JLindeberg

jon_olsson

Ny medlem
JLindeberg
Ja det stämmer att jag kommer att köra för JLindeberg nästa år.
Har läst en hel del spekuleringar om hurevida jag är en sellout och att jag kommer åka runt i huvtröja och
tighta skidbyxor, hoppas med detta att jag kan reda ut några av de teorierna...
Visst gillar jag pengar, men skidåkning är mitt liv, det är det jag håller på med varje dag året runt, så att tro
att jag skulle åka jorden runt dag in och dag ut i skidkläder som inte fungerar verkar som lite förhastade
slutsatser.
Att jag tagit de beslut som jag gjort har faktiskt inte alls med pengar att göra vilket alla verkar tro, när jag
fick chansen att jobba med ett svenskt märke så tog jag den direkt, specielt när jag med JL har chansen att
sitta ner med design när jag vill(vilket jag tycker är grymt kul) isället för att åka över halva jorden bara för
att kolla bredden på ett par byxor..
Om jag inte trodde att Jlindeberg skulle göra grymma kläder så skulle det inte finnas någon signatur på
papperet, jag gör bara saker jag tror på till 100% och det här är verkligen en av dessa, sen gillar jag att göra
saker som man inte förväntas göra, när jag slutade åka alpint och började hoppa så var det ingen som förstod
vad jag höll på med för man gjorde bara inte så......
Och för alla er som tror att jag kommer åka runt i thights så kan ni ju ha i åtanke att jag jobbat med design
på oakley i 5 år och de kläderna verkar ju populära..

Jag är fortfarande samma kille, även om loggan på kläderna är annorlunda..

MVH Jon Olsson

JLindeberg
förstår dig till en viss del. fan skidkläderna kanske kan bli bra och snygga, vem vet .. och den där johan lindeberg är ju före detta skidåkare på elitnivå typ hörde jag nånstans, och med jons hjälp kanske kläderna blir heta! det kanske blir nya modet för jibbers o bummare osv, att glida runt i jl-dresser ..

JLindeberg
Bra val !!! kan inte kännas så unikt att åka runt med oakley tillsammans med alla andra typ, Pep Fujas, Tanner, Dechanaux, TJ Shiller, Boyd, Rory Bushfield, Simon Dumont mfl mfl. Jag e helt övertygad om att du och JL tillsammans kommer att göra grymma kläder. Och till alla som är så jävla negativa försök att glädjas åt att det finns ett Svenskt märke som har vilja att investera i sporten och verkligen försöker.

JLindeberg
Man kan ju tro att JL försöker komma in lite mer på den internationella marknaden nu. Lär väl bli några amerikaner som köper JL bara för att Jon ha det ;)

JLindeberg
Annars tycker jag det vore grymt kungligt om du satte en mcfejkierodeo-eller-vad-det-heter-nu-för-tiden i ett par grytm tighta designade retrobrallor :D

JLindeberg
MILLATEAM.. tror du att det blir någon större skildnad prismässigt med Oakley?? Vet du vad ett Oakleyställ kostar?? det är nog inte bara hobby jibbers som åker Oakley idag

JLindeberg
tack Jon, då kan man äntligen sluta spekulera. Måste erkänna att jag var & fortfarande kanske är lite tveksam till JL men visst litar man på ditt omdöme & man ska väl inte döma deras vinter-kollektion innan man sett den? På ett sätt så kanske det kan bli lite av en motgrej av den ibland överdrivna ghetto-hip hop-hypen som enligt mig ibland blir lite patetiskt, yeye
Keep up the good work!

JLindeberg
Jag måste nog hålla med wavethepimp, man ska inte dömma kläderna före man sett dem, också de där med att vara less på hipphopp stilen är det bästa jag hört :P

JLindeberg
Kan ju inte annat än småle åt att en killes klädval kan sysselsätta så många skidåkare :D Dessutom innan någon sett ett ända plagg.

riderNiC: Att du bryr dig gör att jag skrattar åt dig. Att du använder sånna uttryck gör att jag känner mig taskig när jag skrattar åt dig. Det är nämligen elakt att skratta åt mindre begåvade.

JLindeberg
kanske bra att JL:s image höjs nu när jon har de.. Innan så var det ju inte direkt grymt att klä sig i de.. Kan ju bero på de som köpte grejorna.. sakerna i sig är det nog inget fel på.. En oakley huvtröja och en Jl huvtröja är säkert identiska bara att den ena har en ring på magen och den andra har en "modifierad hästsko"

JLindeberg
Har alltid gillat JL och nu när du ska vara med att ta fram skidkläder kommer jag förmodligen att ha det i backen också..
Bra att du påpekar att kläderna inte är det viktiga...det verkar ju folk hakat upp sig på!
Du kommer ju inte bli sämre nu iaf...
Lycka till!

JLindeberg
även om världens bästa jibber designar och har på sig JL kläder kommer jag inte tänka på skidåkning eller nåt liknande när jag ser det, bara på barra 13-åriga brats. jag vet inte hur det är där ni bor, men här är det den sociala dödsdomen att dra på sig kläder med JL-trycket på.

JLindeberg
det verkar helt klart råda delade meningar om JL och deras skidkläder. personligen tycker jag ett det säkert kommer att bli bra kläder, som säkert kommer sitta på många skidåkare. det är absolut inte omöjligt att det hamnar en jacka eller något hos mig!

JLindeberg
Känner igen det JesperH skriver, JL förknippas för mig med något helt annat än skidåkning men förhoppningsvis kan Jon göra nåt åt saken!

JLindeberg
JL is the shiiiett :P

Har inget som helst emot märket och statusen det fått är förmodligen pga de huvtröjorna med enormt JL märke på som alla hade på sig förra året. Resten av kläderna är helt ok och kvaliten går inte heller att klaga på. Dessutom har ni förmodligen inte sett skidkläderna så det kan bli lite svårt att bedöma dem redan nu.

JLindeberg
hahahaha mholm.... ska du köpa en JL jacka bara för att jon kör me det:S???????????
själv e jag helt emot JL.... dom kanske kommer jöra schyssta kläder men JL e lixom inte skidåkning!!

JLindeberg
klart man köper grejjer bara för att jon har det då blir man ju lika duktig visste du inte det !

eller jon åker mycket och har höga krav på det han har på sig = en del bra produkter förhoppningsvis ?

va inte så kritiska :)

JLindeberg
Haha intressant hur mycket Jons klädval kan attrahera folk här på freeride !

För övrigt är det väl bara soft att Jon "hjälper" svenska märket JL att växa i världen.

JLindeberg
bachmann, Då är JL precis som Oakley alltså... inget skidföretag från grunden utan ett företag som gått in och satsat på skid/snowboardåkning för att utöka och tjäna mera pengar.

Jon har lovat mig att bilder kommer under morgondagen så när han skickat mig bilderna lägger jag upp dem så fort som möjligt. En liten ledtråd: kläderna har samma färg som en viss artists namn...

JLindeberg
detta är bara ett företag i raden som vill tjäna mer pengar på att ge kända idottare feta kontrakt. Fult som fan men många går på skiten och köper kläderna bara för att de bästa idrottarna använder dem. Det börjar lukta nike stilen, att försöka slå sig in på alla marknader för att bli ännu rikare. Nä det är illa..........

JLindeberg
ujuj, jäklarns vilken debatt det blir.. jag kollade runt lite och såg att det ju har varit en bamsediskussion huruvida jl är ett bögmärke eller om jon ska köra för dem. antar att en stor del av de som tyckte att jl var ett bög-brat-sthlm-märke, nu tycker att det är coolt... det fattar antagligen de på jl också.. grattis!!!

ha det bäst//Blom

JLindeberg
Hur blir de googles då? Kör du fortfarande med Oakleys eller ska JL göra det oxå?

Peace..

JLindeberg
Finally!
Kanske unge Herr Jon får resten av trashögarna att shapa upp sig lite. Nu ser det taskigt ut, med alla hösäckar som åker runt. får en flashback av Fragglarna, men då var inte kidsen födda....
Bra initiativ Jon, att införa lite mer stil! Kör hårt och lycka till!

Tillbaka
Topp