Jon Olsson?

• Trådstartare Trådstartare Madeinchina
  • Start datum Start datum
Jon Olsson?
Jon är en av dem som driver sporten framåt mest av alla, men han är ju inte överlägset bäst. Jacob wester stompar samma trick, om möjligt ännu cleanare. Vad får han för uppmärksamhet? Sen får ni ju hålla med om att Jon är bra på att göra "reklam" för sig själv. Egna tävlingar, videoblog etc. Han syns helt enkelt.

Jon Olsson?
jon åker inte bara skidor, han har skapat ett varumärke runt sitt eget namn, därför får han så pass mkt uppmärksamhet. klart som fan han förtjänar den, han har ju slitit för den, bättre det än att en person som inte förtjänar den får uppmärksamheten

Jon Olsson?
jocob wester är minnst licka bra som jon,men jocob får inte lika mycket uppmärksamhet

Jon Olsson?
porky sa:
Ulath_Ass sa:
Terje är aningen större än jon...
Såg en skoj grej på Voom hd inne på onoff i onsdags. Snowpig.
4 Snowboardåkare(MFM, Jake Blauvelt och två till) som kör "kasta gris" med trick. Åkare 1 får ett trick, tex. fs540 som han kan välja att lägga till något på. Det kan vara switch en grab eller kanske cabba den. Sedan ska de övriga åkarna klara samm trick annars får den en bokstav etc.
du vet att många redan har kört det där, vi brukar köra det på skidor så kör vi tex ordet "skidor", men det roligaste sättet är att man väljer ut en åkare som börjar så får han välja ett trick helt fritt. roligare tävling då:P
Klart jag fattar det. Det jag menade var att jag vill se mer sånt i våra tv kanaler, inte ha ett 30 minuters inslag om poängkåta åkare i xgames...

Jon Olsson?
pIsraelsson sa:
om man vänder på frågan, vem förtjänar mer uppmäksamhet än jon ?

jon är förbannat bra och det är det ingen tvekan om. han för sporten frammåt, vilket inte heller är ett minus, sen så är det väll så att han är bra på att markadsföra sig själv !
och som jag läste i nån tidning för ett tag sen; "han är på rätt plats vid rätt tillfälle och gör allting rätt" . dock så tycker jag att andra åkare också förtjänar sin uppmärksamhet, för dom drar ju endå sitt strå till stacken om man säger så ...
min åsikt ..
Snowboard så har vi ju en hel hög med grabbar som skulle förtjäna lite rampljus även om de inte behöver det.
Ta Hasse Åhlund t.ex. Egen bräda hos venue, helt sinnessjuk på rails.
Rails på skidor är en grej men när man ser människor som Hasse släppa loss på railsen så känns det som de inte ens lirar i samma division. Så mycket stil, sjuk variation mm.
PÅ skidor finns det kringlor, vilket ser helt efterblivit ut imho. Spin to win liksom och när har det någonsin varit koolt?

Jon Olsson?
DMFCasper sa:
En OT-fråga bara, vare Jon's lamborghini med takbox som var i Åre över jul?
ja det var det. om jag inte har uppfattat det hela fel så är det där hans andra lamborghini :)

Glöm ej bort att jon är en av legender som ingår i jibbing kulturen.
okej han var inte med i början och startade allt men han har alltid varit en av topp 5 i världen.
och det där att han har byggt upp sitt egna varumärke runtkring han själv är väldigt sant tycker jag.
Nää men jon förtjänar all creds som har får men jag tycker Jacob Wester också borde börja träda fram här i skidvärlden lite mer nu. Han är lika bra som andra i pro teamet i armada men han är ända i AM teamet.

lite utanför frågan du hade men så tycker jag !

Gott nytt år

Toffe

Jon Olsson?
baztin sa:
SnowboardEliten sa:
Asså jag tycker att han har på tok för mkt uppmärksamhet! Jag menar TJ e juh fett bra han med men jag tror juh inte att dom skriver lika mycket om han som dom skriver om Jon. Och jag tycker personligen att PK e kungen, men inte fan skriver dom så mycet om han fast han är bättre en Jon enligt mig, så de tycker jag också e konstigt men de kan väl ha med någon annat att göra att dom skriver så mkt om Jon.....inte fan vet jag:S men nu vet ni va jag tycker;P

Fast jag åker bräda:D:D
anledningen till det är ju som de flesta har nämt (du kanske inte har läst tråden) att han ordnar egna tävlingar, har en videoblogg, utvecklar sporten med t ex olika dubbelvolter etc. egna handskar, skidor mm. Hade TJ gjort allt det här så hade han nog också fått sin del av uppmärksamheten.
jaha, de va så han menade:P då fatta jag fel på tråden:P Men isf så har han juh fan förtjänat den. Men Jag tycker att de e ju flera andra som kommer me nya tricks osv men dom kanske inte drar åt sig lika mkt publicitet (stavning) som jon gör.

Jon Olsson?
SnowboardEliten sa:
Asså jag tycker att han har på tok för mkt uppmärksamhet! Jag menar TJ e juh fett bra han med men jag tror juh inte att dom skriver lika mycket om han som dom skriver om Jon. Och jag tycker personligen att PK e kungen, men inte fan skriver dom så mycet om han fast han är bättre en Jon enligt mig, så de tycker jag också e konstigt men de kan väl ha med någon annat att göra att dom skriver så mkt om Jon.....inte fan vet jag:S men nu vet ni va jag tycker;P

Fast jag åker bräda:D:D
Det är väl heller inte så roligt att se TJ dra sw 12 och liknande i varje tävling? Personligen tycker jag att han är både mycket tråkigare och mer överskattad än Jon.

Anledningen att Jon blir så exponerad är ju för att han var bland de första med det han gjorde (nej jag räknar inte in skidakrobaterna i OS!). Om han hade kommit senare hade ju någon annan fått uppmärksamheten. Om man är skapare till flera dubbelflippar och har egen tävling och Videoblogg så är det klart att man får media coverage eller hur? ;)

Sen är det ju synd att grabbar som Favre och Gagnier inte får samma uppmärksamhet, men det är ju en annan sak.

Jon Olsson?
JRautio sa:
Jon får lagom med uppmärksamhet. Tycker att tex åkare som Håtveit uppmärksammas lite för lite. Jag menar: Håtveit drar ju det flesta trick och han gör det unnatural också. Han drar ju även dubbelvolter.
stämmer helt klart, jon är grym och får den uppmärksamhet som han ska ha.. han är ju en av dem som utvecklar jibbingen. Jon kan ju allt som alla andra kan typ, kanske inte sw 14, jag har inte sett de iaf.. plus att han drar galna kombinationer t ex som dj flip osv osv.

Jon Olsson?
DMFCasper sa:
En OT-fråga bara, vare Jon's lamborghini med takbox som var i Åre över jul?
lambo.jpg

Den gula som är stripad vit och grå...

Jo, Jon var iaf där i mellandagarna enligt säker källa

Tillbaka
Topp