K2 fujative

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 50799
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 50799

Guest
K2 fujative
Hej beställde ett par k2 fujative jr från sport conrad som kom i dag. Jag skrev till dom att jag ville ha dom mittmonterade men när dom kom så var dom typ +3 från mid sole. Ska jag montera om dom om jag gör det kommer dom suga i pisten då eller? och om jag har dom som dom är hur kommer dom vara i parken då?

K2 fujative
Om man har mitt så blir det svårare i pisten men bättre i parken men det gör man hur fan man vill :DJag har också Fujative 06/07 fast jag har typ 2-3 cm bak

K2 fujative
om du är osäker på om monteringen blivit rätt...ta ett måttband och mät.
men mittmontering rekomenderas oftast inte....om man inte är en 100 procentig parkråtta då...

Senast ändrad:
K2 fujative
+3 från midsole är väl corecenter? Kan tänka mig att du har en ganska kort längd? På 179 är corecenter 7 cm + från midsole. Tror Conrad har monterat som du vill! Valde du corecenter eller truecenter?

Senast ändrad:
K2 fujative
Valde Core Center Men Tror Jag Skiter I Att Montera Om Åkte I Dag Och Dom Kändes As Sköna

K2 fujative
liksom , om du har mittmonterat i pisten så kommer skäret på skidan komma bak vidhälen. men om dukör mest park så ska du mitt montera.

K2 fujative
sji sa:
Montera om dom men bara inte helt i mitten för då blir dom osköna i pist motera upp dom bara lite !
Man gör världens misstag om man monterar "lite bakom mitten".

Efter ett tag vill man bara montera om igen och då måste man borra i skidorna igen.

K2 fujative
skidnarkoman sa:
om du är osäker på om monteringen blivit rätt...ta ett måttband och mät.
men mittmontering rekomenderas oftast inte....om man inte är en 100 procentig parkråtta då...
Mittmontering är väl det som rekomenderas om man köper ett par fujative eftersom det är renodlade parkskidor?
Klart du ska montera om dom.

K2 fujative
Jag har helt mittmonterat (true center, dead center osv) o ja tycker de går finfint o trycka på i pisten endå. Kanske är så att skidan inte svarar lika snabbt, men man lär sig.

Tillbaka
Topp