ABY
Ny medlem
Jobba i Norge - bästa stället?!
Hej! Jag är en tjej på snart arton år som går ut skolan nästa år, och då är jag jäkligt sugen på att jobba i Norge som skid-/snowboardlärare. Jag åker mest snowboard och har gått steg 1-utbildningen i snowboard och steg 1 och steg 2 på slalom, men skidor är jag egentligen inte så duktig på att åka... Jag har jobbat 2 säsonger på en mindre anläggning i mellansverige samt inom Friluftsfrämjandet i 4-5 år, så jag har lite erfarenhet men inte så värst mycket. En till säsong på anläggningen blir det ju
Det vore jättekul att få tips om bra ställen i Norge om det är någon som känner sig hugad! Det viktigaste är att det är riktigt häftig åkning, helst både pist, park och offpist (men det kanske är omöjligt?)
, men det är även viktigt att det är en bra anläggning vad det gäller service och så.
Jag har själv inte varit så mkt i Norge och åkt, mest Trysil och Hemsedal och visst skulle jag kunna tänka mig nåt av dom anläggningarna, men det vore som sagt kul att höra lite åsikter från andra...
Det vore jättekul att få tips om bra ställen i Norge om det är någon som känner sig hugad! Det viktigaste är att det är riktigt häftig åkning, helst både pist, park och offpist (men det kanske är omöjligt?)
Jag har själv inte varit så mkt i Norge och åkt, mest Trysil och Hemsedal och visst skulle jag kunna tänka mig nåt av dom anläggningarna, men det vore som sagt kul att höra lite åsikter från andra...