Jag hatar Jon Olsson.

• Trådstartare Trådstartare mammapappabarn
  • Start datum Start datum
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag hatar Jon Olsson.
Oj konstigt att han inte e motiverad! Han har åkt skidor nästan varje dag i 20 år, och han e med e tävlingar fast han inte kanske känner för det, nog för att han lever sitt drömliv, men ändå han ahr ju kämpat för at komma dit

Jag hatar Jon Olsson.
Det kanske finns ett eget forum för avundsjuka tragiska nollor, du kanske kan googla på det.
hoppas webbmaster tar sitt ansvar och kastar ut dig här i från, Det finns ingen platts för sånt här skit bland skidåkare,

Fick du inte leka i sandlådan när du va liten eller är dina föräldrar vegetarianer?
Du ska vara jävligt nöjd om de inte dyker upp en likadan tråd om dig under dagen, och förresten kanske du ska börja åka pulka eller snowblades, det är ju inte lika många framgångsrika idioter till förebilder att ligga hemma o hata.

sluta grina

Jag hatar Jon Olsson.
mammapappabarn sa:
Inför varje säsong släpps skidfilmer - som jag och alla andra skidabsade-junkies längtar ihjäl oss till. Vi tjuvrunkar till trailers som är så cleana att vi börjar gråta och när filmerna väl släpps så berättar alla åkare om hur underbart dom lever och hur jävla bra dom har det.
Och ja ni har ju det grymt bra- det är precis ett sånt liv vi alla skulle vilja leva. Det är precis det som är vårt nirvana.

Med då har vi den här jävlasolarietorsken till årebo som bara glider runt i en lambo, får betalt för att åka i meterdjupt paowpaow och sen gå hem att mysa med en hetblondin och dricka choklad.

Snälla Jon, hur kan du va så jävla puckad att du klagar över ditt liv och säger att det är jobbigt att åka skidor och inte känner dig motiverad?

Förlåt jon men jag har extremt svårt för dig...

(allting grundar sig på ett klipp på jon från en film/blogg, har tyvärr inte lyckats hitta den. Kanske vet ni vilken - länka gärna!)
haha sluta lipa bara!

Jag hatar Jon Olsson.
du e nog bara avundsjuk på jon. ja tror nog alla är avundskuka på jon.
han har ett helt perfekt liv. får pengar för ett litet foto och gr reklamer som han tjänar millioner på.
men även för man har det perfekt livet så får man väl ändå klaga på sitt liv ändå? det är väl inte din ensak?

Jag hatar Jon Olsson.
OWester sa:
han har ett helt perfekt liv. får pengar för ett litet foto och gr reklamer som han tjänar millioner på.
men även för man har det perfekt livet så får man väl ändå klaga på sitt liv ändå? det är väl inte din ensak?
good job

Jag hatar Jon Olsson.
OWester sa:
första gången oscar wester har sagt nåt vettigt!

Jag hatar Jon Olsson.
Alltid roligt och skönt med personer som vågar säga vad dom tycker och tänker!
Mer såna här trådar åt folket...

Visst hade det vart ännu roligare att få höra det från en med ett ansikte på freeride men har ändå full förståelse att man gör ett nytt konto om man vill lätta sig på det här viset för vem vill få all skit det ger?

Jag hatar Jon Olsson.
Jag känner villken orolig spänning det finns här i forumsinläggen:/

men om vi säger såhär jag känner inte jon personligen (eller kanske ingen i detta inlägg alls) men jag tycker ifall han har hjälpt den svenska freestyle åkningen en aninge (eller mkt), det är inge snakkk om saken, han har pengar och åkte (åker?!) en lambo med takbox blir man lite irriterad för att (JAG) inte har dem pengarna men sånt e livet (ingen har ett perfekt liv alla har mer eller mindre bekymmer till och med jon)

Jag hatar Jon Olsson.
jon olsson är skön, vem klagar inte över saker som dom egentligen tycker om och ger dom pengar..? jag klagar som in i helvete över mitt jobb som jag egentligen älskar när jag får göra det för min egen skull...

Jag hatar Jon Olsson.
hata är ett mycket starkt ord :/

Förövrigt så tror är det väll inte så jättekonstigt att han inte är sjukt sugen på skidor varje dag..
Det blir nog sjukt mycket resande, och han har ju åkt väääldigt mkt under dom senaste åren liksom..
Sen så ere nog fett jobbigt med all press, alla väntar ju sig monsterdelar av han i filmer och att han ska köra galna dubbelflippar i tävlingar..

Jag hatar Jon Olsson.
felix sa:

Visst hade det vart ännu roligare att få höra det från en med ett ansikte på freeride men har ändå full förståelse att man gör ett nytt konto om man vill lätta sig på det här viset för vem vill få all skit det ger?
10 spänn på att det är du.

Jag hatar Jon Olsson.
felix sa:
Tveksamt att denna personen vågar säga vad den tycker och tänker då profilen är skapad två dagar sedan, utan foto och utan information. Lätt att vara kontroversiell när man har ett, med största sannolikhet, falskt account.

Jag hatar Jon Olsson.
NI (endel) kanske tycker han lever ett drömliv , men det är inte säkert han tycker det.

Jag hatar Jon Olsson.
fan va skönt det är med folk som tror dom känner kändisar..

Jag hatar Jon Olsson.
Typiskt Jantelags Sverige...

Man hatar personer man inte ens träffat.
Man saknar förmåga att glädjas av andras framgångar.
Alla ska rätta in sig i ledet och inte tro att man är något.
Det är fult att tjäna pengar.

Nä ni som skriver detta är förmodligen bittra skiiers som inte kommit så långt som Jon gjort. Jon Olsson är det viktigatse som hänt skidsporten sen Stenmark och självklart ska även han få ha en dålig dag och känna sig omotiverad. Sen tror inte jag att Jons drivkraft är lambos, brudar och skumpa. Nä det är snö och skidåkning som får honom att kliva upp ur sängen varje dag.

Mindre hat i vår värld tack!

Jag hatar Jon Olsson.
Haha kolla på Life of Ryan på MTV. Det kan man kalla onödigt gnäll "it's so much drama in my life right now" *snyft snyft

Jag tycker det är ytterst sällan som Jons humör inte är på topp.

Senast ändrad:
Jag hatar Jon Olsson.
aepe sa:
Haha kolla på Life of Ryan på MTV. Det kan man kalla onödigt gnäll "it's so much drama in my life right now" *snyft snyft
Instämmer. Hela programmet är skrattretande

Jag hatar Jon Olsson.
Jag är bara avundsjuk på att han får dricka choklad...

Är nämligen i Kina nu och dom har inget sådant här, sjukt otur.

Over and out

love christian

Jag hatar Jon Olsson.
Oavsett vinkeln på trådskaparens inlägg så blir jag fan mörkrädd när jag ser svaren: Skidåkningens buddha , viktigast sen stenmark osv.

Kryp fram från under stenarna snälla ! Han är en stor figur inom en liten del av skidåkningen men era försvar av honom är ju rent löjeväckande. FÅRSKOCK!

Sen att kalla trådskaparen avundsjuk, klart som fan han är avundsjuk, det lär ju alla småjibbers vara också.

För övrigt inlägget tydligt i vad personen kände och ärligt talat intressantare än 97,4% av det som jag läser på det här forumet.

Jag hatar Jon Olsson.
Klart life of ryan är fjantigt, men skulle ni tacka nej till samma det erbjudandet hos mtv?

Jag hatar Jon Olsson.
ja låter som en jävla h8er men ja har fått nåt imot jon de han gör på skidor e fan sjukt och de finns väl inget att snacka om egentligen förutom att han e ganska dålig på rails de han gör på rails gör ju nästan ja med men han kan få lite dispans eftersom de nog inte va så många som gled omkring på järnräcken när han va yngre. Men asså stilen!! tight som fan och en brat enligt ja tycker att han lyfter sporten genom sina arangemang och så till exempel JOI å JOSS. men brat å skidåkning gör att han drar ner betyget.

