K2 Silencer eller K2 public enemy ?

Tack för hjälpen killar!

Men vad tycker ni jag ska ha för längd på skidorna?

Jag är 177 cm och väger 66 kg.

Wessy sa:
Bara så ni vet så finns inte PE med i K2s soritment detta året...
Killen som gjorde tråden snackar ju om att köpa begagnade i alla fall. Sen finns ju skidan kvar i årets sortimen bara att den har nytt namn i år. I år heter den K2 Extreme

TrippelpostARN! killen ska välja Silencer så det är inga problem jibbmatte aka trippelpostARN

Senast ändrad:
Tack för svaren!

Kommer köra både pist och park, offpist lite mer sällan.

Går silencer bra att raila med?
Vad händer med skidan när man railar? Vad blir sämre/bättre på skidan? Vad orsakar det till?

Stage6 sa:
Tack för svaren!

Kommer köra både pist och park, offpist lite mer sällan.

Går silencer bra att raila med?
Vad händer med skidan när man railar? Vad blir sämre/bättre på skidan? Vad orsakar det till?
Klart att det går att raila med dem. Men stålkanterna blir ju ganska slöa efter att du har railat lite så du får ju inte så bra fäste i en isig pist. Sen kan man få jack i kanterna också och det är inte så lätt att fixa

Bästa sättet att förbereda ett par skidor inför railing är faktiskt att slipa ner (runda) stålkanterna mitt på skidan för att undvika att du hugger fast när du railar. Om det händer så kan det i värsta fall dra upp stålkanten och förstöra hela kanten. Om du lyckas med det och störs så pass mycket av det så att du vill laga det så kan jag bara säga att det är nog billigare att köpa ett par nya skidor än att försöka få någon att sätta dit nya kanter, då det är en väldigt jobbig process.

Okej för jag åker ganska mycket i pisten och då behöver man ju ändå hyffsade stålkanter.
Så jag tvivlar på om jag ska raila något med nya skidor :D

Sen så vet jag fortfarande inte vilken längd jag ska köpa. Jag är ungefär 176 cm lång och väger 65 kg, tycker ni jag ska köpa 169cm eller 179 ?

Stage6 sa:
Sen så vet jag fortfarande inte vilken längd jag ska köpa. Jag är ungefär 176 cm lång och väger 65 kg, tycker ni jag ska köpa 169cm eller 179 ?
Jag skulle köra på 179:orna, jag är några centimeter längre än dig men väger lika mycket och jag har just beställt ett par K2 Public Enemy 179 cm.

169 cm tycker jag i varje fall verkar för kort.

Okej tack citruz!

Vad tycker ni andra?

Längd: 176 cm
Vikt: 65 kg

Vilken längd bör jag ha på skidorna? 169 eller 179?

kör på Silencerna jag var i samma situation som dig förra året. Då köpte jag k2 silencers på stadium för 1000 med tyrolia sl100 bindningar. Funkar utmärkt, har inte märkt av några problem med bra allaround skida är dem också.

GO FOR IT;)

jibbtor sa:
TheFibretech sa:
altså det är ju inte silencer skidan i sig som har bindningen, det är stadium och team sportia och alla dom här som sätter på sämsta bindningen (marker 11) bara för att det blir billigast. Men skulle kunna tänka mig att det sitter ett par Marker 11 på public enemy också om han inte själv bytt.
på public enemy får man med marker 12.0, dessa håller hur bra som helst om amn drar upp bindningen lite gran. Detta gör man ju ändå så köp public enemy med marker bindningen!

OBS!! det enda på markern som brukar pajja är skistoppern, men vad ska man med skistopper till?
LOL!
Jag ha råkat ut för en skistopper som inte utlöstes i svarta pisten, inte för att någon skadades men skidan hittades aldrig igen xD.
Hade varken ork eller lust att leta efter en dålig hyrskida som ligger och gäser någonstans Romme Alpins konst-skogar.

Tillbaka
Topp