Jobb i St. Anton

Annders

Ny medlem
Jobb i St. Anton
Hej!
Funderar starkt på att åka till St. Anton i vinter och jobba, har ingen vidare erfarenhet.
Så är det någon som vet hur man ska gå till väga, någon som jobbat där som kan dela med sig?
Ska man söka jobb innan eller kan man få jobb om man chansar och bara åker ner?
Boende osv.?
Tack på förhand!
MVH / Anders

Jobb i St. Anton
hur e leech som by? har fått jobbförslag därifrån och undrar var det är försåts by och kanske lite vad skidåknigen går för?
kalle

Jobb i St. Anton
I Lech ser man en och en annan tant med Pälskläder och solglasögon som det står "RICH" på. Lite annorlunda by än St Anton alltså :)

När det gäller bummare så är det inte så många som i St Anton, Lech är ju lite mer av en "överklassby" dit det fina folket tar sig. Åkningnsmässigt är Lech och Zurs galet bra (men var säger jag inte ;) ). Antonsystemet + Stuben är inte ihopkopplat med Lech+Zurs, men med skidbuss så kommer du enkelt både till Stuben och St Anton.

Senast ändrad:
Jobb i St. Anton
Det skulle va riktigt kul om man får ihop ett gäng som ska ner samtidgt, så kan alla hjälpas åt att hitta boende mm. Skulle lätt kunna tänka mig å bo några fler i samma lägenhet! Om någon är intresserad är det bara att mejla mig på Andersfernstrom@hotmail.com
Tänkte åka ner nångång i december.
MVH / Anders

Jobb i St. Anton
evil sa:
I Lech ser man en och en annan tant med Pälskläder och solglasögon som det står "RICH" på. Lite annorlunda by än St Anton alltså :).
Man kan även hyra en liten pudel som matchar till pälsen din:) otroligt sköna stolsliftar också.. men ärligt skulle inte bo och jobba där. drygt att åka buss varje dag i 40 min eller va de nu tar för att åka skidor..

Senast ändrad:
Jobb i St. Anton
K_G sa:
evil sa:
I Lech ser man en och en annan tant med Pälskläder och solglasögon som det står "RICH" på. Lite annorlunda by än St Anton alltså :).
Man kan även hyra en liten pudel som matchar till pälsen din:) otroligt sköna stolsliftar också.. men ärligt skulle inte bo och jobba där. drygt att åka buss varje dag i 40 min eller va de nu tar för att åka skidor..
Ja, uppvärma och mjuka lädersitsar är inte dumt för röven. Men du behöver väl inte åka buss för att åka skidor? Fin åkning i området där.

Jobb i St. Anton
evil sa:
K_G sa:
evil sa:
Ja, uppvärma och mjuka lädersitsar är inte dumt för röven. Men du behöver väl inte åka buss för att åka skidor? Fin åkning i området där.
Okej det är bra åkning som fan i pisten men inte mer. Men om man ska ha off-pist måste man dra till st. Anton vad jag vet i alla fall.

Jobb i St. Anton
K_G sa:
evil sa:
K_G sa:
Okej det är bra åkning som fan i pisten men inte mer. Men om man ska ha off-pist måste man dra till st. Anton vad jag vet i alla fall.
Nej nej nej, offpisten i Zurs är gudomlig.

Jobb i St. Anton
äre så alltså. när jag vart där så ser man inte så mkt tillgänglig off-pist men jag kanske kommer ihåg fel.. fel av mig lyssna på evil och åk dit:D

Jobb i St. Anton
K_G sa:
evil sa:
saken är väll att det är där min vill jobba, el? där de rika är!! Utan dem får man ingen dricks, springa och slava efter första års säsongare el dricks. Vad väljer du K-G?
Vad gäller skidåkning vet jag inte alls har aldrig varit i Arlberg.
mvh kalle

Jobb i St. Anton
Bäste Kalle:
beror ju på vilket jobb man har.. man får ingen dricks som diskare;) Du skrev aldrig vad du fått för jobberbjudande. Saken är den att man brukar åker ner för att åka så mycket skidor som möjligt och få så bra skidåkning som möjligt. Och eftersom detta är ett forum på en sida kallad freeride så antog jag att det var skidåkningen du var ute efter. Därför var min åsikt att det finns ställen med bättre åkning. Eftersom jag har varit i st.Anton 3 gånger och åkt i lech några gånger så tänkte jag att jag kunde säga vad jag tyckte eftersom du frågade.

Jävligt onödigt och bli störig och arg också när jag bara svara på din fråga i ditt inlägg.
mvh Kim

Senast ändrad:
Jobb i St. Anton
Hehe tack för den du KG , arg e jag inte, bitter ja visst men det kan inte du rå för;)
var i Zermatt i vintras och hade ca 120 skiddagar... och jobbade i en bar där... vad jag vet e dom bästa jobben kvälls tid när det gäller dricks och skidåkning... var bara det jag kommenterade, har jobbat som diskare med och vad jag vet beronde på servitisen så får man dricks där också brukar ligga på runt ca 10% till köket av den samanlagda dricksen om du inte jobbar med girig servis...
Sen där jag började och fråga vad var lech var för by och hur skidåknigen var... alltid intressant när jag aldrig besökt spritbum mäkat arlberg...

kalle

Jobb i St. Anton
Dra ner och jobba en säsong som skidguide! Kolla t.ex. slopetrotter.dk (söker svenska guider). Mkt fest och mkt skidåkning! Det är ju det man vill ha ut av en säsong!!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp