jobb i verbier

Johhhhan

Medlem
jobb i verbier
Tja, Ni som varit i verbier och säsongat och vet vart man ska söka jobb kan väl nämna några nedan... om nån vet om ett jobb i verbier så kan ni gärna tipsa mig om det..

Sedan är det lite mer saker som jag undrar. Behöver man arbetstillstånd i Schweiz eller är det bara att åka dit och knega? Är det lätt att få svartjobb eller omöjligt? Hur får man arbetstillstånd?

Johan

jobb i verbier
Arbetstillstånd ordnar arbetsgivaren till dig, svartjobb finns det i verbier, skidshoparna brukar ha nån extratjomme på nätterna tex, bara att knalla runt och fråga. Hemifrån kan du söka jobb på verbier.ch deras officiella sajt

jobb i verbier
ok, men om jag fixar jobb där på plats, fixar dom arbetstillståndet då..eller... hur lätt är det att få jobb om det enda man kan säga på franska är hur man beställer en öl..

jobb i verbier
Svartjobb i V är nog inga probs, men ska du jobba vitt så har du en klar konkurensfördel gentemot mängden om du fixat arbetstillständet innan du åker ner. Schweizare gillar folk som har koll på sina papper...

jobb i verbier
Ok.. Ingen som har ett riktigt bra tips på nåt ställe där man kan söka ett jobb?

Är det svårt att fixa ett på plats i typ slutet av dec, början av Jan?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp