Brouhaha sa:
Jo, trick är snyggare med skidor. Som alla vet så försöker snowboardåkarna efterlikna sina kusiner skidåkarna och det ser ju lite fjantigt ut när man försöker göra Spread Eagle och Daffy med fötterna fast i brädan.
Sen heter ju alla snowboardtrick samma sak som skidtrick, tex Helikopter (dubbel, trippel etc), Twist, Mule Kick osv. De kan inte ens hitta på egna namn. Sen kan man ju visserligen konstatera att new school-skidåkning efterliknar sina föregångare och tar efter dom, t.ex grinds från längdåkningen och tanken att ta tag i skidorna från störtloppet. Skidåkningen skulle inte vara något idag utan sina rötter i traditionella nordiska skidsporter (som idag kallas livsstilssporter).
Och tänk om man hade tagit efter t.ex skateboard och surfing och skapat en extremt tävlingsinriktad kultur där ingen glädje fanns kvar. Tacka freestylen för det och den enorma påverkan den har haft i utvecklingen av trick och pressandet av gränser...
Slutsats: snowboardåkare, sluta ta efter skidåkarna och skapa något eget istället.
postscript - de äldsta arkeologiska fynd som gjorts visade att jägarfolk i norr tog sig runt på en skida och hade en slags snösko på den andra. Kalla den en snöskateboard eller till och med snowboard.
DU KAN JU INTE SÄGA ATT TRICK ÄR SNYGGARE PÅ SKIDOR!!!!! jag åker bräda och älskar bräda, min åsikt är att bräda är snyggare och sen så finns det inga namn som twist, mule kick, helikoptern inom snowboard, vi har fått alla "tricknamn" från skateboarden som, nosegrab, japan air, seventwenty(720 =P) , Och DÅ ÄR DET NI SOM HAR SNOTT VÅRA TRICK!!
Sen så till jahren så kan jag bara säga att du e störd i huvet, bräda är det bästa som finns.. OCH VARFÖR ÄR DET INGA SOM KLAGAR!!!!! JÄVLA SKIDSAJT!! fan! var är alla jävla brädaåkare på denna sida!!