Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ganska nära din egen längd borde du ha, kanske runt 175cm?Stage6 sa:Tack för hjälpen killar!
Men vad tycker ni jag ska ha för längd på skidorna?
Jag är 177 cm och väger 66 kg.
Killen som gjorde tråden snackar ju om att köpa begagnade i alla fall. Sen finns ju skidan kvar i årets sortimen bara att den har nytt namn i år. I år heter den K2 ExtremeWessy sa:Bara så ni vet så finns inte PE med i K2s soritment detta året...
finns väl 159 också? Om jag var du så skulle jag ta 179.Stage6 sa:I silencer finns det väl bara 169 och 179 ? Vilken borde jag ta isåfall?
Längd: 177cm
Vikt: 66kg
Klart att det går att raila med dem. Men stålkanterna blir ju ganska slöa efter att du har railat lite så du får ju inte så bra fäste i en isig pist. Sen kan man få jack i kanterna också och det är inte så lätt att fixaStage6 sa:Tack för svaren!
Kommer köra både pist och park, offpist lite mer sällan.
Går silencer bra att raila med?
Vad händer med skidan när man railar? Vad blir sämre/bättre på skidan? Vad orsakar det till?
Jag skulle köra på 179:orna, jag är några centimeter längre än dig men väger lika mycket och jag har just beställt ett par K2 Public Enemy 179 cm.Stage6 sa:Sen så vet jag fortfarande inte vilken längd jag ska köpa. Jag är ungefär 176 cm lång och väger 65 kg, tycker ni jag ska köpa 169cm eller 179 ?
LOL!jibbtor sa:på public enemy får man med marker 12.0, dessa håller hur bra som helst om amn drar upp bindningen lite gran. Detta gör man ju ändå så köp public enemy med marker bindningen!TheFibretech sa:altså det är ju inte silencer skidan i sig som har bindningen, det är stadium och team sportia och alla dom här som sätter på sämsta bindningen (marker 11) bara för att det blir billigast. Men skulle kunna tänka mig att det sitter ett par Marker 11 på public enemy också om han inte själv bytt.
OBS!! det enda på markern som brukar pajja är skistoppern, men vad ska man med skistopper till?