Jobb

• Trådstartare Trådstartare Nisse_o
  • Start datum Start datum
N

Nisse_o

Guest
Jobb
Tjena!
Jo det är så att ja drar till Åre 1:e december för att stanna hela säsongen men har inte fått tag i något jobb ännu!
Jag har sökt på i stort sätt allt som finns på arbetsförmedlingen som inte kräver diverse utbildningar.
Så nu undrar jag om ni har några tipps på sköna ställen som man kan söka på när jag väl är uppe (långt ifrån alla lägger ju ut på af)

Senast ändrad:
Jobb
Tjena Nisse jag gör precis som du har bonde till sista februari och ska söka jobba aktivt i 3 månader får jag jobb så bosätter jag mig där uppe året runt.
Arbetsförmedlingen ligger i Järpen kanske dom kan lotsa dig till företag som inte hunnit läggas upp på AMS.
Annas gör som jag tryck upp 100 cv och håll tummarna

Jobb
jo det är tanken, men många väljer att inte annonsera via AMS då dom får massa ansökningar från folk som inte ens vill ha jobbet men måste söka för att få bidrag. (tror brorsan berätta att dom hade fått 400 sånna ansökningar till krogen han jobbar på här hemma)
så tänkte på lite mindre ställen som man kanske inte tänker på när man springer runt bland alla restauranger och butiker :)

Jobb
Jag tror det kan stämma att alla inte lägger upp att dom behöver anställda.
Men du ska ju som jag bo på staff hottel vi kommer snacka ihop oss och kunna hjälpa varandra på plats helt klart.
Som sagt jag har tryckt upp 100 cv och man kan säga att jag ska knacka dörr hos alla företag och erbjuda mina tjänster till slut måste någon nappa.
Annas har jag en ide om ett eget företag som jag kan starta men då behöver jag minst 3 anställda till. Kan berätta mer när vi ses på staff. fast jag kommer inte förens 13 december till staff hottel fram tills dess bor jag på nya lundsgården.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp