Jobb Idre fjäll

Jjenny

Ny medlem
Jobb Idre fjäll
Hej på er!
Jag har sökt säsongsarbete i Idre 09/10 på Ica och Intersport.
Jag ska på intervju i Stockholm nu på måndag. Nervöst!
Är det någon annan som också har sökt jobb i Idre i år? :)
Eller finns det någon som har tips på vad man ska tänka på innan intervjun?

Lite allmän information om hur det är att jobba i Idre skulle också vara tacksamt!
Själv är det första gången jag söker och har ingen erfarenhet av att jobba i fjällen.. Ser fram emot massa svar! :)

Jobb Idre fjäll
jag har jobbat i idre en vinter och har massa kompisar som fortfarande är kvar och jobbar. idre är det perfekta stället att börja sitt säsongsliv. allt är lagom stort och alla känner alla. det finns inte så stort utbud av någonting egentligen. både på gott och ont. det gör att alla i personalen alltid träffas oavsett när det gäller boende uteliv eller skidåkning och afterski. därför blir sammanhållningen på fjället oslagbar till skillnad från större anläggningar som tex sälen och åre där säsongarna blir betydligt mer uppdelade.
jag tycker att idre är ett bra val :)

Jobb Idre fjäll
Hej!!
Jag ska också på intervju på måndag, fast som skidlärare=) Ser fram emot det men är också väldigt nervös!
Om jag får jobbet, vilket jag verkligen hoppas är detta min första säsong!
Funderar lite på hur stor chans det är att få jobbet när man väl varit på intervjun?!
Har velat bli skidlärare sen jag var typ 12, är 18 nu :P
LYCKA TILL!!

Jobb Idre fjäll
Tack Lisa för ditt svar! Det där med sammanhållningen låter väldigt bra, det är väldigt viktigt. Känns skönt att höra speciellt för mig som (om jag får jobbet) åker dit själv utan att känna någon.

Va kul Anniis! Då håller jag tummarna för dig med, så får vi båda förhoppningsvis göra vår första säsong i Idre! Hihi ja, det undrar jag med. Beror väl på hur många tjänster det finns och hur många de kallat till intervju.
Hoppas! :)

Jobb Idre fjäll
Samma här, åker också dit själv utan att känna någon:p
Har precis gått ut gymnasiet och känner att det är dags att lämna tryggheten här hemma så att säga^^
Fick förresten ett tips för intervjun, typ att visa framfötterna och berätta varför man är bra på att umgås med människor!

Jobb Idre fjäll
Jag ska också på intervju på måndag i Stockholm. Jag är toknervös, men det ska bli väldigt kul :) Jag har sökt jobb som skidlärare. Håller med om att det där med sammanhållningen låter kanon. Jag åker också upp själv.

Jobb Idre fjäll
hoppas alla ni som sökt i Idre får era respektive jobb :)

lite små tips som ni kan tänka på!

att sitta på en anstälningsintervju och bli utfrågad om vem man är osv kan sätta en viss press på en och ett visst prestations krav ibland.
så känner ni att ni har svårt att bli intervjuade etc. så säg till om det från början också,säg att ni kanske är lite nervösa,men att ni inte har något problem i allmänhet annars atta prata inför grupp etc. vilket kommer ske om du jobbar osm skidlärare elelr alla andra jobb där du också möter folk!

sen,va inte rädd för att fråga, om dom frågar vad som är en svag sida för dig,ställ samma fråga tillbaka tex.
det gjorde jag mot min chef.
fick först världens konstigaste blick,men sen fick jag veta att ingen annan nästan vågat ställa någon fråga, och fick självklart svar på min fråga också :)
lycka till o kicka in era jobb så tvingar jag mig upp o åker skidor och handlar på ica sen :D haha
//maxen

Jobb Idre fjäll
Tack så jättemycket för tipset!!! Har funderat på om mna kan säga att man är nervös eller om det är ett minus! Men det bästa är ju att vara ärlig! Har du jobbat i idre förut?

Jobb Idre fjäll
hej
Jag hoppas att alla som ska till Sockholm den får det jobb dom sökt i första hand!
Och vi ses där jag ska dit den 7/9 vasagatan 46 vi ses
MVH Niklas

Jobb Idre fjäll
Hej allihopa!
Nu sitter jag på bussen påväg till huvudstaden, imorgon väntar jobbintervjun.
Nervöst!..
Jag håller tummarna för er alla och hoppas vi ses i Idre i vinter! :)
Take care!

Jobb Idre fjäll
Jaha då har jag vart på intervjun då lite konstigt kändes det att sitta i ett rum med 2 st från Idre Fjäll. Menmen det visar sig hur det gått. :)

Jobb Idre fjäll
anniispanniis sa:
Tack så jättemycket för tipset!!! Har funderat på om mna kan säga att man är nervös eller om det är ett minus! Men det bästa är ju att vara ärlig! Har du jobbat i idre förut?
stor skillnad att bli utfrågad av sina kommande chefer än som av någon turist fakitkst ju ;)
ang idre så har jag inte jobbat där något innan,aldrig ens varit där får jag erkänna,däremot spenderar en stor del i lindvallen,sälen.

Jobb Idre fjäll
Jag ska på intervjuv på Tisdag ;D

Men för er som jobbat i idre förut, hur bor man ? Själv eller massa personer tillsammas? Tacksam för svar!

Jo, har sökt så många fjällen jobb så jag vet inte vad jag sökte till idre men jag hoppas att det ska gå bra imorgon på intervjuven ändå :o ^^

Jobb Idre fjäll
HUr gick era intervjuer???
DE som intervjuade mig var iaf väldigt positiva, kändes skönt!! Hoppas nu alla får sina jobb så ses vi trolitvis i vinter :D

Jobb Idre fjäll
Jag var på intervju i sthlm och det gick bra, de sa väl i princip att jag kommer få jobb där =)men man kanske inte ska ta det för givet =P Jag hade sökt skidythyrningen men de trodde jag skulle passa bra som skidlärare också så de skulle se var de satte mig! =)

Jobb Idre fjäll
Hej !

Jag har fått jobb i hyran i Idre, någon mer som ska dit?
Vore kul att få kontakt innan eftersom jag faktiskt inte känner en käft där sen innan :)

/Maria

Jobb Idre fjäll
Heej
Jag har varit på intervju ang jobb i skidskolan men jag har inte fått något svar från dem än så jag ringde förra veckan och då sa de att jag skulle få besked vecka 42. Men det verkar som vissa redan fått jobb här, i skidskolan också. någon som kan förklara hur detta hänger ihop? :P

Jobb Idre fjäll
Jag var på intervju den 7 september och de håller fortfarande intervjuer vad jag förstår och de som var i början, som jag, vill kanske inte vänta över en månad på besked, säkert är det därför!! Hoppas det går bra för dig så blir vi kollegor i vinter :) När var du på intervju?

Jobb Idre fjäll
hey. Jag var på intervju 11 september, så bara några dgr efter dig. men du fick jobbet då altså? när fick du veta? Jag antar att jag får ha tålamod och hoppas på det bästa :)
Ja, hoppas vi ses!

Senast ändrad:
Jobb Idre fjäll
okej, jag fick svar typ 2,5 veckor efter att jag var på intervjun! Men håll ut, de är som sagt typ inte klara med intervjuerna ännu ser jag att det står där uppe :)
Jag var supernerövs innan jag fick svar kan jag säga :p

Jobb Idre fjäll
okej, det känns ju inte så lovande för min del måste jag säga.. jaja, jag har i alla fall inte fått ett `nej` än så länge. Jag hoppas fortfarande! :) var nånstans var du på intervju? Jag orkar inte vara nervös längre, nu vill jag bara veta. var tillräckligt nervös på intervjun..! :P

Tillbaka
Topp