K2 www rocker vart?

qtip

Ny medlem
K2 www rocker vart?
Tar nån svensk butik in den? Är lite sugen på den faktiskt...

Länka gärna till utländska sidor annars som man kan lita på!!

K2 www rocker vart?
Jag har en.. Har ju inte testat den än :) Men den verkar fat, har bara stått och mattpressat, men verkar aslätt att pressa.. Ska bli kul att testa.

K2 www rocker vart?
Jag va i usa i sommras och tog hem den därifrån. Men som sagt, kör från hot-zone, du får gratis frakt över 200 euro tror jag att det är, direkt hem till dörren. Och som du säkert vet så är det ju ingen tull osv inom eu.

K2 www rocker vart?
Jag är som sagt ute efter en parkbräda, jag hoppar nog mer än railar så det kanske är fel bräda för mig?

K2 www rocker vart?
Japp, den är sjukt mjuk, så det kanske vore bättre med en liten stiffare board i alla fall..

Gillar du k2 annars? I så fall sägs Jibpan vara fin för kickers, tror den har www shapen i år fast lite stiffare, dock inte rocker. Är det rocker du är ute efter?

Om du vill ha en rockered bräda som är lite stiffare så får du snacka med doughboy här på freeride om du vill ha lib tech eller gnu, annars om du gillar Burton så har dom en Hero som är rätt mjuk men inte SÅ mjuk, så den vore nog goot. Annars kan jag inte komma på någon board som inte är så mjuk men har rocker, dom flesta är ju jib-rockers, men inget säger ju att dom inte går att hoppa på! Kolla på Jakob Edman, han kör ju k2 www rocker, och den grabben kan ju hoppa.

Rome Graft är ju meningen att vara lite mer allround freestyle-ish också, men den är också ganska mjuk. Den kommer i "1985" version, alltså rocker.

Om du inte vill ha rocker annars, vilka märken är du sugen på?

Senast ändrad:
K2 www rocker vart?
Vill som sagt ha en ren parkbräda för hopp, boxar och rails i parken. Street är inte nödvändigt...
Burton gillar jag inte men annars har jag väll kollat in DC brädorna och Forum...sen designen bör ju vara snygg också. Nya bateleons ewil twin är ju så jävla ful i mina ögon.

Rome verkar ju vara rekommenderat men designen är så tråkig på dem...

K2 lockar ju lite då de knappt verkar ta in dom i Sverige förutom stadium....

Senast ändrad:
K2 www rocker vart?
Burton Jeremy Jones <- ICS (directional twin)
Burton X8 <- ICS
Burton Love
Burton Fix <- ICS
Burton Seven

Forum Destroyer
Forum Eddie Wall (destroyer med youngblood shape, men lite mjukare)
Forum Youngblood
Forum Substance (youngblood med snabbare bas och håret stiffare)

DC PBJ
DC XFB (lite stiffare än pbj och mlf, directional twin)
DC MLF

Eller DC Lauri eller Iikka Backstrom :)

Dc Lauri = Xfb med andra graphics, sägs vara snabbare bas också, inte säker. Bara i 155.
Dc Backstrom = Mlf med andra graphics, eventuellt snabbare bas, vet inte säkert. Bara i 154.

Senast ändrad:
K2 www rocker vart?
Står väldigt lite om DC brädorna tycker ja men en MLF 156 är lite lockande. Söker ju en all around park bräda som sagt. Fast det hade varit roligt med en mjuk jib bräda.....

En mjuk jib bräda kanske funkar dåligt för mig som är 185 lång 74 kilo tung om man tänkt hoppa mycket...

vad vet ja :/ svårt detta...

K2 www rocker vart?
MLF 156 tror jag skulle funka perfekt. MLF är rätt mjuk, har inte testat själv, men efter vad jag har läst och hört. Go for it.

K2 www rocker vart?
nu ser jag att junkyard tagit in stepchilds brädor också, får läsa på lite om dem också...

Senast ändrad:
K2 www rocker vart?
jag köpte min från oneoff för 4300
var dock tvungen att beställa in en för de hade inte min storlek, sen kunde man inte bestämma färg heller så fick en neon pink..

K2 www rocker vart?
måste bara fråga: Är det stor skillnad mellan "k2 www" och "k2 www rocker"?? Vad gör rocker egentligen för skillnad`?

K2 www rocker vart?
babycakesjustdontknow.JPG

En vanlig snowboard har camber, det vet du vad det är? kolla den här videon:

En skate banana har dock sin rocker mellan bindningarna medans www har utanför bindningarna på varje sida och är platt emellan.

Rocker gör det lättare med pressar och att leka runt utan att det hugger, det blir en skönare känsla.. Du borde testa (:

K2 www rocker vart?
Jag har precis köpt en "vanlig" k2 www, så det får bli rocker till nästa säsong :D ser och låter rätt soft dock, måste jag hålla med om. Man blir ruskigt sugen xD

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp