K2 skumma längder??

crilleus

Ny medlem
K2 skumma längder??
Jag har hört att K2 mäter sina längder på ett annat sätt stämmer det? Vad jag hört så är tex en skida som är 159cm blir 163cm lång? vad får då ett par fujatives 169cm för längd? Blir dem 173-174cm långa??

K2 skumma längder??
Har hört att dom mäter efter den "effektiva" ytan.. dvs den yta som man åker på, den som ahr kontakt med snön. Dock bara vad jag läst lite om i forumet.
Gott nytt!

K2 skumma längder??
hmm, det kan nog stämma, jag har för mig att mina fujative,169cm och en polares scratch på 169 cm, antingen var mina eller hans längre! haha

K2 skumma längder??
kanske mäter de längden på skidan när den är platt, men det skulle göra att de blir kortare än vad de sägs
vara? det spelar iochför sig inte så stor roll eftersom man oftast kollar på skidorna man skall köpa och håller i
dem och så där.

K2 skumma längder??
K2´s längder mäts på den yta som vidrör snön, dvs att tipparnas längd inte är med i de mått som utges. så 179cm skidan är nog när den står på marken ca 183-185 cm lång från marken upp till toppen på tippen.

K2 skumma längder??
Skumt.. Jag äger ett par Public Enemy 159..
Eftersom att det blivit så mkt prat om hur dom mäter sina skidor så mätte jag mina.. och dom är minsann 159 från topp till tå.. allså även den icke effektiva ytan inmätt

K2 skumma längder??
måste mäta mina PE 169or då...... 169cm.. mätte med mina crossmax 170cm och crossmaxen var lite längre.. de här e faktiskt konstigt

K2 skumma längder??
k2 mäter både åkytan och och total längden. På t.ex. 179cm är åkytan 170cm och totallängden 179cm. Detta är ialla fall vad k2 själva uppger.

Tillbaka
Topp