De e min åsikt så får ni andra tycka va ni vill no h8ing feelings. peace

Jag hatar Jon Olsson.
herr_nilsson sa:
ja låter som en jävla h8er men ja har fått nåt imot jon de han gör på skidor e fan sjukt och de finns väl inget att snacka om egentligen förutom att han e ganska dålig på rails de han gör på rails gör ju nästan ja med men han kan få lite dispans eftersom de nog inte va så många som gled omkring på järnräcken när han va yngre. Men asså stilen!! tight som fan och en brat enligt ja tycker att han lyfter sporten genom sina arangemang och så till exempel JOI å JOSS. men brat å skidåkning gör att han drar ner betyget.

tjänar man så mycket som han gör behöver man väl inte klä sig som någon gangster från Bronx?

Jag tycker att det är helt rätt av Jon att köra sin egen stil!.

Jag hatar Jon Olsson.
herr_nilsson sa:

Så jävla bra att det fortfarande finns åkare som klär sig så. Känns betydligt mer genuint än p12or med Rastakläder i alla fall

Jag hatar Jon Olsson.
För att bli lite djup nu; rik kändis/extremåkare eller vanlig medelsvensson, alla kan väl känna sig trötta och pressade i det liv man lever? Som snook sa "Mina problem är så små att det inte ens kan räknas som promblem, men de gör lika ont för det" :D och ja, jag tycker Jon är grym.

Jag hatar Jon Olsson.
Jon är ju som alla andra toppåkare en elitidrottsman som tränar hårt, då är det ju egentligen bara mänskligt att bli omotiverad. Dock tycker jag att jag saknar åkglädje när jag ser honom åka i filmer och liknande och han ska alltid hitta på nya trick, han kan ju chilla lite och bara åka och ha kul.

Sedan när det gäller mainstreamfrågan vill han ju precis som alla andra människor tjäna pengar i livet och om han är en sell out eller bara en smart entreprenör är ju en tolkningsfråga.

Jag hatar Jon Olsson.
okej tänkte inte ens skriva ett ord i denna tråd. men då vi ändå ska klanka ner på duktiga människor så kan jag ju inte annat än hitta något fel. är rätt bra på att klaga.

Jon Olsson, han har väl nånting som alla vill ha. pengar bilar "slott" och ett drömyrke. Men vad i helvete gör människan?! han sitter i parken och hoppar bigjump endast för att tjäna pengar, försöker lära sig rejla så han kan vinna tävlingar, smäller portar för ett vad han lagt med byggmark och mer pengar lär det ligga bakom. att han är en sån jävla tävlingsmänniska fyfan!

Hans val är helt enkel tvivelaktiga och gör honom mer till en entrepenör inom skidåkning som gör allt för att tjäna pengar. för stora pengar inom puderåkningen finns det inte. visserligen lär han väl njuta utav det han gör och det han har, men kul att se är det inte. Jon är väl f.övrigt heads största freerideåkare och man ser ju att dom ligger några ljusår bakom flötet då de gäller bredlagg(iaf vad de känns som).

Jag hatar Jon Olsson.
När man blir så duktig på sin hobby/sitt intresse att man har det som arbete blir förutsättningarna helt annorlunda. Du har en annan press på dig själv gentemot dina sponsorer, på samma sätt som du har gentemot din arbetsgivare på ett vanligt jobb, vilket medför press och krav på prestation. När man har denna press på sig är det lätt att tappa glädjen då valfriheten är inte densamma som från början. Även om du inte känner för att gå ut den där dagen och åka skidor så är du tvungen, din inkomst hänger på det.

Det är självklart att man får ett annat förhållande till sin sport än när man bara gjorde det för att det var roligt. Om du inte tar det seriöst och ständigt utmanar dig själv för att utvecklas som skidproffs kommer du snabbt glömmas bort och du tvingas söka dig ett nytt arbete. Men trots all denna press så krävs en kärlek för sporten för att orka göra detta dag ut och dag in, och det är den som gör att man inte vill söka ett nytt arbete.

I Jons fall är det säkerligen också så att eftersom han är en så pass tävlingsinriktad person, verkar det som i alla fall, måste han ständigt vara bäst på allt. Då kräver det extra mycket energi och tid för detta och glädjen kan knappast vara på topp varje dag. Och han har väll lika mycket rätt att klaga som vem som helst? Det är ju inte så att han ärvt sin position i skidvärlden i alla fall, han har ju kämpat sig dit och han förtjänar allt han har. Dessutom så är han en av de viktigaste för sporten då han pushar den och utvecklar trick, hopp, tävlingar etc. Och när man är en av de ledande så känner man troligen lätt flåset i nacken av alla andra vilket troligen är väldigt jobbigt när man strävar efter att ligga kvar på topp. Till exempel, Jon var först med känguruvolten och det var jättehäftigt. Någon månad senare hade antalet åkare med det tricket i sin trickpåse säkert fyrdubblats och han var inte ensam på toppen längre.

Senast ändrad:
Jag hatar Jon Olsson.
H-T sa:
När man blir så duktig på sin hobby/sitt intresse att man har det som arbete blir förutsättningarna helt annorlunda. Du har en annan press på dig själv gentemot dina sponsorer, på samma sätt som du har gentemot din arbetsgivare på ett vanligt jobb, vilket medför press och krav på prestation. När man har denna press på sig är det lätt att tappa glädjen då valfriheten är inte densamma som från början. Även om du inte känner för att gå ut den där dagen och åka skidor så är du tvungen, din inkomst hänger på det.

Det är självklart att man får ett annat förhållande till sin sport än när man bara gjorde det för att det var roligt. Om du inte tar det seriöst och ständigt utmanar dig själv för att utvecklas som skidproffs kommer du snabbt glömmas bort och du tvingas söka dig ett nytt arbete. Men trots all denna press så krävs en kärlek för sporten för att orka göra detta dag ut och dag in, och det är den som gör att man inte vill söka ett nytt arbete.

I Jons fall är det säkerligen också så att eftersom han är en så pass tävlingsinriktad person, verkar det som i alla fall, måste han ständigt vara bäst på allt. Då kräver det extra mycket energi och tid för detta och glädjen kan knappast vara på topp varje dag. Och han har väll lika mycket rätt att klaga som vem som helst? Det är ju inte så att han ärvt sin position i skidvärlden i alla fall, han har ju kämpat sig dit och han förtjänar allt han har. Dessutom så är han en av de viktigaste för sporten då han pushar den och utvecklar trick, hopp, tävlingar etc. Och när man är en av de ledande så känner man troligen lätt flåset i nacken av alla andra vilket troligen är väldigt jobbigt när man strävar efter att ligga kvar på topp. Till exempel, Jon var först med känguruvolten och det var jättehäftigt. Någon månad senare hade antalet åkare med det tricket i sin trickpåse säkert fyrdubblats och han var inte ensam på toppen längre.
ord!

Jag hatar Jon Olsson.
omg har du inget bättre för dig än att skriva att du hatar jon olsson, du är väl bara avundsjuk

Jag hatar Jon Olsson.
akel-spektakel sa:
omg har du inget bättre för dig än att skriva att du hatar jon olsson, du är väl bara avundsjuk
Men din j-vla idiot, han säger ju själv att han är avundsjuk.

Lär dig att läsa, TACK!

/J

Jag hatar Jon Olsson.
Madeleine89 sa:
För att bli lite djup nu; rik kändis/extremåkare eller vanlig medelsvensson, alla kan väl känna sig trötta och pressade i det liv man lever? Som snook sa "Mina problem är så små att det inte ens kan räknas som promblem, men de gör lika ont för det" :D och ja, jag tycker Jon är grym.
snook är ju bra.. duktiga på att rappa om kepsar o sånt.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp