ISPO 2020 - Vad vill du se?

johan

Administrator
Snart drar ISPO 2020 igång och Freeride kommer vara på plats. Vilka prylnyheter vill du se mer av?

AndersWingqvist

Moderator
Forumvärd
Vi gör ju många resereportage, men visst vi kan göra ännu fler. Sitter bla och redigerar ett från Slovenien som kommer inom kort 👍

Vi ska också göra en ny läsarundersökning snart, där feedback på vårt innehåll och våra tjänster är väldigt välkommet!

Tillbaka till ämnet gärna, om jag får be 🙌

pd

Aktiv medlem
  • K2s nya pistsmiskare.
  • Intervjuer med folk som har en egen åsikt och inte bara rabblar sig igenom företagets reklammaterial.

MarkusO

Aktiv medlem
LIte noteringar från weird-grejerna som alltid tenderar att finnas lite här och där. Skidorna med kärna av grankotte och fickludd, mustaschrockern från helvetet, skidan med gånggärn på undersidan eller den helt transparenta jackan med inbyggd fläkt. Etc.

Corin

Aktiv medlem
De allra lättast bindningarna är alltid spännande! Och allt som är lite konstigt så klart. Vore även kul med en spaning kring rear entry-trenden. Vem är de för? Går de att åka ordentligt i? Varför finns det inte värme i alla innerskor?

Sen är min ständiga fråga: Hur många skiddagar per år har säljaren/ingenjören/designern i fråga? (min erfarenhet efter ett tag i branschen är att folk åker skidor alldeles för lite)

Freeride-grejor så klart. Inte massa pist/park och annat tjafs (turgrejor ok (y)).
Sen Blizzards skidor, bra att veta om man måste köpa på backup om de får för sig att ändra nåt i konstruktionen...

VickeLang

Medlem
Freeride-grejor så klart. Inte massa pist/park och annat tjafs (turgrejor ok (y)).
Sen Blizzards skidor, bra att veta om man måste köpa på backup om de får för sig att ändra nåt i konstruktionen...
Haha du tänker exakt som jag du! Läste att nästa års BC Anima skulle ha mindre rocker, mer camber o kortare svängradie. Köpte på mig ett par av detta års modell direkt!
Bara o köpa på dig om du gillar dom som dom är!

Berglund16

Ny medlem
Hade vart kul att se lite vad som händer med goggles, blev ju helt tyst om Oakleys batteridrivna.... kommer nåt liknande?

johan

Administrator
Hade vart kul att se lite vad som händer med goggles, blev ju helt tyst om Oakleys batteridrivna.... kommer nåt liknande?
POC kommer lansera ett liknande system som vi har skrivit lite om här:
Vi har även besökt dem på ISPO så det blir en video därifrån.

Rajden

Aktiv medlem
Ryggsäckar för olika turer med vettiga spännen. 25-40L inför nästa vinter..

Så less på att alla modeller har plastiga spännen som går sönder efter någon säsong och att det verkar saknas modeller från märkena som faktiskt håller, känns som att de flesta märkena går sönder av vardagsåkning.

Gärna modeller som har system för att hålla remmar mm, på plats.

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp