Kan alla sluta stå på hoppen?!

Endorah

Ny medlem
Tja, jag brukar åka på hammarbybacken ofta (eftersom det är det som är närmast mig). Jag är ganska nybörjare som vill lära mig snabbt, olika nya saker. Jag tänker främst på det stora hoppet i hammarby. Det brukar jämt stå någon på hoppet, asså inte på själva kicken, men där uppe på hoppet. Svårt att förklara så jag ritade xD :
http://data.fuskbugg.se/skalman01/hoppet.jpg

Eller asså de står inte i vägen så att man hoppar in i dem men de personer som står där är :
1 ; De som filmer, visst det är ju okej men då står hopparna längst upp i backen i typ 10 mins...
2 ; De som ska kolla om någon är i vägen (även fast de är de själva som är det).
3 ; De som ska kolla hur tricket ser ut, eller nått?
4 ; eller de som allmänt bara åker bredvid hoppet och åker ner i landningen

Varför måste alla stå där? Det är extremt provocerande för mig som är nybörjare om någon står där..
Kan passa på och säga att jag sabbar inte kicken eller åker förbi hoppet och ner i landningen. Om nån stör sig på mig för jag är nybörjare så får ni gärna säga vad så jag kan bättre mig för er oxå.
Brukar inte störa mig på saker i backen, men detta blir jag sur på eftersom jag vill lära mig så snabbt som möjligt osv osv :D

en snabb fråga oxå, någon som vet färgen på stora hoppet i hammarby?

Eehh! Dom stål väl inte i vägen där? Dom står brevid där du flyger och dom står inte i landningen? Så hur kan det störa dig? Ser inte att dom är ivägen där..

att de står folk där är inget annat än bra för dig, om dom nu inte står mitt i landningen, vilket dom enligt din teckning inte gör.

i och med att de står folk där så lär du dig att fokusera bättre, så länge dom inte är i vägen för din luftfärd eller landning, ignorera bara

fast kan förstå att de är drygt när du är ny & vill testa nya saker :P så står de massa vid hoppet :P

Jag brukar alltid stå där, man kommer nära åkaren och det känns lite som att det är en själv som hoppar fastän man själv inte vågar hoppa. Helt enkelt en möjlighet för oss som inte vågar hoppa att få smaka på adrenalinet.

konstigt att störa sig på sånt, strunta i dom bara? du kommer dö väldigt ung om du ska störa dig på alla som står brevid hopp/rails :)

Men asså det som har hänt mig ang. hoppet :
Först brukade en kompis till mig stå där för jag trodde att folk stog i landningen, alltså han kollade om läget var lugnt i landningen. Efter typ 4 ggr kom det några killar och sa att vi skulle sluta med det. De satte t.o.m skyltar att man inte fick åka upp dit fast de är inte kvar. För mig är det retande eftersom jag får mer press på mig om 2-5 pers kollar på mig när jag lär mig hoppa vanligt. De skrattar när man ramlar osv vilket sänker självfortroendet.

Ps. Fortfarande ingen som vet färgen på hoppet? :S

haha, att stå bredvid kicken för att fota, filma eller titta är inte ivägen, det är bara du som tycker det är genant om du skulle baila och dom ser det.. haha vilken hetsare

Ah, som nybörjare så var jag alltid orolig på att jag skulle köra över någon som stod vid sidan av hoppet. Men jag har lärt mig att det är lugnt, det är något som man vänjer sig vid.

Apropå det här med att störa sig på nybörjare är ju fel, tycker jag. Alla har väl börjat åka någon gång och då är man ju såklart inte pro direkt. När du ramlar, res dig opp så fort som möjligt bara, så minskar du enkelt risken med att folk stör sig.

Endorah sa:
Tja, jag brukar åka på hammarbybacken ofta (eftersom det är det som är närmast mig). Jag är ganska nybörjare som vill lära mig snabbt, olika nya saker. Jag tänker främst på det stora hoppet i hammarby. Det brukar jämt stå någon på hoppet, asså inte på själva kicken, men där uppe på hoppet. Svårt att förklara så jag ritade xD :

Eller asså de står inte i vägen så att man hoppar in i dem men de personer som står där är :
1 ; De som filmer, visst det är ju okej men då står hopparna längst upp i backen i typ 10 mins...
2 ; De som ska kolla om någon är i vägen (även fast de är de själva som är det).

Varför måste alla stå där? Det är extremt provocerande för mig som är nybörjare om någon står där..
Kan passa på och säga att jag sabbar inte kicken eller åker förbi hoppet och ner i landningen. Om nån stör sig på mig för jag är nybörjare så får ni gärna säga vad så jag kan bättre mig för er oxå.
Brukar inte störa mig på saker i backen, men detta blir jag sur på eftersom jag vill lära mig så snabbt som möjligt osv osv :D

Åh herregud! att du ens orkar sitta och skriva den där jävla uppsatsen för en sån där liten sak att störa sig på. Ska du inte få en helikopter också istället för den sega skidliften, tror du seriöst allt i livet kan vara perfekt och varför ska du grina ut på freeride och klaga sönder för varför skulle de hjälpa?. Fattar heller inte vad som är problemet och vad som gör att du har någon anledning och klaga så länge dom inte står i vägen och utgör någon risk för skada för dig eller dom...

visst ni kan kalla mig hater eller nått men så är livet man kan fan inte få allt perfekt och klaga gör livet bara sämre för en själv och för dom runtomkring en.

Senast ändrad:
skit i folket som är i vägen, hojta åt dem, om de inte flyttar sig så kör du bara och om du kör på dom så dör dom. må så vara!

Allemaaan sa:
Endorah sa:

Åh herregud! att du ens orkar sitta och skriva den där jävla uppsatsen för en sån där liten sak att störa sig på. Ska du inte få en helikopter också istället för den sega skidliften, tror du seriöst allt i livet kan vara perfekt och varför ska du grina ut på freeride och klaga sönder för varför skulle de hjälpa?. Fattar heller inte vad som är problemet och vad som gör att du har någon anledning och klaga så länge dom inte står i vägen och utgör någon risk för skada för dig eller dom...

visst ni kan kalla mig hater eller nått men så är livet man kan fan inte få allt perfekt och klaga gör livet bara sämre för en själv och för dom runtomkring en.
NÅGON blev förolämpad? :D

Dirty-T sa:
NÅGON blev förolämpad? :D
knappast, rör mig aldrig i park området om jag absolut inte måste då jag inte åker park och inte finner någon anledning och vara där. Därav så aldrig vart med om situationen eller något sådant...

Senast ändrad:
AMEN!!så sjukt jobbigt om man åker i tex Väsjöbacken och vill köra ett åk med flow från toppen till botten och så måste man döda flowet när man kommer ner till hoppen och ska köa alt att nån droppar in på en ............Fcking LAME!!

Självfallet handlar det om att dudesen står och klurar över vilka trix som ev ska levereras och möjligen en gnutta prestationsångest som skall mentalt brottas ned.

Om dudesen i fråga tog ett åk från top till botten så skulle det ta lika lång tid MEN dom skulle bli bättre på att carva något som är en nyckel för tex pipeåkning och självfallet friåkningen.

Dom gamla Samurajerna sade att man om man skall utföra en handling väl, ska man göra det inom tio andetag från att man tänkt tanken.

.....................................................................Heavy shit!

Tillbaka
Topp