Jobba på Hotel Salzburger Hof???! Bad Gastein

smarr

Medlem
Hej jag ska säsonga kommande säsong 2021/2022 och har fått möjlighet till jobb på Hotel Salzburger Hof och undrar om det är ett bra ställe att jobba på?! Jag vill såklart festa, åka skidor och ha kul så mycket som möjligt, men behöver fortfarande mina para. Har även fått information om att jag kommer jobba 6 tillfällen i veckan, 48 timmar, eller 5 pass i veckan, 40 timmar... Vad tycker ni erfarna säsongare?

Har du möjlighet att jobba mindre och leva mer på kapital så gör det, har själv jobbat bort säsonger förr och ångrat det.

Förutsatt att restriktioner lättar ännu mer så kommer jobb i restaurang- och hotellbranschen inte vara ett bekymmer värt att nämna.

Hotell och restaurang brukar även vara lite lömsk kring arbetstider, tyvärr väldigt ofta ett 80% kontrakt slutar med att du jobbar 70 timmars veckor, beroende på hur bra eller kass arbetsgivaren är förstås.

Fortsätt leta jobb, ta inte första bästa. Letar du vidare hittar du säkert ett jobb som matchar både behov av inkomst med hur mycket du vill vara ute i backen.

Tillbaka
Topp