K2 Fatbob vs Burton floater

ulsa

Ny medlem
Tjena
Är det någon som kan vägleda mig?
Jag väljer mellan att köpa en K2 Fatbob med Burton Lo-Back bindningar eller Burton Floater med Burton custom bindningar (Begagnat). Burtonen kostar 700kr mer är det värt att lägga på den brädan istället???
Jag är nybörjare och har dålig koll på brädor.
Hade varit bra om någon kunde hjälpa mig!!!!!!!!!

Tjo! Det beror ju lite på åldern och skicket på de båda brädorna. Om de är någolunda lika är det ett lite svårt val, men jag skulle nog välja burtonbrädan...

Skicket vet jag inte båda säger att det är små repor
Burton brädan är 3 år med 2 år gammla bindningar.
Fatboben och bindningarna är från 2000.

Skulle akta mig för brädan med Lo-back bindningarna, är tveksam att de verkligen kan vara från 2000, denna typ av bindning var populär typ -94, men görs inte idag eftersom de helt enkelt inte funkar särskillt bra.

Som sagt, Lo-back bindningar brukar inte vara allt för skoj.. Custom-bindningarna är ju aldrig fel... Vad har du för skostorlek? Båda brädorna är om jag inte mins fel gjorda för åkare med ganska rejäla fötter.

Välj burtonbrädan och custom bindningar.
lo-back är helt värdelöst.

Men jag är personligen mycket emot breda brädor.
Skaffa en smal (normal) bräda, om du har stora fötter köp ett par palmer-plates för 500 kr (upphöjning under bindningen).
Det gör stor skillnad.
Om du kan så ska du kolla att spannet på brädan är bra innan du köper den. Inget spann = död bräda.
Det går ju att åka på en död bräda om man inte har pengar, men en bräda med spänst är ju att föredra.
Lycka till med åkningen!

Har 45-46 så jag har ganska rejäla fötter.
Hur stora bindningar måste man ha när man har så stora skor??

Om den verkar vara i schysst skick så hade jag satsat på Burtonbrädan... men så är jag märkesbög också...
Ett tips kan nog vara att inte ha den största tilltron till bindningarna på den brädan då folk ständigt gnäller över den taskiga kvalitéten på Burtons bindningar. Inget jag märkt av själv dock.

du LÄR ju välja burtonen. dels e lowbacks lika dåligt som snö i kalsingarna o tänk på detta:

Hur kul e det att ha en K2 bräda, egentligen???

Bindningarna kan knappast vara från 2000. Sista gången burton tillverkade dem var 96/97.

Har själv kört på 3 st floaters i olika längder som jag varit nöjd med. Tror att fat boben är rakare i skärningen jämfört med floatern vilket gör att den känns trögare i lägre farter.
Satsa på floatern om den är i ok skick.

Har en annan bräda på gång också undrar hur den är mot Burton. Det är en Santa Cruz C-type Fiend 163 (stepcap) med Limited Elite 88 bindningar.

Tillbaka
Topp