Jon Olsson i DI

Jon Olsson i DI
Agree =)! Finns få åkare som tillför så mycket till sporten som Jon och det är grymt kul att han nu ger oss lite plats i media med =D!

Jon Olsson i DI
Vet inte om jag kan hålla med om att det var så underhållande läsning. Även om han säger att han gör allt för sin idrottsliga prestationer så tycker jag det känns som att han bara vill raffsa ihop så mycket pengar som möjligt. Jon gör så mycket för sporten? Visst men det känns som om han vill sudda ut hela freestyle delen inom skidåkning. Blanda Alpint med freestyle? Nej tack då ser jag hellre att sporten förblir en mindre sport och behåller charmen och äktheten.

Jon Olsson i DI
v-larsson sa:
Vet inte om jag kan hålla med om att det var så underhållande läsning. Även om han säger att han gör allt för sin idrottsliga prestationer så tycker jag det känns som att han bara vill raffsa ihop så mycket pengar som möjligt. Jon gör så mycket för sporten? Visst men det känns som om han vill sudda ut hela freestyle delen inom skidåkning. Blanda Alpint med freestyle? Nej tack då ser jag hellre att sporten förblir en mindre sport och behåller charmen och äktheten.
"Det spelar ingen roll om jag står där med en prischeck på 10.000 dollar. Mitt fokus när jag står i pjäxorna är alltid den idrottsliga prestationen. Men det är fantastiskt om jag kan göra det jag älskar och samtidigt tjäna pengar på det."

läs igen... "Mitt fokus när jag står i pjäxorna..."

...

Mena om han nu har en omsättning på 10mkr så förstår jag om en vinst prischeck på 100000kr inte är så viktig utan det viktiga är prestationen att han vann...

Tänk lite längre nästa gång ;)

Senast ändrad:
Jon Olsson i DI
Hepp ...

@v-larsson
Vore ju iofs superkul med en kombination av freestyle och alpint. Varför inte starta upp med en högfartssträcka alá störtlopp för att därefter sätta ett gigantiskt "big jump", vidare i storslalom som succesivt går över i specialslalom, sen följer en riktigt tajt puckel med de två obligatoriska hoppen, därefter direkt ut i parken för några mindre hopp och rails, åket avslutas med en skön tur i pipen ... yehhaa ... applåder!

Intressant ... men den information jag erhållit från mycket säkra källor kommer Jon inte att kombinera utan kör en diciplin i taget ... och jag är säker på att den alpina åkningen kommer att behålla sin charm och äkthet och inte smittas av dagens "freestyle" som styrs stenhårt av de multinationella bolagen som prånglar ut märkliga kläder och attribut till sanslöst höga priser!

;-) / MM

Senast ändrad:
Jon Olsson i DI
Mm, som jag förstod det med så ville Jon dra ihop ett event för både freestyle och alpin men detta kommer inte kombineras. Freestyle förblir freestyle o alpint, alpint. Tycker ändå det vore cool, kommer säker blir sjukt mycket folk som skulle komma o titta på det.

///ea

Senast ändrad:
Jon Olsson i DI
Kul läsning, jag tycker att folk klagar alldeles för mycket på Jon.
Han måste ju vara en av dem som jobbar tuffast i skidvärlden. Om det är någon som ska tjäna mycket pengar så är det Jon! Tycker han tillför sporten mycket och verkar ha en skön personlighet och stil som skiljer sig helt från alla andras inom skidvärlden!

Jon is the man!
Peace!

Tillbaka
Topp