k2 recoil

Tanoz

Medlem
k2 recoil
går rakt på sak, är det någon som har någon aning om ifall skidan är något att ha?? tänkte ha jester bindningar till!
Sen undrar jag även ifall någon har koll på vad för skida som skulle passa lite mer till pisten än freeride, går skidlärarutbildning. Så jag behöver en lite hårdare skida som passar bra i pisten för skarpa svängar osv... OBS helst INTE carving skida!

k2 recoil
Tjenare på dig

Recoilen är en ny version av förra årets Revival, den har fått goda omdömen och den är en parkskida som ska funka "ok" i offpisten. Köp gärna till en schizo binding från marker, då kan du flytta bindingen utmed skidan och kan då få lite mer pist/offpist känsla i dom.

Varför vill du inte ha en carving skida? Finns ju i princip inga skidor nu som inte är carving. Annars får du väl ett par skidor som du ska ha i skidskolan??

k2 recoil
Jag beställde k2 domain med marker jester bindningar, eftersom att recoilen har "allround-rocker" och domain har "jib-rocker" . Jag beställde även Völkl kendo med marker jester till, min lärare plockade fram den och sa att den skulle funka jävligt bra till skidlärar :) men med "carving" då menar jag alltså skida utan twintip, är inte det vad en carvingskida är?? eller är jag helt borta nu??

k2 recoil
Bra skida det med. Men du ska akta dig för att läsa dig blind på deras betäckningar och benämningar. Twintip är skidor som är uppsvängda i båda ändar, twintips är med få undantag carvingskidor. Skidor som är timglas formade är carvingskidor. De traditionella skidorna som gjordes innan 20 talet är ej carving då de i regel var helt spikraka.

Hoppas du fick ett någorlunda begripligt svar på din fråga :)

Tillbaka
Topp