Jon Olsson - J.Lindeberg?

ErikL

Ny medlem
Läste för ett bra tag sedan att Jon skulle få spons av Lindeberg vilket lät både konstigt och fel. Som så många andra så rynkade jag så klart på näsan åt det. Men, idag när jag spatserade på stan så glider Jon förbi med 2 stora lindebergpåsar, lindebergskärp, trolig lindeberg tröja och trolig lindeberg jacka. Låter jävligt märkligt men det kanske ligger någon sanning i det? Förstår inte varför han isf säljer sig till ett sådant pajasmärke?

"Oh shit! nu måste vi köpa lindebergprylar direkt........försten till lindebergs-butiker!!!!!!!!!!!!"

Det är precis så det kommer funka och det dom vill.

NeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeJ!!!!!!!!!! nu kommer ännu fler små ungar köpa J.L kläder, jag som trodde att det var på väg att dö ut, det ser ju ut som ett Wannabe We märke!!!

Att företag sponsrar Jon är ju bara positivt..det visar ju att det vi sysslar med är något som företag o folk gillar mer och mer...att det sen är JL som sponsrar helt plötsligt är väll skit samma?
vem fan hade bangat ett sponsorkontrakt?
Pengar styr, ja. Det är ju skitbra
va ska ananrs styra?

vafan...om nån hade kkommit fram te mejj å frågat om ja ville ha en massa pengar å gratis JL kläder då hade då inte ja tackat nej iaf!tror nog inte att de skulle va nån här som skulle göra de!

sluta snacka skit.....JL e inget skitmärke. jag kan hålla med att det tyvärr blivit ett missbrukat märke till viss del och på vissa personer ser det rent ut sagt för jävligt ut, men när det gäller jon tror jag han passar perfekt i kläderna. jag tror det blir skitsnyggt faktiskt. vem tackar inte nej till att roffa åt sig så mycket kläder man vill i en butik och få sponsorpengar??? JL:s skidkollektionen är dessutom ganska läcker. så ta och titta på den innan ni dömer !!!

August-Ahlnas och Olof_Molin: Eller så är det WE som härmar JL eftersom JL har funnits två år längre? (WE sedan 1999, JL sedan 1997)

Dessutom är JL mycket mer känsla och design än WE.
Majoriteten av alla WE-kläder man ser är ju bara en överdimensionerad logo tryckt på en helt vanlig T-shirt eller sweatshirt. Det mest nyskapande i deras kollektion är väl randigt.

Visst har JL sina tröjor med det jättestora märket på bröstet också, men de upptar kanske 2% av deras kläder, och det är de 2% som inte är speciellt snygga.

Åsikter, reaktioner eller argument, någon?

We är inget kädmärke från början... De har producerat kläder sedan 1999 men namnet fans något år inan det likaså deras loggo.

http://www.superbrands.org/files/-WE_890.pdf

Där står det att idén att bilda WE föddes 1999.
Det verkar ju konstigt om de kom på namnet och logon innan idén till hela konceptet...
Vad grundar du det på?
Och vad använde de namnet och logon till då?
Det är ju möjligt att du har rätt, det kanske fanns något år tidigare, men JL fanns i alla fall minst två år tidigare.

Förresten heter det varken inan eller inann, det heter innan.

när lindeberg började med golfkläder garvade åt dom nu har dom styrt modet inom golf och alla kopierar lindeberg. man ska nog inte dömma lindebergs skidkollektion innan man sett den har svårt att tänka mig att jon skulle åka runt i några pajaskläder en hel vinter. om ryktet stämmer så e det nog inte så dumt för det lär nog inte bli sämre än oakleys skid kläder/overaller..

Bara för att reda ut en sak.. JL gör mycket fina kläder, förutom dom där tröjorna från sportkollektionen som har megagigantiska JL märkan därfram. men det finns ju så mycket mer. men om nu jon e sponsrad av JL så kommer han säkerligen att gå me just dom tröjorna.. för de e ju dom som syns.... synd!

Det är ju bara bra att Jon tar spons av dom, hur mer företag som blir inblandade i skidvärlden hur bättre blir det, tävlingar får kanske spons och kan bli större och allt sånt så i slutänden är det bara bra!

Håller med till 100, är det något märke som inte ska syssla med skidåkning lr vintersport överhuvudtaget så är det J.L!!

jag fattar inte varför alla kriticerar JL, dom gör schyssta kläder och jag tycker det är kul med ett nytt märke som slår sig fram inom skidåkningen!!!

ni är allt konstiga som tycker att JL är dåligt.
Vilket märke är så jävla "bra" inom skidåkningkläder då?
Och dessutom, så gör ju JL inte bara skidkläder utan "vanliga" kläder oxå så då får han bägge två utan att ha många sponsorer..

jag säger såhär - man klär sej hur man vill, men ska ja vara ärlig tycker jag att dom där JL collegetröjorna me huva och ett fett JL märke på e inte speciellt snygga!
Det är dom tröjorna som gör JL fult, men nästan resten av J.Lindebergs kläder e faktiskt skitsnygga!

men seriöst killar, den här diskussionen känns lite som en gammal låt ja hörde på radion igår:

det är över nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp