Jag hatar Jon Olsson.

• Trådstartare Trådstartare mammapappabarn
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
M

mammapappabarn

Guest
Jag hatar Jon Olsson.
Inför varje säsong släpps skidfilmer - som jag och alla andra skidabsade-junkies längtar ihjäl oss till. Vi tjuvrunkar till trailers som är så cleana att vi börjar gråta och när filmerna väl släpps så berättar alla åkare om hur underbart dom lever och hur jävla bra dom har det.
Och ja ni har ju det grymt bra- det är precis ett sånt liv vi alla skulle vilja leva. Det är precis det som är vårt nirvana.

Med då har vi den här jävlasolarietorsken till årebo som bara glider runt i en lambo, får betalt för att åka i meterdjupt paowpaow och sen gå hem att mysa med en hetblondin och dricka choklad.

Snälla Jon, hur kan du va så jävla puckad att du klagar över ditt liv och säger att det är jobbigt att åka skidor och inte känner dig motiverad?

Förlåt jon men jag har extremt svårt för dig...

(allting grundar sig på ett klipp på jon från en film/blogg, har tyvärr inte lyckats hitta den. Kanske vet ni vilken - länka gärna!)

Jag hatar Jon Olsson.
Känns som denna person är med i chatten på Icer air.

Dock så är du rätt så dum nu. Du värkar inte förstå hur mycket jon har gjort freestyle skidåkningen bättre. Uppför dig för fan och ge dig inte på personangrepp på folk som har gjort så mycket mera vettigt på 25 år än vad du kommer klara av under din livstid.

Väx upp

Jag hatar Jon Olsson.
Han har för höga krav på sig själv, han vill hela tiden göra saker bättre och komma med nytänkande idéer JÄMT. Kanske inte så konstigt med tanke på hur mycket han gjort för sporten tidigare. Han borde definitivt slappna av lite mer och njuta av att han är den han är

Senast ändrad:
Jag hatar Jon Olsson.
va e de för fel på dig människa
synd för dig att du e så jävla kass på att åka skidor

jon olsson e bäst, skit ner dig

Jag hatar Jon Olsson.
mammapappabarn sa:
J-rockner sa:
Känns som denna person är med i chatten på Icer air.

Dock så är du rätt så dum nu. Du värkar inte förstå hur mycket jon har gjort freestyle skidåkningen bättre. Uppför dig för fan och ge dig inte på personangrepp på folk som har gjort så mycket mera vettigt på 25 år än vad du kommer klara av under din livstid.

Väx upp
Håller verkligen med, men det har ju ingenting med jons kommentar ang. sin sport att göra. Eller?
Det hade varit så grymt lättare om du hade hittat denna kommentar av jon. Jag tror dock Jon har sina egna orsaker till att vara trött och klaga som du säger. Men han gör så grymt mycket så det får han mycket väl säga.

Om det ör någon som är puckad så är det väl du?

Jag hatar Jon Olsson.
Likväl Jacob Wester har ju flertalet sagt att han inte alltid tycker att det är skitroligt att dra på sig laggen och åka men dom är väl för fan inte mer än mänskliga.

Varför har dessa personer mindre rätt än andra att berätta eller uttrycka sina åsikter. Även om du gör det du älskar 150 dagar om året så behöver det inte innebära att det är skitroligt varje gång.

Sen varför ska du gnälla över att han inte känner sig motiverad alla gånger, det är väl självklart att vilken person som helst vad den än gör i livet kan känna sig omotiverad till att göra den centrala sak som den individs liv består av. Elitidrottare, vanliga medelklassen, stenrika affärsmän, you name it.

Detta hat mot Jon (och även Wester även fast vi inte diskuterar honom nu) tror jag bygger mycket på att dessa helt enkelt sticker ut mot den stilen dom andra elitåkarna har idag, Jon klär sig lite som en "brat" enligt många, Jacob säger gärna vad han tycker, även hans stil är annorlunda mot dom andras.

Senast ändrad:
Jag hatar Jon Olsson.
aa ja du hr kankse rätt i att det är för mcket med att glida runt med en lambo som har tak box på. Det ser för snobb jävel ut tycker jag också det. Känns lite överdrivet. Han är väldigt schtek kille.. Hänger runt i Sture plan....I de här delaren har du rätt i...

Men han har gjort egna eventer. Gör reklam åt Sverige och Åre. Har sin egen utvecklad trick och så... Han gör bra affärer och använder sina kontakter och kännar en massa strålar..... Man han är 25 bast... Dags att planer framåt också ju... och han gör ju det... man kan inte åka skidor säljöst hur länge som helst...

Entligen tror jag att jon bidrog till att Svergie belv så bra på freesyle... Vi kan tack honom för det...

Annars jag gillar inte heller hans snobb stil. Lite to brattig att vara inom extrem sporten.. Men han ser inte ut som vanliga sports man som har bara muskler och ingen järna om ni fattar vad jag menar... Om du kankse skulle snack me honom nån gång så kankse skulle d få en annan upfattning ....

OCH VEM FAN INTE GILLAR BLONDINER...... Olivia är ju fan sjuk snygg ju.....:D:D

Ingeting är bara svart och vit.......Det finns färger, upptäck skalan...

Jag hatar Jon Olsson.
fråga Jwester han kankse kan svar på din fråga bättre att vrf jon är så .....som han är...

Jag hatar Jon Olsson.
lägg ner, om du hade tjänat ihop såddär mycket pengar skulle du köpa en risig volvo 240 då eller, tänk dig för pundhuvud

Jag hatar Jon Olsson.
han är snygg, skidproffs, allt osv. inte konstigt att alla killar h8ar på honom!
dock är han lite för slim för min smak. haha

Jag hatar Jon Olsson.
om ni alla blivit tvingade av era sponsorer att resa jorden runt, spendera lika mycket tid på flygplatser som i backen och träffa familjen några dagar om året så antar jag att ni inte heller skulle uppskatta varjde dag av erat liv..

visst har dom väl ett "drömjobb" men alla bra saker har även baksidor.. och de verkar inte många förstå

Jag hatar Jon Olsson.
plus han har väll sålt lambon?;) haha .... nää men du kan inte bara slänga ur dig sådär. Känns som du skriver före du tänker.
sen får man självklart tycka och tänka vad man vill.men man behöver ju te.x. inte inleda med "Jag Hatar Jon Olsson" som sagt han har pressat sporten till mycket höga höjder.

Och om du inte gillar Jon varför lägger du då ner tid på han genom att sitta å skriva en massa här ?

MVH....
..

Jag hatar Jon Olsson.
Hoppas ingen tar åt sig. Jon Olsson HAR ETT EGO SOM ÄR SÅ STORT att kungen verkar smart. Han vart så jävla tappad när han var liten. Det ända han gör som är bra är tävlingar och han fostrar iprincip Oscar. Men visst kan folk gilla han för den han inte är. Ett prakt exempel på hans betende är när han kom tvåa i vinterjam. Och säger att dommarna suger *** för att han inte vann! Aja han är en duktigt skid åkare men notera!
Han är ju förjävligt mainstream för allt för att visas. Därför hatar jag han.

Jag hatar Jon Olsson.
Perkal sa:
Hoppas ingen tar åt sig. Jon Olsson HAR ETT EGO SOM ÄR SÅ STORT att kungen verkar smart. Han vart så jävla tappad när han var liten. Det ända han gör som är bra är tävlingar och han fostrar iprincip Oscar. Men visst kan folk gilla han för den han inte är. Ett prakt exempel på hans betende är när han kom tvåa i vinterjam. Och säger att dommarna suger *** för att han inte vann! Aja han är en duktigt skid åkare men notera!
Är ytterst tveksam till att du känner honom personligen, tror ingen i denna tråd gör det.

Tycker det är skämmigt, patetiskt och en indikation på ett ytterst lågt intellekt att hata & döma individer man inte känner personligen.

Du säger till oss att vi inte ska gilla honom för den han inte är och sedan skriver du ett långt hatinlägg, skamligt. Som om du känner honom bättre?

Hoppas du inte tar åt dig.

Senast ändrad:
Jag hatar Jon Olsson.
Jon är en smart man, han pressar sporten och tjänar pengar på det. Klart man tar chansen att tjäna pengar om man kan, nu har han förmodligen så de räcker resten av livet och han har levt kanske en tredjedel av livet. Och tänk lite grann i alla fall, om du har pengar så du kan köpa en lambo eller liknande. Varför inte?

Jag hatar Jon Olsson.
xzimmit sa:
Perkal sa:
Är ytterst tveksam till att du känner honom personligen, tror ingen i denna tråd gör det.

Tycker det är skämmigt, patetiskt och en indikation på ett ytterst lågt intellekt att hata & döma individer man inte känner personligen.

Du säger till oss att vi inte ska gilla honom för den han inte är och sedan skriver du ett långt hatinlägg, skamligt. Som om du känner honom bättre?

tar inte år mig för jag känner han inte men har snackat med han och han har ett ultra ego nough said.
Hatar hans ego men gillar det han gör för skidor sa jag nåt annat?

Jag hatar Jon Olsson.
Perkal sa:
xzimmit sa:
Perkal sa:

tar inte år mig för jag känner han inte men har snackat med han och han har ett ultra ego nough said.
Hatar hans ego men gillar det han gör för skidor sa jag nåt annat?
Säg inte emot dig själv.
Du skrev klart och tydligt att du hatade honom.
"Han är ju förjävligt mainstream för allt för att visas. Därför hatar jag han."
Anledningen är fortfarande patetisk då den endast bygger på den offentliga information & bild du har skapat av honom. Sen tycker jag fortfarande att det är löjligt att hata individer man inte känner.

För övrigt så är han väl så långt ifrån mainstream i den skidvärld han lever i idag?
Det som är mainstream i skidvärlden idag är väl ändå "gangstastilen"?
Om man ska bedöma hurvida en person är mainstream eller inte (om man nu kan göra det) bör man väl ändå i så fall relatera till den tillvaro den personen lever i?

Som en liten allmän notis så kanske man ibland bör kolla forumreglerna innan man skriver inlägg.

Senast ändrad:
Jag hatar Jon Olsson.
Jon tror jag är den smartaste skidåkaren jag vet, han vet hur han ska göra för att få ut så många kr från sitt skidåkande som möjligt! All cread till jon

Jag hatar Jon Olsson.
Jo. Jag hatar han. Gillar det han gör som har med skidor att göra resten av han hatas.

Jag hatar Jon Olsson.
Perkal sa:
Jo. Jag hatar han. Gillar det han gör som har med skidor att göra resten av han hatas.
Tror det kallas att vara invlalid.
Helvete då, vad är det för kryperi som händer! Att uttala sig pejorativt om Mr.BigSHOOT?! Grow out of your clothes - all I have to say...

Jag hatar Jon Olsson.
verkar som om nån är ute efter lite uppmärksamhet?!

visst kan ja förstå att jon tar varje plats i rutan därav ett lagom ego?

är man dock ett av sportens låt säga utvalda topp folk som jon är utan tvekan.. tycker iaf jag att han har rätt att klaga om vad *** han vill och bara njuta av de sjuka liv han uppenbarligen verkar leva, om killen vill dra en tävling i en skit håla som skövde ( ja jag bor där) så kommer alla pros komma hit på mindre än en vecka vilket talar för hur stor han e .

stila er. kul ide men välj en annan!

Jag hatar Jon Olsson.
killen har ju en otroligt stor press eller? klart det kan bli en faktor när ett flertal h8 på han något enormt 24/7, både i medgång och motgång... sättar han kangaroo gnäller alla och när det går sämre gnälls det också.

lägg ner bara

Senast ändrad:
Jag hatar Jon Olsson.
Du är lite pinsam va?? helt anonym också... Det är sånna som dig man inte behöver känna för att hata, en pungfjunad h8er.

Senast ändrad:
Jag hatar Jon Olsson.
rosenperla sa:
Perkal sa:
Tror det kallas att vara invlalid.
Helvete då, vad är det för kryperi som händer! Att uttala sig pejorativt om Mr.BigSHOOT?! Grow out of your clothes - all I have to say...
Kommer bli svårt som fan. Har ju xxxxxxxxxxxxxxxl t-shirts och är gangsta som fan och poppar caps hela tiden.

Jag hatar Jon Olsson.
Du kan ju dra å leka mammapappabarn nån annanstans!

Jag hatar Jon Olsson.
Snälla snälla snälla...

Först och främst är det inte fult att tjäna pnegar men tyvärr tycker allt för många svenskar detta. Vilket resulterar i att sportstjärnor måste flytta till manaco för att ha några pengar kvar när deras kroppar är trasig efter allt det gjort för oss som publik.

Jag skulle gärna vilja se vad ni skulle villja se av Jon Olsson vem ni skulle vilja att han var? Bara hat och kritik ger inte mycket i en diskussion, kom med konkreta och konstruktiv kretik. Jag tycker det hela mest känns som ett socailistisk inlägg där de vore bäst om alla fick dela lika på kakan och ingen skulle bli motiverad att utvecklas. Utan individer med en drivkraft som J. Olsson hade inte skidvärlden kommit särskilt långt.

Men ni får som sagt tycka vad ni vill, men tråkigt med personangrepp likt dem en viss Mona Sahlin.

tack för mig!

Jag hatar Jon Olsson.
grabbar det handlar om kontakter! Man är ju brottsling asså! Jag blir så jävla irriterad!

Hurru kameramannen, vad tjänar du i timmen?

Och du paddlar!? Man är ju ändå förmögen!?

URSÄKTA HERR OBER I RÖD FLYTVÄST!!!!!!!!!!!

Jag hatar Jon Olsson.
för fan! Det handlar om kontakter! Det enda det handlar om är kontakter!

Jag hatar Jon Olsson.
haru kontakter och pengar så spelar det ingen roll i slutändan!

Jag hatar Jon Olsson.
ARV sa:
va e de för fel på dig människa
synd för dig att du e så jävla kass på att åka skidor

jon olsson e bäst, skit ner dig
bra sammanfattning! klockers!

Jag hatar Jon Olsson.
En månad vad fan är det!? Du kan åka utan körkort!

Jag hatar Jon Olsson.
Humor på den här tråden. Det roliga är att jag först anande nån form av ironi i rubriken men efter att sen ha läst några av inläggen..... Hur skiljer sig Jon från de andra prosen förutom sina egna tävlingar och videobloggen? Dags att hata Tanner och Dumonten mfl?

Jag hatar Jon Olsson.
fan jävlar! jag kan pröjsa 100 000 och du kan filma mig!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp