kahalani boards!

snaken

Ny medlem
kahalani boards!
här kommer en recension som en del har frågat efter på dom handgjorda svenska longboardsen KAHALANI.

brädan är handgjord av flygplansplywwod, glasfiber och kolfiber.
dessa är det bästa materialen att arbeta med men brädan håller.
man vill självklart att sin bräda vill hålla länge och att den ska ha kvar sin spänst och flex känsla efter 3-4 år på sin bräda. detta har kahalani lyckats med eftersom materialet och glasfibret gör så att den håller sig stabil och den kan inte "vika" sig.
detta är ett problem i dagens longboard urval att en bräda inte håller efter ett par år. tex sector9.

brädan finns i 3 modeller men du kan även få en "custom made" om du vill ha en speciell form eller design.

modell 1. en kortare cruise variant som är perfekt att ha i stan eller när du för det mesta bara glider runt.

modell 2. allround bräda som är lite längre än 1:an men funkar att glida med också. denna bräda funkar även som downhillbräda. (min favorit). denna modell går att få nedsänkt.

modell 3. en längre modell av 2:an. denna lämpar sig bäst i downhillbackarna. inte så bra att ha i stan.
denna modell går att få nedsänkt.

vad får du när du köper en kahalani?

randal r2 truckar, bra kullager, valfria hjul som passar för din typ av åkning.

pris: brädorna ligger mellan 2800-3000kr.

om ni har några frågor så är det bara att fråga.// snaken

kahalani boards!
Tjena hej!!!

Jag funderar på att införskaffa en mellanbräda... blev lite nyfiken på det du skrev om att det går att få den nedsänkt! Vad gynnar det med att ha en nedsänkt, är det för downhillsracingen skull eller glidaruntåkningen?

/Johan

kahalani boards!
om du sänker ner den så kommer du närmre marken. när du kommer närmre marken så blir det lättare att "sparka" fart eftersom du inte behöver böja dig ner till marken.
jag sänkte min bräda mest för att jag kör downhill. när man kör downhill blir brädan stbilare nära marken också blir det lättare att fotbromsa. sen kom jag på att det var skönare att cruisa med den när den var nedsänkt också, samma här så blir det lättare att fotbromsa med den när den är nedsänkt.

//snaken

kahalani boards!
tjena dan/erik Olle här skulle bara kolla om de e nån rea på rockaway nu?
härligt att ni försöker nå ut till skidåkarna :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp