Jobbtillstånd i Kanada?

• Trådstartare Trådstartare MCX
  • Start datum Start datum

MCX

Ny medlem
Jobbtillstånd i Kanada?
Jo det är så att jag och några vänner ska säsonga i Kanada.
Vi har inte direkt tänkt jobba, men man vet ju aldrig, så min fråga är:
Hur kinkiga är de med arbetstillstånd där?
Är det ett måste när man söker jobb eller är det lite struntsamma?

Jobbtillstånd i Kanada?
beror på var ni åker, whistler behöver man men man kan ändå hitta skitdiskjobb svart. andra orter är det lättare att jobba svart

Jobbtillstånd i Kanada?
OM du ska jobba lagligt Måste du ha arbetsvisum, och sådana lottas ut. 100st/år i Sverige är vad jag hörde sist.
Det är nog lika stor chans att hitta svartjobb i kanada som i sverige.

Har en kompis till en kompis som bott i Kanada i 7år utan problem(man får inte vara där längre än 6mån. utan visum).

Så att så länge man är snäller så brukar det väl lösa sej... Eller?

Jobbtillstånd i Kanada?
Hej,

i Whistler ar dom ganska kinkiga med arbetstillstand - Arbetsformedlingen Utland ger ut 100 sadana till Kanada per ar pa en first come first served basis. Jag tror att forsta ansokningsdag ar 1 december.

For jobb och liknande, kolla pa Whistlers officiella hemsida eller:
www.piquenewsmagazine.com (allt ni behover veta!)

Jobbtillstånd i Kanada?
Hej!

Du kontaktar arbetsförmedlingen utland i Falun. De har något som heter SwedenCanadaYouthExchangeProgram (SCYEP) Du ber om ett gäng blanketter som du sen fyller i och skickar till london. tillsammans med foton o kopia på pass o sådär. Sen är det bara att böna o be om att du är en av de lyckliga hundra som varje år får detta tillstånd. (Inga större problem)
Allt förutsätter att du är under 26. Annars måste du ha fixat jobb INNAN du åker till kanada.
Får du väl ett ungdomsarbetstillstånd aktiveras det när du passerar tullen och gäller därefter i ett år.
Det är inte så svårt som det låter, men ansök i tid!
Själv åker jag om tre veckor, med mitt klart

Ski on
/Gustav

Tillbaka
Topp