K2 -Boots. Bra eller anus?

kungpow

Medlem
Hej!

Förra året testade jag (i butik) ett par K2 -Darko, men funktion att man kunde spänna ner hälen med hjälp av vajrar. Riktigt najs verkade dem vara. Så tänkte köpa mig ett par.

Men när jag kollar runt på återförsäljare så kan jag inte påstå att K2 verkar finnas i överdrivna kvantiteter.
Beror detta på att K2 gör sopiga boots? Beror det på annat?

Vad tycker ni om vajerfunktionen?

Borde jag köpa?

kan vara så att butiker inte tar in så mycket k2 boots för att det inte är stor efterfrågan på dom. köpte mig själv full tilt boots, var tvungen att beställa ifrån k2 i tyskland ( hade ett par kvar i lagret i min storlek). de flesta butiker plockar oftast hem de "stora" märkena (head,nordica rossignol,salomon,burton) då dessa säljs mest av till vanliga dödliga. sen plockar oftast de större affärerna i sportkedjan hem några andra märken då de har plats med de i butik. när de gäller kvaliten på bootsen vågar ja inte svara på. har faktist aldrig hört talas om vajerfunktionen. men om den får hälen att sitta bättre och att vajern håller för allt tryck så kan det vara en bra grej.

hoppas det var lite hjälp iaf^^

Ett par såna här var det: http://k2snowboarding.com/boots/darko

Undrar också om någon har erfarenhet av hälfunktionen? Är alltså en snurrgrej där man spänner vajrarna till en platta typ som sitter på vristen och på så sätt ska hindra hälen från att glappa.

Klarar dessa av påfrestningarna åkningen innebär?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp