alwaysCrash sa:
BigAir sa:
Kostnader
Totalpriset är 14 975:-
Då ingår:
- Två veckors intensivkurs
- Utbildningsbok i 4-färg inkl. recept
- Flairingkurs
- Flyg tur & retur ifrån Stockholm eller Köpenhamn
- Boende på lägenhetshotellet Rosa del Mar med kokmöjligheter, kyl, TV, telefon, balkong och AC, beläget mitt i Magalluf.
- Transfer till och från flygplatsen till hotellet på Mallorca
- Studiebesök till vingård inkl. transfer
- Riktig sprit under lektionstid
- Diplom samt utbildningsintyg efter avslutad kurs
- Avskedsmiddag
DESSUTOM FÅR DU:
VIP-kort till Magallufs hetaste barer och nattklubbar som berättigar till personalpriser och fri entré.
Du Hampus, det där lät inte helt fel. Undra om det är lätt att få jobb som bartender då om man har den där utbildningen och utbildsningsintyg?
jag tror inte att de är ganska lätt att få jobb efter de.. har hört att den svenska bartenderskolan på magalluf har riktigt bra rykte,
och Dave_spruce man får ju iaf jävligt mkt större chans att få jobb.. om de står mellan en utan utbildning och en med så äre klart att den med utbildning får jobbet..
sen ger ju utbildningen stora möjligheter att få jobb någon annan stans än i alperna om man skulle vilja de..
jag kommer göra de om 2 år iaf.. =)
Min åsikt om den är värd något:
Min äldre kusin är barchef här i Sverige och jag hade själv planer på att gå någon "bartenderutbildning" på 2-4 veckor utomlands i sommar, så jag ringde min kusin för att få tips. Han bara skrattade åt mig och sa att barcheferna skrattar dig rätt i ansiktet om du kommer med ett intyg från en sådan utbildning.
Hans tips var att antingen gå en längre, riktig utbildning som Göteborgs bartenderskola. Deras utbildningar är på ca 10 veckor och anses som riktigt seriösa. Annars är det bättre att börja som nisse och därifrån jobba sig uppåt. Du får både erfarenhet och slipper betala för en utbildning. Köp dig en bra barbok, utrustning och lek hemma samtidigt som du jobbar som nisse eller något första säsongen.
Går du den där utbildningen kommer du inte få jobb på Chamonix bästa krog direkt utan kommer få slita på något skitställe utanför Alperna.
MEN det är säkert roligt, du får ju supa rätt billigt iaf...