Jibb/lek åkning hilfe

Gabe

Medlem
Jibb/lek åkning hilfe
Tjena, har ett litet dilemma, är sugen på nya skidor. Jag åker lite här och var, tycker det är sjukt kul i parken men samtidigt väldigt kul i offpisten. Tittar på nya skidor och vet inte riktig vad jag ska köpa.. Jag har tittat runt lite på forumet och kan inte konstatera riktig vilken längd jag ska ha. Jag väger 71 kg och mäter 187 cm över havet.

Är lite taggad på taggad på 11/12 årsmodell av salomon twenty twelve, problemet är att den endast finns kvar i 171 cm på lännasport och kan ej finna skidan någon annanstans, jag antar att de skidorna är förkorta? Jag är även lite inne på Line Chronic/K2 domain/K2 recoil. Men som sagt kanske är otydligt men om någon som har lite bättre erfarenhet än mig på denna front på vilka skidor som är kul att leka runt med så skulle lite tips på vad jag kan tänka på etc. verkligen hjälpa!

Tacksam för svar, Simma lungt! :D

/G

Jibb/lek åkning hilfe
Hej!

fom, så låter de som att 171cm är aningen kort. Kommer dock ann på dina färdigheter men som regel ska twintip vara från näsan och upp. Är inne på samma spår som dig, är ingen parkråtta längre men älskar jibbin around så chronic verkar vara ett bra alternativ:)

Sen har du ju Armada Al Dente såklart;)

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp