Jag tycker till om brädåkare!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ChamBenkeYxan sa:
eeeeehhhh
ska inte klaga på stavningen eller dina åsikter (vi lever ju i ett fritt land och folk får tycka vad dom vill)
Men din fakta
dvs att skidor har funnits längre än bräda.
Det stämmer inte man har hittat bla på hawaii surfingbrädor gjorda för att åka på snö som var mer än 5000 år gamla.
på hawaii... tror inte dom visste va snö va då...

IMO så är tycker jag skidor är coolare. annars skulle jag åkt bräda, men bräd proffsen är så sjukt mycket coolare än skidproffsen, kolla bara max legend o tommy yliantila...

Senast ändrad:
Brouhaha sa:
Jo, trick är snyggare med skidor. Som alla vet så försöker snowboardåkarna efterlikna sina kusiner skidåkarna och det ser ju lite fjantigt ut när man försöker göra Spread Eagle och Daffy med fötterna fast i brädan.
Sen heter ju alla snowboardtrick samma sak som skidtrick, tex Helikopter (dubbel, trippel etc), Twist, Mule Kick osv. De kan inte ens hitta på egna namn. Sen kan man ju visserligen konstatera att new school-skidåkning efterliknar sina föregångare och tar efter dom, t.ex grinds från längdåkningen och tanken att ta tag i skidorna från störtloppet. Skidåkningen skulle inte vara något idag utan sina rötter i traditionella nordiska skidsporter (som idag kallas livsstilssporter).
Och tänk om man hade tagit efter t.ex skateboard och surfing och skapat en extremt tävlingsinriktad kultur där ingen glädje fanns kvar. Tacka freestylen för det och den enorma påverkan den har haft i utvecklingen av trick och pressandet av gränser...
Slutsats: snowboardåkare, sluta ta efter skidåkarna och skapa något eget istället.

postscript - de äldsta arkeologiska fynd som gjorts visade att jägarfolk i norr tog sig runt på en skida och hade en slags snösko på den andra. Kalla den en snöskateboard eller till och med snowboard.
haha du vet inte va du snackar om... mulekick o twist är i snowboard... och det är skidåkarna som tagit efter newschool åkningen av snowboard.. Rails kommer från skate som sen testades med bräda.

vilka åkare är alla dagens liftar gjorda för?
skidåkare såklart:D

vilka åkare är alla dagens liftar gjorda för?
skidåkare såklart:D

ne nu blir ja arg...
namnen på tricks kommer INTE från skidor, d mesta har sit ursprung i skateboarding o surfing.

okej att skidor har blivit jävligt populärt senaste åren o många kids börjar köra d, men d har ju bara me att skidor ä för folk som inte klarar av att åka bräda.

sen kan väl nån höra av se när dom gjort en twist på snowboard, för ja vete fan va d e för nåt lr hur d skulle se ut. inte på skidor heller för en delen, vilket iof skiter i. o vaddå helikopter, finns för fan inget som heter helikoptern på snowboard.. ä ju sånt man gör me kuken..

snowboard regerar över skidor.

åk bräda nu för fan!

Senast ändrad:
För det första så var det snowboard åkarna som började hoppa å grejja ¨sen skulle ju självklart skidåkarna härmas å hoppa också.
För det andra hade vi vinklar fram och bak först.

för det tredje är det mycket snyggare med snowboardåkning än skidor.

men skit i vad som är snyggast å bäst.

skidåkare tycker skidor å snowboardåkare tycker snowboard.
åk och ha roligt istället för att klaga

Taget från onboardmag:

"....För de första förstör skidåkarna kicken, för de andra så ser dom ut som balett dansöser på railsen. För de tredje ser dom ut som rörelse hindrade pensionerer med sina stavar. Men vi snowboardåkare kanske bara tycker så för att vi är så mycket coolare!"

Mm, faktiskt sant! och visst kommer snowboard från skidor men jag skulle nog säga att skidor har fått mer från snowboard än snowboard av skidor. Enligt mig så e skidåkning bara för dom som aldrig vågade åka bräda när dom var små. Aja skitsamma, man får åka vad man vill. Men ja måste bara tilläga att de e skidåkning ja hatar o inte skidåkare!

http://fool_productions.istheshit.net/

FooL//erra

Hot Dog eran på 70-talet då? Då man körde och hoppade med skidor, i rå-phunkade pastellkläder..
Snowboard kom väl i först i mitten på 80-talet?

ok! alla snackar om att det borde bli trevligare på freeride, så varför gör man ett sånt här inlägg om att det ena är bättre än det andra osv.

får damp på sånna som säger att skidor är bättre, är man skier så äre ju klart man kan tycka det, är man bräd åkare tkr man att det är bättre , vem bryr sej, ha kul iställe !

Karl_Martensson sa:
Låter ju hyfsat otroligt att man sägs ha hittat 5000 år gamla "surfingbrädor" på Hawaii, som dessutom var gjorda för att åka på snö med.....??
Låter som en stor lögn tycker jag!
det är ingen lögn... ja har sett när dom visat det på tv

Teku sa:
Brouhaha sa:
Jo, trick är snyggare med skidor. Som alla vet så försöker snowboardåkarna efterlikna sina kusiner skidåkarna och det ser ju lite fjantigt ut när man försöker göra Spread Eagle och Daffy med fötterna fast i brädan.
Sen heter ju alla snowboardtrick samma sak som skidtrick, tex Helikopter (dubbel, trippel etc), Twist, Mule Kick osv. De kan inte ens hitta på egna namn. Sen kan man ju visserligen konstatera att new school-skidåkning efterliknar sina föregångare och tar efter dom, t.ex grinds från längdåkningen och tanken att ta tag i skidorna från störtloppet. Skidåkningen skulle inte vara något idag utan sina rötter i traditionella nordiska skidsporter (som idag kallas livsstilssporter).
Och tänk om man hade tagit efter t.ex skateboard och surfing och skapat en extremt tävlingsinriktad kultur där ingen glädje fanns kvar. Tacka freestylen för det och den enorma påverkan den har haft i utvecklingen av trick och pressandet av gränser...
Slutsats: snowboardåkare, sluta ta efter skidåkarna och skapa något eget istället.

postscript - de äldsta arkeologiska fynd som gjorts visade att jägarfolk i norr tog sig runt på en skida och hade en slags snösko på den andra. Kalla den en snöskateboard eller till och med snowboard.
DU KAN JU INTE SÄGA ATT TRICK ÄR SNYGGARE PÅ SKIDOR!!!!! jag åker bräda och älskar bräda, min åsikt är att bräda är snyggare och sen så finns det inga namn som twist, mule kick, helikoptern inom snowboard, vi har fått alla "tricknamn" från skateboarden som, nosegrab, japan air, seventwenty(720 =P) , Och DÅ ÄR DET NI SOM HAR SNOTT VÅRA TRICK!!

Sen så till jahren så kan jag bara säga att du e störd i huvet, bräda är det bästa som finns.. OCH VARFÖR ÄR DET INGA SOM KLAGAR!!!!! JÄVLA SKIDSAJT!! fan! var är alla jävla brädaåkare på denna sida!!
Talar du Ironi Teku eller är du bara dum?

Jag tycker för övrigt att hela debatten kring ursprunget och vad som är mest "true" är lite... B.
Vi är där vi är idag, och där är vi (uppenbarande mening eller hur?). Det tog ett tag för skidor att komma ifatt, men nu samspelar vi. Det är kärlek.

Senast ändrad:
Bräda är snyggare än skidor. och svårare attlära sig och de gör att dom som åker bräda har mer tålamod och är bättre:P. Men skidor kan va kul de med. men nöär ja åkta ksidor förstagången kunde ja hoppa första dan å leka med skidorna. men emd snowboard va man tvungen att åpka ett tag innan man lkärde sig. å nu när man välk kan så ägre de. skidr behöv man inte träna på för att bli br aå då kan man inte skryta om de

åker endast skidor o skulle ju kunna hålla med dig. men nej... du är ju helt bränd.

håller me nicke100! sluta bråka, att jibba me skidor kommer egentligen från brädåkarna först!

vet inte var jag ska börja, det är helt okej att tycka illa om snowboard men SNÄLLA håll det för dej själv. det finns många brädåkare på freeride som nog ogillar denna tråd starkt. du kanske tycker att det är fult osv. men som sagt finns det snowboardåkare som kan ta illa upp.

herregud människa! alltså utan skider hade aldrig snowboard varit så bra och härligt som idag.. och utan snowboard hade inte skider varit lika grymt.. och det spelar väll ingen som helst roll vilket som kom först, eller? och att säga att det ena är snyggare eller coolare än det andra är ju så individuellt.. och bara så att ni vet, igår körde jag snowboard ^^..

jag åt 3 mackor till frukost idag. drack även två glas mjölk.

Jag anser att snowboard & skidor är typ samma grej, ingen idé att försöka sära på två utväxter av en & samma sport?

Att det är häftigare att se skidåkare håller jag dock med om, men det är ju för att jag personligen är mer intresserad av skidor än snowboard, men för andra kanske det är tvärtom duvet :P

ChamBenkeYxan sa:
eeeeehhhh
ska inte klaga på stavningen eller dina åsikter (vi lever ju i ett fritt land och folk får tycka vad dom vill)
Men din fakta
dvs att skidor har funnits längre än bräda.
Det stämmer inte man har hittat bla på hawaii surfingbrädor gjorda för att åka på snö som var mer än 5000 år gamla.
Haha Hawaii fanns väl inte ens för 5000 år sen då det är en "vukalnö"

Ok, lägg ner denna diskution, ledder ingen vart, alla tycker olika, snowboarden har gjort mkt för skid åkningen ska du veta, Ha Kul Å va glad å åka istället!

Jag åt kantarell macka ikväll, 2 st , sen efter ett tag åt jag kladdkaka å glass Mums

yoooo

ni svenskar e så jävla humoristiska.....men dedär att man har tagit trickens nsmn från skidåkningen!?!? WTF? var ha du fått de ifrån..tänk efter innan du öppnar dej..damn!

out.

ChamBenkeYxan sa:
Exakt jahren och din stavning var usel. Visst vi lever i ett fritt land men ska man göra en hel tråd med text i så får man fan ta och kolla igenom den innan man skickar iväg så det inte är massa bortglömda bokstäver, e istället för ä och massa särskrivningar!

En sak kan dock stämma, att brädproffsen är sjukt mycket coolare än skidproffsen.
Vi har allt från finnen med tuppkammen och white med guldlockar.
Dom är rikigt coola, och white har en så jävla skön stil när han snackar.

Då till frågan, varför får snowboarden 85 procent av medias uppmärksamhet?

/Bigaaaaaaaaaah

Du har fel med allt!
Snowboard ser 3ggr coolare ut på rails eftersom att de går att variera mycket mer än på skidor!
Du kanske inte tyckte om snowboard för att du inte kan åka!
Se på dina landsmän eller va de heter... Mikkel bang och Frederick austbo!
Dom har så grymt skön stil.. Mycket coolare killar än t ex Oscar sherlin och Henke Harlaut, Nu säger inte jag att Henke och Oscar inte är cool men Mikkel och Frederick drar mycket fetare hopp och snyggare slides än Henke och Oscar!
Ni har fått grymt mycket av snowboard så klaga inte! T ex alla era kläder som oakley och burton är snowboardkläder i grunden. Alla parkgrejjer som du tackade för mm mm.
Ni går efter vad som var inne i snowboard för 3år sen också, För ett tag sen vare inne med "ghettostyle" på snowboard vilket inte är ghetto utan BAGGY ghetto är förorten i Usa där folk går omkring med usi och röker på... Lär er skilja på saker och ting! Nu för nåt år sen så blev det inne med punkstil på snowboard och jag kan nästa garantera att de kommer bli de på skidor med.. Jag vill åxå passa på att tacka er för att ni drar schyssta trick och man kan köra followcam lättare och bättre med skidor.

Vi måste hålla ihop som ett lag mot dom som hatar oss istället för att starta krig mot varandra!

PEACE! /Jakob Jansson

...

eeeeh.. lås tråd ??

detta var ett lågvattenmärke.

*suck*

/Pinn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp