Jon Olsson?

• Trådstartare Trådstartare Madeinchina
  • Start datum Start datum
M

Madeinchina

Guest
Jon Olsson?
jag tror det är många som har ställt sig frågan, Är Jon Olsson verkligen så bra?
Nog är det klart att han är duktig, med man kan ju tänka-, Okej, Han har taget hem massa medaljer i X-Games osv. men kan inte mkt av all uppmärksamhet om honom ha nått att göra med att han var med i den första riktiga jibb-vågen? Självklart så är han ju bra, men jag tror personligen att är alldeles för omskriven, och nu vill jag ju såklart veta vad ni tycker?

Jon Olsson?
han är en intressant person på alla sätt och det är därför det skrivs så mycket om honom. och han har vunnit tävlingar under 2007 så han är fortfarande en av dom absolut bästa

Jon Olsson?
RHillblom sa:
han är en intressant person på alla sätt och det är därför det skrivs så mycket om honom. och han har vunnit tävlingar under 2007 så han är fortfarande en av dom absolut bästa
Precis, eftersom han fortfarande vinner tävlingar så måste det visa att han fortfarande är grym? Sen att det skrivs mycket i media om honom beror väl på hans personlighet, hans tävlingar & företag som han driver, han gör ju så mycket annat utanför skidåkningen som syns.

Jon Olsson?
En sak som man kan tillägga är ju att han lägger mycket kraft och energi på att komma på nya trick och driva sporten framåt!
Plus att han är bra.

Jon Olsson?
Jon Olsson är verkligen så bra! nya dubbelflippar, stompar som ingen annan.
vunnit massa tävlingar osv...klart han är så bra?

sen är han ju bra på att marknads föra sig själv
han gör egna tävlingar, trick, skidor, hanskar och säkert mycket mer.

Jon Olsson?
jon olsson är som sagt en av grundpelarna inom hela sporten. jon olsson är motsvarigheten till snowboardens terje hakonsen. och han är ju fortfarande grym? nej jon är verkligen så bra. sen om man gillar dubbelflippar är ju en sak. jag föredrar nog inte dem men jag tycker dte är bra att vissa drar dem också så det inte bara blir rotationer.

Jon Olsson?
Jon Olsson är ingen som får mer uppmärksamhet än han förtjänar. Han är en av de få som verkligen utvecklar sporten, med nya tricks ur hans eget huvud, plus Jon Olsson Invitational, som han har hållit tre år nu, visserligen det sista förra vintern, menmen. Han förtjänar uppmärksamhet, han är bland de äldre, men ändå är han ännu en av de bästa vi har i världen. Inga klagomål på honom, tummen upp för Jon!
Dessutom har han egen modell på skidor, handskar, you name it. Mer makt åt Jon!

Senast ändrad:
Jon Olsson?
ja tycker han är grym kanske inte snyggaste kläderna men fan stompar nya tricks som ingen annan han är bland dom bättre i världen tycker jag.

Senast ändrad:
Jon Olsson?
jon är underskattad.. trots all uppmärksamhet..

en sån eldsjäl som han borde få den dubbla uppmärksamheten.. synd att folk ser ner på han när han försöker göra nått för sporten!

han är en riktigt grym snubbe som åker snyggare å säkrare än dom flesta här i världen..
han behöver inte dom här diskussionerna?.. vafan låt han köra sin grej.. de kommer tillslut gå upp för alla vilken grym kille han är.. vänta bara

Jon Olsson?
Det är klart att han är bra, Annars skulle han ju inte få arangera en egen tävling osv. Men jag tycker ändå att han är alldeles för omskriven, men borde släppa fram dom nya åkarna lite mer, men det är ju min mening. För det finns ju grymma åkare hela världen över, Och jag tycker inte att dom för tillräkligt med uppmärksamhet.

Senast ändrad:
Jon Olsson?
jeppenator sa:

en sån eldsjäl som han borde få den dubbla uppmärksamheten.. synd att folk ser ner på han när han försöker göra nått för sporten!

han är en riktigt grym snubbe som åker snyggare å säkrare än dom flesta här i världen..
han behöver inte dom här diskussionerna?.. vafan låt han köra sin grej.. de kommer tillslut gå upp för alla vilken grym kille han är.. vänta bara
Om han fortsätter me sporten vill säga ..'

Känns lite otrygt när han börjar delta i sånna här "race" tävlingar osv.

Jon Olsson?
jeppenator sa:

du får mig att gråta jeppe<3<3<3<3<3<3<3<3<3

så underbart vackert, vilken poet<3<3<3

jon är jävligt bra och snygg!

