K2 Shreditor 102 från Sport Bittle!

NiklasMN

Ny medlem
Hejsan. Glad i hågen packade jag upp mina nya skidor beställda från Sport Bittle. Entusiasmen kom av sig när jag upptäckte att grafiken var samma på båda skidorna! Nu till frågan, är det nån som vet om båda skidorna är likadana, att det bara är grafiken som skiljer eller är det nån skillnad på vänster/höger skidorna på denna modell? Hälsningar Niklas

Visst kan de vara likadana. För åkningen spelar det ingen roll, men ts har inte fått det hen har beställt... Jag skulle då åtminstone berätta det för firman som sålt dom.

Tack för svar. Är det ingen skillnad på v/h skida (konstruktionsmässigt) så kan jag nog leva med att det råkade bli lite fel med denna leverans! Kommer dock försöka få nån kompensation för deras misstag :-)

Senast ändrad:
Det är normalt ingen skillnad på höger- och vänsterskidan, så det spelar ingen roll. Däremot tillverkas skidor normalt i par för att de ska bli så lika som möjligt. Kontrollera om det finns ett serienummer instansat på skidorna, detta nummer ska vara detsamma på båda skidorna. Är det samma nummer har du ett "par". Är det inte det så har Sport-Bittl blandat ihop sina skidorna. Har du fått "udda" skidor är det nog ändå inget problem i praktiken, om de känns lika hårda och spannet (rockern) är densamma tror jag inte du kommer att märka något när du åker, men ändå ...

/MM

Fick svar från Sport Bittle att K2 Shreditor kommer i 2 editioner, en med samma grafik och en med olika, nån som vet om det stämmer???? Och att jag skulle kolla om det är samma serienr, (visst är det serienumret som jag tagit bild på?) Det är samma så då ska väl allt vara lugnt, Tack för svaren!

@NiklaeMN
Yes, har du samma nummer på båda skidorna är det ett par och då stämmer förklaringen från Bittl! Kör så det ryker! :-)

/MM

Snödjup

Tillbaka
Topp