha en ishalls setup som Umeå.... Bättre klimat, en liten backe och något att droppa in ifrån...

Haha grym idé med ishallsturne! Orsa har en sjukt bra "backe" vid ishallen men är en bit att flytta snön med bil eller skottkärra. Finns någon rail där tror jag men inget superbra vad jag vet iallafall. Östersund har två sheddbara ishallar där den bästa är i Brunflo. Där finns ett PVC Rör och brukar vara ett uppbyggt inrun dit dem kör snön direkt när dem spolat isen. Vet att GBG har nån bra ishall där maximilliam shreddat förut och även malung har en ishall där det kommit lite edits ifrån som sett skoj ut.

Stockholm borde också ha en bra ishall kan man ju tycka! Ska bli kul att läsa igenom denna tråd när det finns flera svar och vore skitnajs med lite bilder! Kan se om jag kan få upp några från de orter jag skrev om. Men blir när jag sltter vid datorn och inte på telefonen ;)

I Sundsvall vid Gärdehallen brukar det finnas snö och riktigt fina rails!
Alla sundsvallsbor brukar köra en bestämd dag och tid i veckan med musik nästan ända tills det finns snö i backarna!
Det är Moyo som brukar hålla i dessa kvällar så kika in på deras hemsida för att hålla koll när det drar igång!

Vännäs och Umeå är rätt bra.

Film från vännäs (ingen aning vilka som åker)

Nice!! Bra med feedback än så länge! Bomba bara ställen och hur det ser ut! Är nog kul för alla att veta :)!

Göteborg och stockholm då? Vart är de bästa stället? Måste ju finnas många och välja på där!

Bilder mm. vore ju bara för kung om folk lade upp!

Tillbaka
Topp