Jon Olsson?
jeppenator sa:

word

Jon Olsson?
v-larsson sa:
jon olsson är som sagt en av grundpelarna inom hela sporten. jon olsson är motsvarigheten till snowboardens terje hakonsen. och han är ju fortfarande grym? nej jon är verkligen så bra. sen om man gillar dubbelflippar är ju en sak. jag föredrar nog inte dem men jag tycker dte är bra att vissa drar dem också så det inte bara blir rotationer.
Jon har en ruskigt smooth àkstil men inte höjden i tex pipen. När Terje var som bäst sà sàg det ut som om varje hopp i pipen var dubbelt sà högt som den näst bäste àkaren. Detta kan ju ha att göra med att bara körde 4 hopp i varje àk dà de andra körde 8-10. I det perspektivet sà var Terje mer unik och grym tycker jag.

Däremot sà hàller Jon innovativiteten uppe och tänker mycket mer nyutvecklande än andra. Killen är och har utvecklat ett varumärke som fà svenska idrottsstjärnor har lyckats med. Kanske skulle han snart kunna gà in pà rookie-listan i "Made in Sweden".

Jon Olsson?
Ohm1e sa:
jeppenator sa:

Att han börjar med alpint visar väl bara ännu en sida av hans skidåkning? Mer komplett skidåkare tror jag blir svår att hitta.

Jon Olsson?
Han är säkert en av dom bästa jibbarna, men samtidigt är han ju den största skidentreprenören inom jibbing också. Egna tävlingar, videobloggar, syns lite överallt här och var, kör runt och sladdar i dyrbilar och nu den nya tävlingen i NY?

Jon Olsson?
Blackriverpaint sa:
v-larsson sa:
Jon har en ruskigt smooth àkstil men inte höjden i tex pipen. När Terje var som bäst sà sàg det ut som om varje hopp i pipen var dubbelt sà högt som den näst bäste àkaren. Detta kan ju ha att göra med att bara körde 4 hopp i varje àk dà de andra körde 8-10. I det perspektivet sà var Terje mer unik och grym tycker jag.

Däremot sà hàller Jon innovativiteten uppe och tänker mycket mer nyutvecklande än andra. Killen är och har utvecklat ett varumärke som fà svenska idrottsstjärnor har lyckats med. Kanske skulle han snart kunna gà in pà rookie-listan i "Made in Sweden".
Var ju kanske inte just höjden i pipen jag syftade på? jag tänker ju liksom på hur bägge byggt upp sina sporter från grund och botten och bägge är ju delar av hela grunden inom sina sporter.

Jon Olsson?
Terje är aningen större än jon...
Om man säger såhär.
Om inte Terje och grabbarna som var med under början/mitten av nittitalet hade kört som de gjorde oh utvecklat snowboardsporten skule ni inte ha några Skidjibbers idag.
Jag menar Grottmannen JP Walker körde den sinnessjuka trappan(ni som sett den vet vilken jag menar) vid ving/tott 1995! (kan ha varit 96 också, när det var nån pepsitävling i åre).

Jag stör mig lite på personkulten runt Jon. Visst han är duktig men mycket av hans fame känns som att det kommer från snoriga 12 åringar som skulle avguda vem som helst som får lite media coverage. Han är inte "värd" den uppmärksamhet han får. Iofs kanske mycket beror på att han tävlar mer än andra. Tyvär så är mainstreammedia fortfarande kåtare på Xgames och liknande tävlingar (vilka är skittråkiga imho) än roliga sessions och åkardrivna grejer.
Såg en skoj grej på Voom hd inne på onoff i onsdags. Snowpig.
4 Snowboardåkare(MFM, Jake Blauvelt och två till) som kör "kasta gris" med trick. Åkare 1 får ett trick, tex. fs540 som han kan välja att lägga till något på. Det kan vara switch en grab eller kanske cabba den. Sedan ska de övriga åkarna klara samm trick annars får den en bokstav etc.
MEr sånt. 10 ggr roligare att se nåra åkare ha riktigt kul än att se Jon snurra i Xgames.
Tycker också att han har en något snobbig stil, för lite peace and love och skita i hur det går och bara ha kul...

Jon Olsson?
jag tycker att han håller sina mått. någon som håller med mej?
vet inte var du har fått i från att han inte är så bra som alla säger?

Jon Olsson?
jag tycker att han håller sina mått. någon som håller med mej?
vet inte var du har fått i från att han inte är så bra som alla säger?

Jon Olsson?
Ulath_Ass sa:
Terje är aningen större än jon...
Såg en skoj grej på Voom hd inne på onoff i onsdags. Snowpig.
4 Snowboardåkare(MFM, Jake Blauvelt och två till) som kör "kasta gris" med trick. Åkare 1 får ett trick, tex. fs540 som han kan välja att lägga till något på. Det kan vara switch en grab eller kanske cabba den. Sedan ska de övriga åkarna klara samm trick annars får den en bokstav etc.
du vet att många redan har kört det där, vi brukar köra det på skidor så kör vi tex ordet "skidor", men det roligaste sättet är att man väljer ut en åkare som börjar så får han välja ett trick helt fritt. roligare tävling då:P

Jon Olsson?
Asså jag tycker att han har på tok för mkt uppmärksamhet! Jag menar TJ e juh fett bra han med men jag tror juh inte att dom skriver lika mycket om han som dom skriver om Jon. Och jag tycker personligen att PK e kungen, men inte fan skriver dom så mycet om han fast han är bättre en Jon enligt mig, så de tycker jag också e konstigt men de kan väl ha med någon annat att göra att dom skriver så mkt om Jon.....inte fan vet jag:S men nu vet ni va jag tycker;P

Fast jag åker bräda:D:D

Jon Olsson?
Har hört att han har börjat forska efter ett botemedel mot alzheimers och är ganska nära gåtans lösning. Iochmed det ligger han bra till för nobelpriset i medicin nästa år.

