Italien

zzzchrille

Aktiv medlem
Italien
Hejhej! Jag och min bror tänke ta bilen ner till Italien i vinter. Vi tänker vara borta några veckor och skulle vilja hitta orten där italienarna själva åker två timmar mitt på dagen, där snön faller ymnigt och där inga turistbussar anländer. Det måste finnas lokala puderhål som få charteråkare känner till. Vi skulle givetvis vilja hitta detta ställe. Men, är det någon som har goda råd är vi mycket tacksamma för dessa. Gummorna på Ving Alpin, Sportresor etc är ena riktiga dumgökar som inte kan tipsa om någonting. Vi hoppas genom forumets hjälp komma i kontakt med seriösa tjejer och killar som vet vad de snackar om.

Tackar! /Christian och Lillebror

Italien
Om ni har tänkt köra ner med bil så skulle jag rekomendera att ni provar den lilla orten Arabba som ligger mitt i världens största skidområde "Super Dolomiti". Arabba är en ganska liten by med noll uteliv men skidåkningen är klart godkänd och det finns 23st liftar. På andra sidan Arabba som ni når med skidor finner ni byn Malga Ciapela med berget Marmolada med åkning från 1440m till 3270m där brukar man ofta kunna finna lite puder. Telefon nr. till turist informationen är (0436) 79130 "Arabba"
(0437) 721319 "Malga Ciapela".
Sen kan ni köra runt med bilen så hittar ni säkert erat drömställe bland alla små byar.

Italien
Kul.
Så tänker en riktig skidåkare.
Claviere i Vi Lattea området, Bardoneccia nära intill.
Aostadalens småorter. Fast nr ett av småpärlor är nog Mauriennedalen i Frankrike. Där har du tillgång till minst 10 småorter på samma billiga liftkort. Kolla www.skifrance.fr Vill du därifrån till Italien är det bara att ta Modanne tunneln. Lagom dagstur. Skulle ni få lappsjuka är Val Thorens nära via Orelle.
Langley kör sin Ski around the Alps i det området.

Tillbaka
Topp