Mycket gnäll... förstår inte varför. Anledningen till att det har funnits en videoblogg är ju för att hajpa sig själv och sitt varumärke så att man i framtiden kan tjäna pengar på det. (Inget fel med det)
Det är lite som den trevliga tanten i mataffären som ibland står i affären och bjuder på smakprov av falukorv. Inte fasiken står hon där för att hon älskar falukorv. Hon står där för att tjäna pengar!
Jon är lite som den trevliga tanten i snabbköpet, bara det att nu är det kärva tider och gratiskorven är indragen. Bara att tacka och bocka för det som har bjudits (om man nu tog för sig).
Stureplan kanske inte är sveriges skidsajt nummer ett... men kanske ett sätt att profilera sig i en tuff bransch? Snabba bilar, lyx, glamour... Var tror ni köpkraft och kapital finns idag? Vad är medelinkomsten på skidåkare jämfört med genomsnittet i sverige? Lägg ihop ett och ett... Killen är inte helt efter när det kommer till marknadsföring i alla fall.
Och var ligger problemet i det? Alla professionella skidåkare måste tänka på att få cashen att flyta efter karriären. Här finns inga fallskärmar, fackföreningar, och köra taxi och bo i förorten lockar väl knappast när man legat på topp?
Vissa startar ett hotell, vissa virkar mössor, jon bygger upp ett varumärke som är till salu, samt tillverkar egna brillor. Den schteeekiga attityden i det han gör kanske går emot tongångarna inom jibbingen...
...men å andra sidan, kanske är det en riktig fullträff? Senast jag satt i bakluckan i min gamla volvo och drog på mina skidgrejjer noterade jag att väldigt många jibbkids kör till backen i pappas nya värsting-BMW. Kanske är skillnaden mellan parken och stureplan inte mer än en nyvaxad backslick i många fall?