Jag kollade just videon för SPK Pro Model här
http://www.salomonski.com/se/products/PRO-MODEL-1-3-2-788842.html och måste tyvärr säga att Sammy Carlson pratar exakt som en sådan pjäxförsäljare som jag tänkte varna Er alla för. En som lägger den största tonvikten vid hur fet design pjäxan har och hur coola alla kommer tycka att man är. Det absolut viktigaste är att pjäxan passar ens fots form, eller åtminstone kan bankas, tryckas eller på annat sätt fixas så att den gör det.
Seth är visserligen sponsrad av K2, som äger Full Tilt, men det sägs att han kört i Kneissl Flexon och Raichle (föregångarna till FT) hela tiden, huruvida detta är sant vet jag dock inte. Tobbe, vet du? När han sitter med de olika tungorna i handen är den gula iaf en Raichle.
Ultimata och ultimata, det är ju otroligt svårt att säga eftersom det är så personligt. Men de har
många funktioner och lösningar som gör det skönare för de som hoppar, utan att för den delen vara sämre när man vill åka hårt.
Nej, men man vinner en massa:
-En riktig forminnersko, nästan lika bra fit som sprutsko, fast mycket bekvämare
-En tunga som flexar med ens ben, istället för att hålla det tillbaka
-Möjligheten att byta tungor efter ändamål
-Otroligt lätta
-Otroligt lätta att komma i och ur, även om de är kalla