Jag kan laga mat i italien! (Courmayeur)

Bo-Bo

Medlem
Hej,
Jag är på jakt efter ett boende i Italien, helst Courmayeur. Jag har dock inte tänkt att stanna en hel säsong. Kanske 4 - 6 veckor from februari.
Känner du till ett bra ställe (du själv, nån polare) som hyr ut en plats på golvet/säng/rum/lght så har du hittat en fantastiskt hyresgäst!
Om du råkar känna till något bra hostel eller liknande skriv det gärna i denna tråd, alla tips är välkomna.

Tack!
Bobo

va där i vintras, fett ställe! men vet tyvärr inget om boende... maila viktor åsander på facebook. jag hälsade på han o hans polare där. dom bodde i ett hus i byn.

Det finns en del dyra alternativ om du ska bo en-stjärniga hotel i Courmayeur. Men ring turistinformationen o be dem maila listan med uthyrningslägenheter till dig. Annars kan du ta kontakt med Solo Affitti eller något sånt där i Courma. Men de är inte så trevliga och så är de dyra. Men det är ju så ibland...
Ring ngt hotell o fråga dem om de har en lgnhet att hyra ut också eller känner ngn. Fördel om du pratar italienska kan jag också säga. Det är väldigt italienskt i Courmayeur. Väldigt bra också för den delen!

Tjena,

har precis fått svar på boende i Italien (Madonna di Campiglio) som jag och min polare ev ska ner till i feb och stanna till mars-april. Har varit i där innan och tyckte det var grymt. God mat och lite folk som åker (speciellt när det snöar) och sjukt stort system. Lägenheten är rätt stor 4/6 pers kostar 1300 eur i månaden. Är du eller någon annan intresserad så hör av dig!

/Linus

Tack för alla förslag! Har bett om lista med lägenheter och skickat min italienska polare på Solo Affitti! Får se vad som händer.

Linus, det är jag och en polare som ska åka. Madonna verkar intressant! Finns det plats kvar?

Tillbaka
Topp