Lima-ko
Aktiv medlem
K2 Pinnacle 130
Vet att Full Tilt enbart levereras med Intuition så jag kan tänka mig att det är detsamma med K2, Dalbello erbjuder dock någon modell med "vanlig" liner.Mountain_Man sa:Om jag förstått det rätt levereras Pinnacle 130 med en Intuition "liner" som är formbar (värme). Ser ut som det är dessa du har på bilden. Finns det anda alternativ till innersko? När man pratar formgjutna tänker åtminstone jag i första hand på sprutade skor, men Intuition är kanske inte så långt ifrån?
/MM
Jag körde Conform'able innan men har de senaste sju åren kört Intuition. Hade lite frågelåda innan jag sprutade mina Conform'able, kanske kan den hjälpa lite, https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=32191
Min erfarenhet är att Conform'able är oslagbart vad det gäller fit och passform, hälen sitter som i ett skruvstäd, men de är riktigt kalla och för mig var fiten för hård (framförallt vid ej perfekta switchlandningar). Intuition är avsevärt mycket bättre än en vanlig liner, erbjuder en mer bekvämare fit men fortsatt bra hälgrepp (jag har bara erfarenhet tillsammans med 3-delspjuk) och är MYCKET varmare än Conform'able.
Senast ändrad: