James Bonds skidor

GEkroth

Ny medlem
James Bonds skidor
Såg nyss Bond på femman att han hade Olin Mark VI-skidor. Är dom skidorna bra, finns det någon som kan säga något om dom skidorna? såg på eftertexterna nu, det verkar som om han använder Tyrolia-bindningar. Så som Bond hanterade skidorna måste dom vara ganska så bra :P
Kan säga att filmen är For Your Eyes Only

Vet att Bond åker skidor i ett antal andra filmer också. Ingen som vet vilka skidor han använder i t.ex On(In?) Her Majesty Secret Service eller The World Is Not Enough

James Bonds skidor
världens första ski-basejumb, utfördes av en stuntman till en gamal bond rulle ( tror det var "the spy who loved me" ni vet han drar ut från nån klippa och så, union jack

James Bonds skidor
Om skidorna vet jag inget.

Däremot är Willy Bogner sjukt bra på att åka skidor! Det är han som åker i en del av Bondfilmerna, och det var han som filmade när Rick Sylvester gjorde det där berömda basejumpen.

James Bonds skidor
Jag vet att de är bra för jag har ett på sådana hemma i källaren hos mor. har inte åkt på dem sedan jag var i Gesunda någon gång för sjukt läge sedan. Kanske läge att rota fram dem nu när de uppenbart är heta igeh. Jag tror de är tredriktigt långa också, 190-200 cm någonting.

James Bonds skidor
Vet att de skidorna tillhörde kategorin svindyra på den tiden. Om det innebär att de var bra eller inte vet jag inte. Filmen är från 1981.

Tillbaka
Topp