Jobba 35 timmar?

JonatanF

Ny medlem
Jobba 35 timmar?
tja!
Jag har fått ett jobb i Österrike på kroken. Men har inte tackat ja än. Jag gjorde misstaget att jobba 52-62 timmar förra året hehe och det var det var rätt jobbigt. Fick åka skidor varje dag då också, men var helt slut på kvällarna.
Då undrar jag att jobba som städare 35 timmar i veckan är bra?
Vill inte göra samma misstag igen. Någon som har erfarenhet hur arbetstiderna är på ett sådant jobb?

Jobba 35 timmar?
Är det inte bättre att jobba som en "idiot" hemma i 6-7 månader så man har råd att inte jobba väl på plats?, jag har 9 säsonger som bummare bakom mej, och jag har provat alla varianter, jobba mycke, jobba lite,, inte jobba alls, man får ju ut mer av skidåkningen och kan utnyttja säsongskortet till max om man inte jobbar, och tar skidåkningen seriöst,,,

Jobba 35 timmar?
allt som ger dig pengar nog att kunna överleva samt inte går ut över skidåkningen är bra. Städare låter ju inte fysiskt krävande och det går nog att "snabba på" lite, jag antar att ni kommer jobba på ackord och inte timlön. Var i österrike ska du jobba?/vilket hotell?

jobba nätter/kvällar i bar och därmed kröka järnet går ut som fan över skidåkningen, säger du nej så ljuger du för dig själv..

men kul kan det vara likaväl!

Jobba 35 timmar?
assr sa:
allt som ger dig pengar nog att kunna överleva samt inte går ut över skidåkningen är bra. Städare låter ju inte fysiskt krävande och det går nog att "snabba på" lite, jag antar att ni kommer jobba på ackord och inte timlön. Var i österrike ska du jobba?/vilket hotell?

jobba nätter/kvällar i bar och därmed kröka järnet går ut som fan över skidåkningen, säger du nej så ljuger du för dig själv..

men kul kan det vara likaväl!
Om städjobbet är på ett hotell, så innebär det att jobba när gästerna har lämnat rummet för dagen det vill säga är ute och åker skidor,, hur kul är det att jobba då? tänk dig att efter en dump, starta jobbet kl 08..
Och att jobba i en bar och kröka järnet, då är du snart arbetslös, och problemet är löst,,

Jobba 35 timmar?
Förra året var jag i Lech. Men åkte alltid ner till Anton för fest och afterski. Så iår är det Anton som gäller. Innan jag åkte hem så gick jag runt och frågade om jobb till nästa säsong.
Det är ett pensionat så det lär ju inte vara så stort. Men som ni säger vill man ju undvika att jobba på morgonen.
Jobba måste jag göra även om jag inte vill för att få allt att gå runt.
Får bli en arbetslös säsong nästa år istället.

Men för att undvika jobba på morgonen kanske jag ska välja något annat?

Jobba 35 timmar?
Om du har fått jobbet är det väl bara att fråga efter arbetstiderna? Det är väl bättre än att vi ska sitta och spekulera åt dig, det kan du väl isåfall lika gärna göra själv tycker jag.

Jobba 35 timmar?
Tomtefar sa:
Om du har fått jobbet är det väl bara att fråga efter arbetstiderna? Det är väl bättre än att vi ska sitta och spekulera åt dig, det kan du väl isåfall lika gärna göra själv tycker jag.
Kanske skulle förtydligat det i texten. Men nej det kan jag inte. Hon är i Usa och hälsar på sin son och ville inte föra det samtalet med mig försen i september då kommer hem. Jag själv åker iväg i september och det är ju skönt att ha en del klart för sig.
Har ingen erfarenhet av den typen av jobb som var intresserad av andras erfarenheter.

Jobba 35 timmar?
Jag tycker det låter kanon med ett jobb vid sidan av, min bror jobbade i en våffelkiosk i Hemsedal samtidigt som han fick åka skidor i princip varje dag, och fick dessutom en rätt så rejäl summa pengar efter att han säsongat färdigt. Helt klart värt. Diskjobbet är nog drömmen, att kunna plugga in en mp3 och bara nöta!

Jobba 35 timmar?
35 timmar är \"väl bra\" beroende på hur man ser det, 7 timmar om dagen ungefär, fem dagar i veckan. Så vill du kunna tjäna in pengar till hyran eller liknande så är väl det bra. beroende på timpenning. Man vill kanske inte stå och svabba golv för 50kr/timmen ;)

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp