Jibbing - hur gör jag?

Mr_Skoglund

Medlem
Jibbing - hur gör jag?
yo.

Skulle så hemskt gärna vilja lära mig det här med jibbing. Problemet är att det här med att bli självlärd gör oftast j*vligt ont, och man utför kanske inte tricken rätt. Jag kan en del basics, och vill jobba därifrån.

Då till min fråga. Finns det någon här som skulle vilja lära mig hur man gör, teoretiskt och möjligtvis i praktiken? I sådant fall, maila gärna mig här på Freeride så diskuterar vi vidare.

kärlek.
/Skoglund

Jibbing - hur gör jag?
Poorboyzproduction(tror jag) har släppt en tips&tricks film där man får lära sig hur man ska göra allt från mute till 720 ! du kan tjakka den på : www.iceman.se

Jibbing - hur gör jag?
tack tack! hehe
själv äger jag den filmen, om jag nångång lyckas banda av den så kan jag skicka den

Jibbing - hur gör jag?
Tänk så här (förutsatt att du vill göra trick) GÖR JAG DET INTE NU SÅ BLIR DET ALDRIG AV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Jibbing - hur gör jag?
Jonte: Fega är ingenting för mig, tvärtom.
Men lite teoretisk hjälp lär sänka alla faceplants med 80% i runda slängar.

kärlek.

Jibbing - hur gör jag?
vad kostar ett tv/video kort till datan då? i så fall kan jag banda den till datan till en mpg fil och skicka runt.

Jibbing - hur gör jag?
Micke: Från 1500 kr. Men de tär ju inget ovanligt att nån har det, så du kan säkert göra det hos nån bekant.

Jibbing - hur gör jag?
tjaa!
Mr_Skoglund...vilka trick sätter du nu?
jag tränade bara feta grabs en sesong så nu drar man väll 540 tailgrab, 720 ironX, så träna mkt på grabs, en 540 e ingenting jämfört med 540 tex ironX!
hare bra// Hobbeone

Jibbing - hur gör jag?
Ebony_Hobbe: yo, sätter inte något av din kaliber än. Bor dock i Skåne och har förmodligen bara 4-5 veckors åkning denna säsong. Går sista året på gymnasiet men när jag gått ut skiten så blir det till att bumma.

Har lärt mig lite olika grabbar, 360 bla. Behöver dock en instruktör som kan joina mig i backen, men jag får beställa tricks & tips på Iceman.se istället. Tack för det Bengtfors. Sen blir det till att investera i ett par twintips, men det är nästa steg..

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp