Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Jag har hört att K2 mäter sina längder på ett annat sätt stämmer det? Vad jag hört så är tex en skida som är 159cm blir 163cm lång? vad får då ett par fujatives 169cm för längd? Blir dem 173-174cm långa??
Har hört att dom mäter efter den "effektiva" ytan.. dvs den yta som man åker på, den som ahr kontakt med snön. Dock bara vad jag läst lite om i forumet.
Gott nytt!
kanske mäter de längden på skidan när den är platt, men det skulle göra att de blir kortare än vad de sägs
vara? det spelar iochför sig inte så stor roll eftersom man oftast kollar på skidorna man skall köpa och håller i
dem och så där.
K2´s längder mäts på den yta som vidrör snön, dvs att tipparnas längd inte är med i de mått som utges. så 179cm skidan är nog när den står på marken ca 183-185 cm lång från marken upp till toppen på tippen.
Skumt.. Jag äger ett par Public Enemy 159..
Eftersom att det blivit så mkt prat om hur dom mäter sina skidor så mätte jag mina.. och dom är minsann 159 från topp till tå.. allså även den icke effektiva ytan inmätt