Senast ändrad:
Jon Olsson?
SnowboardEliten sa:
Asså jag tycker att han har på tok för mkt uppmärksamhet! Jag menar TJ e juh fett bra han med men jag tror juh inte att dom skriver lika mycket om han som dom skriver om Jon. Och jag tycker personligen att PK e kungen, men inte fan skriver dom så mycet om han fast han är bättre en Jon enligt mig, så de tycker jag också e konstigt men de kan väl ha med någon annat att göra att dom skriver så mkt om Jon.....inte fan vet jag:S men nu vet ni va jag tycker;P

anledningen till det är ju som de flesta har nämt (du kanske inte har läst tråden) att han ordnar egna tävlingar, har en videoblogg, utvecklar sporten med t ex olika dubbelvolter etc. egna handskar, skidor mm. Hade TJ gjort allt det här så hade han nog också fått sin del av uppmärksamheten.

Jon Olsson?
SnowboardEliten sa:

Du hänvisar till "dom" hela tiden....Vilka är "dom". Svensk media? Amerikansk media? Att Jon är gigantisk i svensk media är inte sà konstigt dà han faktiskt är svensk. TJ fàr sin beskärda del i amerikansk media.

Jon Olsson?
Jon Olssson kanske inte vinner lika många tävlingar som han gjorde för typ 5år sen men man får tänka på att han ändå håller j*vligt hög klass...

Jon Olsson?
Jon får lagom med uppmärksamhet. Tycker att tex åkare som Håtveit uppmärksammas lite för lite. Jag menar: Håtveit drar ju det flesta trick och han gör det unnatural också. Han drar ju även dubbelvolter.

Jon Olsson?
Jag håller helt med jeppe... Själv tycker jag att jon får för mycket uppmärksamhet, för det finns andra som håller samma standard som honom. (kommer säga emot mig lite nu) Men ändå så förtjänar han det för att han gör så mycket för sporten, egna tävlingar, utvecklar trick, uppmärksammar sporten i media med hjälp av tävlingarna. Både och jag och nej om att han ska få uppmärksamhet.

Jon Olsson?
om man vänder på frågan, vem förtjänar mer uppmäksamhet än jon ?

jon är förbannat bra och det är det ingen tvekan om. han för sporten frammåt, vilket inte heller är ett minus, sen så är det väll så att han är bra på att markadsföra sig själv !
och som jag läste i nån tidning för ett tag sen; "han är på rätt plats vid rätt tillfälle och gör allting rätt" . dock så tycker jag att andra åkare också förtjänar sin uppmärksamhet, för dom drar ju endå sitt strå till stacken om man säger så ...
min åsikt ..

Jon Olsson?
Som sagt Jon är svensk och Sverige är ett litet land, därför får han genom sina stora framgångar och events mycket plats i svensk media och syns mycket mer än vad kanske TJ gör i amerikansk media då USA är ett så pass stort land med ca 350 miljoner (?) invånare finns det så mycket annat som tar plats i media än Jon.

Men Jon förtjänar enligt mig all den uppmärksamhet han får. Han har en gedigen meritlista och har fört sporten många meter framåt genom stora events och nya trick. Absolut en av dom största i sporten hitills, borde fan bli legend efter att han lägger skidorna på hyllan.

Som pIsraelsson säger så Jon vet var han ska vara och när, han är inte dum. Han är inte bara en bra skidåkare utan även en skicklig businessman, så precis vem förtjänar mer uppmärksamhet än han?

Senast ändrad:
Jon Olsson?
Ohm1e sa:
jeppenator sa:

otryggt? lite annat måste han ju ha för sig än å åka skidor..

Jon Olsson?
Alexander_Runhellen sa:
Ohm1e sa:
jeppenator sa:

otryggt? lite annat måste han ju ha för sig än å åka skidor..
Han syftar nog på alpin skidåkning och inte bilkörning.

Jon Olsson?
Folk som börjar dra in Terje i det här är helt ute och cyklar. Terje har varit med och utvecklat snowboarding sen 70-talet, du kan inte jämföra honom med Jon som inte har varit med före 2000.

Senast ändrad:
Jon Olsson?
Han e grym! igentligen underskattad defenetift(stavning?) inte överskattad!!

Han lever helt enkelt för sporten å så klagar folk för att han utveklar den,

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp