Kameraförvaring

Tompan14

Ny medlem
Kameraförvaring
Hittade ingen bättre avdelning för detta, menmen...

De flesta av oss, inklusive mig själv gillar ju att ta bilder på vänner i pinsama och för dem mer eller mindre roliga situationer.
Har en trevlig systemkamera med bra vidvinkel och teleobjektiv, rigga upp på stativ och man kan ta kalasbilder i offpisten!
Den används inte så ofta, då den är stor, klumpig och tar tid.
De flesta av mina bilder tar jag med en liten kompakt kamera, vilket jag tror gör mig till en av mängden här.
Tänkt lite av och till på hur jag förvarar kameran när jag åker, man vill ju ha sin söta lilla kamera väl skyddad samtidigt som man vill ha den lättillgänglig för när det där ögonblicket dyker upp!
Har ett par kameraväskor som kan spännas fast på midjebältet på ryggsäcken men nackdelen med dessa är att de knappt skyddar kameran alls...Vet någon om liknande finns fast lite mera skydd inbyggt? Eller om ni har andra tipps!

Kameraförvaring
tompan14 sa:
Fina ryggsäckar det där, men desvärre ryggsäckar.
Jag söker efter något mera av den här typen: http://www.dustinhome.se/Dacsaportal/?ProdID=5010089963&csref=Prisjamforelse_Pricerunner_5106
men som då helst tål lite skidåkning eftersom kameran blir så utsatt.

//Tompan
nu gjorderu lite fel där tror jag för du tog samma som den över dig. så du visade också en ryggsäck!
men det kan bli knepigt att hitta nån som tål för stötar... men en lowepro nova har ju nått som dom kallar för allväderskydd som man kan dra över

Kameraförvaring
jahaa du menade till kompaktkamera!:P lite trögtänkt... då borde man ju nästan kunna göra nått själv... eller om det finns någon hårdförpckning till något i liknande storlek. om det är lite förstort så borde man ju bara kunna vadda med något så de blir ännu säkrare.

Tillbaka
Topp